Erik,Prima dat je de tandwielkasten en de tandwielen gereinigd hebt. Top!Vergeet het asje met het wormwiel niet om daar ook een drupje olie bij te doen.Dan hierbij een afbeelding van de benodigde onderdelen.Wat hierbij opvalt is dat de middelste, de Gelenkwelle, korter is dan die van de 2200.Er is bij de 1100 namelijk maar heel weinig ruimte tussen de motor en het aandrijfasje om het in te bouwen.
De afstand is zo kort, in mijn ervaring gaat een van mijn slangetjes hier gewoon een oplossing voor bieden. ... nieuw model van Dapol van de Class 43 (HST) wordt pas stiller als je de kardan vervangt door een slangetje. Zo zijn er nog wel een paar andere.
Is het een optie om de motoras voldoende in te korten en dan alsnog de onderdelen voor de 2200 te gebruiken?
Ik zal Erik ook twee korte 1.5 mm asjes sturen, kan hij dat ook proberen.
Ik heb ooit een Hippel omgebouwd en voorzien van een Faulhaber motor. De motoras en de wormas zijn verbonden met een stukje ventielslang. Dat kon hier goed omdat de aseinden onbeweeglijk recht voor elkaar liggen. Dat stukje slang dient alleen maar om uitlijnfouten te overbruggen.