Even terug naar het materieel: de binnenlandse IC’s
Net zoals in het 1/1 verhaal, gewoon een stukje recht spoor tussen de boog en tegenboog voorzien en een heleboel van je problemen zijn opgelost. Gewoon zorgen dat het stukje lang genoeg is (200mm)
Heeft dit echt zo gereden? En in welke jaren? Want ik ken wel de A-B-B-B-Stalen D in de begin jaren, wat na uitlevering van de BKD, A-B-B-BKD werd. Geeft wel een mooie reden om toch wat ICRs aan te schaffen van PB Models.
Elders zijn we al bezig geweest met dit vraagstuk, vanavond heb ik weer twee situaties beproefd: twee tegenbogen R3 in vergelijking met een gewone boog R2. Door te tegenbogen R3 gaat de combi niet goed: het schuurt aan alle kanten en de bakken worden zelfs iets omhoog gewipt, door de boog R2 gaat het een stuk soepeler, er is zelfs een beetje ruimte over in de schortplaat waar de koppeling doorheen steekt. De tegenbogen in de wissels staan gelijk aan R4, maar deze heb ik nog niet kunnen uitproberen, daar ik deze wissels nog niet heb.
zelf heb ik in de zomer van 1985 een foto gemaakt van een Plan E RD in een ICR-trein (Mt-Zvt). Alleen was die RD in de functie van een Df.
Oh ja, aan een ICR van PB-models zal ik niet veel hebben: het gaat hier om N-spoor, waar al jaren een chronisch gebrek heerst aan NS-rijtuigen om fatsoenlijke samenstellingen weer te kunnen geven...
Vanavond zal ik een stukje spoor met R2 (tegen)bogen leggen om dat eens te proberen, de tegenboog met wissels is bij mij ook R4 en dat ging prima.
Exact twee jaar later was de functie als Df ook op de rijtuigen aangegeven
welkom in N-spoor. Op zich kom je met plan E, W en ICR nog een eind maar voordat je die bij elkaar hebt gespaard...
Ik heb wel een Plan W (Benelux), deze ziet er op zich wel mooi uit, maar het hoogteverschil is enorm en maakt dat deze met ICR en Plan E m.i. niet goed te combineren is.
Super, ben benieuwd.
Ik heb wel een Plan W (Benelux), deze ziet er op zich wel mooi uit, maar het hoogteverschil is enorm en maakt dat deze met ICR en Plan E m.i. niet goed te combineren is. De Plan E’s en ICR’s van Minitrix laten zich goed combineren, zowel qua hoogte als detaillering, ondanks het grote verschil in jaar van ontwikkeling. Het model van de Plan E zit er goed in, al zitten er in de RD zitten wel een paar foutjes, in de enkele schuifdeur en keukenraam, maar is verder zeer acceptabel.
Dat was me bekend dat dit N is Bedoelde meer voor mezelf, zat al te zoeken naar een Plan E RD van Artitec, maar kan zo geen nieuwe vinden helaas.