Als ik zo de bnl bekijk hierboven, werd er bij ns zelfs niet op de 10mm gekeken.......
Blijkbaar zoveel mensen wel dat er hier pagina’s over vol worden geschreven. En blijkbaar ook zoveel dat merken die gedetailleerde duurdere modellen maken, kans zien een winstgevend bedrijf op te bouwen. En blijkbaar zoveel dat bij fouten kappen worden omgeruild.Maar bovenal, laat mensen in hun waarde die het daar over willen hebben en ga dat niet bagataliseren. Dat voegt niets toe.
Dankzij de door jou aangehaalde foto te Asd, herinnerde ik mij ineens dat ook ik nog foto's had gemaakt van treinen met ICR en ICRm te Asd, in 2003. Er blijkt wat dat betreft toch iets verschil te zitten tussen ICR en ICRm. De gele bies boven is bij de laatste heel iets dikker en de blauwe baan loopt daar ook net iets verder door naar beneden.
Dan zou ik toch eens kijken naar deze foto's.Je ziet dan dat het blauwe vlak ongeveer een millimeter te laag begint. Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die dat niet interesseert,maar er zijn ook zat die zich storen aan dergelijke missers. Persoonlijk vind ik onderdelen (zoals die blokjes onder de sluitseinen) deels eenafwijkende kleur geven, echt niet kunnen.Bor
Ik weet niet zo zeker of je op basis van die foto's exacte conclusies kunt trekken. De 1:1 foto is namelijk iets van beneden genomen, de foto van het model iets van boven. Aangezien de ICR schuine wanden heeft kan dat wel eens een meetfout opleveren.Verder heeft een 1:1 foto wat meer vertekening door perspectief. Dus ik zou persoonlijk niet zo heel veel waarde aan die berekening hechten.
De foto van het model is ook van een veel lagere resolutie. Je kan je er door de pixels zomaar een halve millimeter naast zitten.Inderdaad is de waarde van de berekening twijfelachtig.Koen
Maar zelfs dan nog kun je heel duidelijk zien dat de blauwe baan boven de deuren veel te vroeg ophoudt op het model van ExactTrain en dan weet je dus al dat er iets mis is met de bedrukking.
Kijk naar de hoogte van de blauw band boven de ramen. Duidelijk dat ET daar te weinig blauw heeft.