Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
Vandaag om 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:40:08
Sikje 225 door timtrein
Vandaag om 19:36:42
digitaal veranderd in 15 jaar door saskia
Vandaag om 19:30:38
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door timtrein
Vandaag om 19:29:54
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:13:56
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Prutsert
Vandaag om 18:44:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:23:00
Aachenau West door wob
Vandaag om 18:05:46
DCM motor van Märklin demonteren. door Bahn-AG
Vandaag om 18:00:57
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
Vandaag om 15:12:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:29:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
Vandaag om 14:22:42
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:41:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
Vandaag om 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
Vandaag om 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 08:55:50
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
16 July 2025, 21:25:56
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
16 July 2025, 21:11:42

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 301378 keer)

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #600 Gepost op: 13 December 2022, 17:11:22 »
Snap ook niet waarom dit zo gebagatelliseerd moet worden. Het is geen tientjeswerk wat zo'n stam kost.

Omdat dat in de hoofden van heel veel mensen dus geen donder uitmaakt....terecht waarschijnlijk
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Bor de Wolf

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #601 Gepost op: 13 December 2022, 17:28:52 »
Van modelbladen mag je wel verwachten dat ze objectief zijn. Dus wacht die af.

mvrgt
Piet

@Piet Keppel: uw weet dat de redacteuren van die bladen bijna altijd eerst even hier kijken wat de leden van dit forum al hebben gevonden?
Internet is nu eenmaal sneller dan gedrukte media en ze willen niet het risico lopen iets dat niet klopt toch gemist te hebben.

En objectief gezien, klopt de hoogte van de blauwe baan niet. Dat wordt toch wel heel duidelijk in het fotovergelijk van Mispoes in dit bericht:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=101605.msg3222356260#msg3222356260

Fijn dat u er vertrouwen in heeft, maar wedden om een gratis rijtuig dat men dit in de bladen gaat noemen?

Bor

Deetrein

• Offline Offline
« Reactie #602 Gepost op: 13 December 2022, 17:33:22 »
op de foto van Mispoes reactie # 594 is ook verschil te zien in het cijfertype 2
Valt mij nu pas op.

Mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #603 Gepost op: 13 December 2022, 17:39:42 »
Je hebt gelijk, dat is een ander lettertype.

Bor

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #604 Gepost op: 13 December 2022, 18:05:32 »
In diezelfde reactie zie je ook dat in het echt onder het rijden ook onderdelen van de trein afvallen. Dat bootst LSM dan weer goed na... ;)
Groet, Frank

R v/d Hoven

• Offline Offline
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
« Reactie #605 Gepost op: 13 December 2022, 18:11:48 »
En objectief gezien, klopt de hoogte van de blauwe baan niet. Dat wordt toch wel heel duidelijk in het fotovergelijk van Mispoes in dit bericht:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=101605.msg3222356260#msg3222356260
alwaar een foto van de kop van een model ICRm wordt vergeleken met kop van een ICR uit 1986. Hoeveel ICRm's waren er in 1986?

Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #606 Gepost op: 13 December 2022, 18:18:36 »
Raymond, als je even verder had gekeken, dan had je gezien dat Mispoes ondertussen dit al schreef.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=101605.msg3222356285#msg3222356285

Blauwe baan zit op het model echt niet goed.

Bor

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #607 Gepost op: 13 December 2022, 18:39:29 »
PBM. we wachten af.
O, wacht, ik had ze al........ 🤣🤣

Sander.

• Offline Offline
« Reactie #608 Gepost op: 13 December 2022, 19:34:15 »
Bij revisie van ICR naar ICRm is de gele bies bovenaan iets dikker geworden naar beneden toe. De blauwe band onder de ramen is eenzelfde fractie gezakt om het mogelijk te maken bij de A-rijtuigen een vette gele bies in het blauw te kunnen realiseren ipv een dunne blauwe bies in het geel.

Mvg

Sander.
« Laatst bewerkt op: 13 December 2022, 19:54:35 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #609 Gepost op: 13 December 2022, 20:11:51 »
Maar nog steeds zijn die kleine gele vierkante blokjes onder de sluitseinen geheel geel,
terwijl ze bij het model van ExactTrain deels blauw zijn gemaakt. En dat is dus niet juist.
En dat zullen de modelbladen als ze objectief zijn ook gewoon gaan melden.

Bor

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #610 Gepost op: 13 December 2022, 20:21:21 »
Omdat dat in de hoofden van heel veel mensen dus geen donder uitmaakt....terecht waarschijnlijk

Blijkbaar zoveel mensen wel dat er hier pagina’s over vol worden geschreven. En blijkbaar ook zoveel dat merken die gedetailleerde duurdere modellen maken, kans zien een winstgevend bedrijf op te bouwen. En blijkbaar zoveel dat bij fouten kappen worden omgeruild.
Maar bovenal, laat mensen in hun waarde die het daar over willen hebben en ga dat niet bagataliseren. Dat voegt niets toe.

Scherp opgemerkt Bor!

Chrisjantje

• Online Online
  • I'm always keep TRAINing!!
« Reactie #611 Gepost op: 13 December 2022, 20:31:50 »
Uiteindelijk mag ieder natuurlijk zelf weten wat men er van vind. Persoonlijk vind ik het nog wel meevallen als ik de rijtuigen zo bekijk, nadeel van foto's tegenwoordig en met name ingezoomde foto's van modellen is dat je alles ook vertekent ziet. Bekijk je het van een afstand, vitrine of op de baan, zal het waarschijnlijk niet eens zozeer opvallen.

Een milimeter zal het niet zijn want in model is dat al een hele dikke streep. De LSM was ook niet foutloos en toch is daar uiteindelijk grof geld voor betaald.
Nu nog wordt er grof geld betaalt voor een niet kloppende, te korte IRM. Uiteindelijk zal de Exact ook wel z'n afnemers vinden en als er geen 4 fabrikanten waren die het ding uitbrachten was de vreugde nu denk ik wel iets meer en de kritiek wat milder.

Foto's zijn geen goede indicatie en geven een vertekent beeld. Influencers zijn er ook gek op ;D ;D

En blijkbaar ook zoveel dat merken die gedetailleerde duurdere modellen maken, kans zien een winstgevend bedrijf op te bouwen. En blijkbaar zoveel dat bij fouten kappen worden omgeruild.

Kun je nagaan wat een winst er op zit als de kappen worden omgeruild ;D Maar zonder gekheid, uiteindelijk is er tegenwoordig met de moderne technieken veel mogelijk, maar de eisen lijken ook steeds meer te worden en daarom zal een fabrikant proberen om bijna elke fout eruit te halen. Maar bij elk model zal wel wat te vinden zijn en dan maken de foto's het weer onverbiddelijk. Maar dan blijft bij mij altijd de vraag, is het nu echt te zien op een modelbaan of vitrine? Zijn we soms niet een beetje aan het doorslaan in details?
« Laatst bewerkt op: 13 December 2022, 20:38:42 door Chrisjantje »
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Bennie66

• Offline Offline
« Reactie #612 Gepost op: 13 December 2022, 20:44:42 »
Blijkbaar zoveel mensen wel dat er hier pagina’s over vol worden geschreven.

Nou...... zoveel mensen , zijn eigenlijk steeds dezelfde die reageren, merendeel kan er wel mee leven denk ik , ben zelluf ook niet de moeilijkste en als je een hele stam besteld van ET zal het best prima ogen op je baan ........ maar iedereen mag zijn mening geven natuurlijk daar is o.a. dit forum voor.

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #613 Gepost op: 13 December 2022, 20:45:31 »
Foto's zijn geen goede indicatie en geven een vertekent beeld.

Dan zou ik toch eens kijken naar deze foto's.

Je ziet dan dat het blauwe vlak ongeveer een millimeter te laag begint. Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die dat niet interesseert,
maar er zijn ook zat die zich storen aan dergelijke missers. Persoonlijk vind ik onderdelen (zoals die blokjes onder de sluitseinen) deels een
afwijkende kleur geven, echt niet kunnen.

Bor

Biesje

• Offline Offline
    • Biesje.nl
« Reactie #614 Gepost op: 13 December 2022, 20:45:55 »
Als je jarenlang gewend bent aan de foutieve LS models waarbij alles weer iets te hoog zit en je ziet dan een model waarbij alles iets te laag zit dan krijg je discussies :D . Modelbouw is ook niet echt een exact vak (zou het in theorie wel moeten zijn, gewoon alles delen door 87/160/welke schaal dan ook), er zit heel veel gevoel en emotie in. Net als bij de Philotrain 1200 toen, die werd iets aangepast omdat het niet zou smoelen als het exact op schaal zou zijn. Wat Märklin en Roco er mee gedaan hebben weet ik niet.

Ik kan wel begrijpen dat de vergelijking met een Lima wat (heel erg) cru is. Maar dat komt gewoon alleen omdat bij de Lima er ook een giga grijs dak op zat. Het is verder niet van toepassing op de detaillering en afwerking natuurlijk. Alles ziet er super strak en fijn uit verder en totaal niet te vergelijken met die Lima ICR lookalikes.

Als je de enige bent, net als LS Models toen, dan maakt het niet zoveel uit. Men is blij met wat er aangeboden wordt als het beter is dan vroeger (Lima en Märklin). Maar nu zijn er meer kapers op de kust en reageert men veel kritischer.

En dat er op deze site elke pigmentkorrel in de verf uitgebreid opgemeten en vergeleken wordt is algemeen bekend :P

Mvg,

Robert