Ook mijn kruiswissel heeft nog wat werk nodig want daar ontspoorden de stellen ook op...
Oh jee... die van mij zullen in de toekomst twee kruiswissels moeten passeren...
Zal dan wel code 80 (2mm) zijn
Ieder legt zo zijn eigen accenten op de hobby.
En zo ist, lekker doen waar je vooral zelf lol in hebt En blijven ademhalen, dat helpt ook
Dat is een uitgebreide dienstregeling die je hebt bedacht, ik ben benieuwd hoe dat loopt als de baan af is.
Daar raak je een terecht punt. Dit zijn geen standaardsamenstellingen geweest. Wel zullen deze in de zomer van 1981 nogal eens te zien zijn geweest tijdens de stille uren in de relatie Zandvoort-Maastricht toen Plan E vervangen werd door ICR. In februari 1985 heeft een dergelijke samenstelling, 1200 + Plan E RD + 3x ICR (A+B+B) gereden tussen Amsterdam en Vlissingen toen een ICR-BKD niet voorhanden was. Hier heb ik een foto van gekregen voor het boek 84-85 en zelf heb ik in de zomer van 1985 een foto gemaakt van een Plan E RD in een ICR-trein (Mt-Zvt). Alleen was die RD in de functie van een Df. Op Den Haag-Venlo reden, naast de door jou genoemde stammen, voor de komst van de BKD's op Gvc-Vl ook A+B+B+B (4x ICR). Oh ja, aan een ICR van PB-models zal ik niet veel hebben: het gaat hier om N-spoor, waar al jaren een chronisch gebrek heerst aan NS-rijtuigen om fatsoenlijke samenstellingen weer te kunnen geven...
Kijk bij Ksb Oost nog even of je de wissels zo wilt laten of dat je één van de wissels omklapt, zodat je een mooi recht hoofdspoor krijgt met een duidelijk passeerspoor ernaast.