In theorie kan deze links vervallen; normaliter vertrekken er geen treinen vanaf 2 naar links, dus flankdekking bij binnenkomen is er al.
Spooronderdoorgangen: zelf heb ik de sporen allemaal op hetzelfde niveau liggen. Bij water- en wegonderdoorgangen ga ik naar de bodem van de sandwichconstructie. Dat kan omdat ik nog verstevigingslatten heb aangebracht aan de onderzijde. Hoogteverschil wordt dan bijna 5 cm. Dat is wellicht wat weinig maar op het oog lijkt het te kloppen.
Ik val nu pas even in met een opmerking. Restaurantje op de juiste plek leggen ?
Maak je het jezelf dan niet moeilijk en creëer je dan niet teveel onnodige hoogteverschillen? Ik heb me de afgelopen tijd een beetje afzijdig gehouden met het baanplan. Enerzijds omdat ik vaak een idee in mijn hoofd heb en dan gewoon begin te leggen met rails. Zo heb ik mijn huidige en vorige baan ook gelegd. Vaak gefilosofeerd of er nog iets beter kon, vrij weinig. De enige verbetering (extra opstelspoor) kwam doordat ik overstapte van Flm Profi naar RocoLine, en alleen omdat de hoek van de gebruikte wissels anders was.Misschien beetje kritisch geschreven, niet helemaal de bedoeling, wel soort van "spiegel". En verder: Het is jouw baan, mocht je bovenstaande stierepoep vinden alle respect.
EDIT: bij nader inzien is die knik wel heel aanwezig.. Kan je het station in z'n geheel niet schuin leggen?
Vroeg ik me ook af inderdaad.Ivm werk weinig tijd, wel even kort vraagje: Gaat een keerlus altijd tegen de klok in naar beneden?