Waarschijnlijk om ze door 360mm bogen te laten rijden. Alleen is dat een oplossing voor een oplossing zoeken bij het materieel en niet bij de rails. Zou het zoveel afzet schelen als die mensen die R1 gebruiken en die rijtuigen willen, niet mee kunnen doen vraag ik me dan af.
Het gaat wel wat verder dan 360 mm. En wat mij betreft zien dergelijke rijtuigen er in de gebruikelijke modelspoorbogen sowieso niet uit.
Ik weet niet waar je het over hebt
Voor rijtuigen op schaallengte is het een prima uitgangspunt om ze door bogen te persen die in werkelijkheid nog krapper zijn dan een industrieaansluiting .
R1 én meegebogen bovenleiding!! Applaus!! Je durft wel. Had mijn vader vroeger ook en ik heb me er altijd prima mee vermaakt.
R1 én meegebogen bovenleiding!! Applaus!! Je durft wel.
HalloHier zie ik de logica niet in. Draaipunt naar binnen zorgt ervoor dat de kop verder uitzwenkt en dus ook het koppelmechaniek verder moet uitzwenken.Draaipunt naar buiten (zoals waarschijnlijk bij deze icr toegepast) zorgt voor meer overhang in het midden van de wagen. Hierdoor kun je met bovenleidingsmasten of perrons in de knoei komen. Vaste trappen aan de uiteinden verergeren dit probleem en als ze afbreken is de kap “ gesloopt”.Ik ken het drama maar al te goed van de roco 218. Bart
Ik heb de draaistel draaipunt verschuiving gezien. Dat is uitvoerig getest en functioneert op alle type rails, wissels en merken goed. Het heeft geen nadelig effect op uiterlijk.