Dat hoeft niet per se, in het noorden liggen enkele stations met deze indeling.
E-locs die aan het perron wachten op de volgende trein, ken ik ook eigenlijk alleen maar van Zandvoort.
Hoewel Frank het wel over een zomerdag heeft ...
Terug naar Kassenberg ...
Misschien heb je wat aan FPLedit, of te wel FahrPlaneditor om e.e.a. op te zetten en te visualiseren Frank.
Angesichts dein Unterschrift wird die Deutsche Sprache kein Problem sein
Mooi zo'n dienstregeling. Maar juist het invlechten van die expres-treinen en goederentreinen zal erg bepalend worden of het allemaal gaat passen. Zeker met het kopmaken van de locs op de vrije baan sporen. Eigenlijk zou je dus een complete dienstregeling moeten maken, dus inclusief de rijpaden van de expres-treinen en goederentreinen. Als je die paden ook ingevuld hebt, kun je bekijken of er voldoende ruimte is voor de rangeerbewegingen.
Kort gezegd: aan dit onvolledige kladje hebben we niks.
1) Door het wissel van spoor 2 / 3 te vervangen door een engels wissel en middels een extra wissel een overloop te creëren naar spoor 1, kunnen treinen uit Ksb Oost bij aankomst in Ksb uitwijken naar spoor 3. Dit gebruik je in praktijk misschien nooit, maar het maakt je emplacement wel completer.4) Bij Bwk heb ik nog de vraag waarom er zo'n stomme slinger in het spoor ligt om op het meest linker spoortje te komen. Door van die tegenboog tussen beide wissels in, een wissel te maken, voorkom je zo'n onnatuurlijke s-slinger. Bovendien word je linker spoortje ook nog eens langer.