Citaat van: 72sonett op 08 December 2021, 17:07:44Ik zie kortsluiting als de meest extreme vorm van overbelasting, een 'bijzonder geval' van hetzelfde.Kan zijn, maar uit de test van Bert_Apd blijkt dat de decoder verschillend reageert. Hoe kan dat als het hetzelfde is?
Ik zie kortsluiting als de meest extreme vorm van overbelasting, een 'bijzonder geval' van hetzelfde.
Ik heb net even naar de specs van de DK50018 gekeken en ze zijn allen technisch correct.
Ik ga inhoudelijk niet reageren op dit draadje. Het draadje is mij te emotioneel en te drammerig geworden en feiten lijken niet meer te tellen.
Bedenk dat de maximale stroom van de gehele DK50018 3Ampere is (dat staat duidelijk in de specificatie). Je kunt er 8 aansluiten. Uit jouw "test" is gebleken dat 1 Peco meer dan 3 Ampere trekt. Dus 3 x 8 uitgangen is minimaal 24Ampere als alle wissels tegelijkertijd worden geschakeld.
Heb je ook gekeken naar de specs met betrekking tot de feitelijke werking van de DK50018? Wanneer hij onder spanning gezet wordt schakelt hij tijdens het opstarten zelfstandig eerst alle wisseluitgangen aan, dat betekent dus alle 8 uitgangen tegelijkertijd aan. Hoe verhoudt zich dat tot de maximale totale belasting van 3A?
En nu nog even wachten op iemand die bij de 50018 het verschil tussen kortsluiting en overbelasting kan uitleggen.
De opleiding heeft maar een beperkte houdbaarheid. Belangrijker is wat je er daarna mee hebt gedaan.
Ken je de oranje bijbel nog?
Hoe kom je er bij om, terwijl je zelf (en Digikeijs) zegt, dat het apparaat maximaal 3A totaal kan leveren, om dan de zaak voor te stellen alsof er 24A getrokken wordt? Dat is een volstrekt misleidende veronderstelling, zo niet een vooroordeel ten opzichte van Bert-Apd, alsof die maar liefst 8 PL10's zou willen aansluiten. 3A maximaal op 1 ( één) uitgang, sluit er een PL10 op aan, en het apparaat is defect.
Ik verwacht dan ook dat de grens van de stroombewaking op 3A staat ingesteld, of misschien iets hoger.Maar wat nu als die grens op 5A staat? Dan kun je hem inderdaad overbelasten zonder dat de bewaking ingrijpt.
Tot slot nog een speculatie: ik denk dat ze zich bij Digikeijs nu het hoofd aan het breken zijn over wat er mis is met de beveiliging en hoe ze die kunnen verbeteren.