Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Bert_ztm
Vandaag
om 22:11:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 21:49:28
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
Vandaag
om 21:29:56
Roco NS plan V
door
Jeroen Water
Vandaag
om 21:08:57
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:07:53
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214
door
Mar-Cas
Vandaag
om 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Simplex
Vandaag
om 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
BartvD
Vandaag
om 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Daan!
Vandaag
om 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:55:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
mass am see
Vandaag
om 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
bellejt
Vandaag
om 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil
door
1200blauw
Vandaag
om 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje
door
Josephes
Vandaag
om 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Loki
Vandaag
om 14:31:12
NL-baan in Canada
door
ArjanB
Vandaag
om 14:21:38
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 14:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
Vandaag
om 14:07:48
Raadplaatje
door
Hatsune Miku
Vandaag
om 12:46:40
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951 (gelezen 15088 keer)
Carel Ruysink
Offline
Berichten: 1060
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #30 Gepost op:
29 June 2022, 09:11:51 »
Nu doornroosje toch wakker is.....
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat transparant gietwerk toch net minder helder is dan de 3D prints die ik heb gezien. Gieten is misschien makkelijker, omdat de positieve mal in de vorm van de wit plastic ramen er al is.
mvg, Ivo
Er is (oa firma polyservice) giethars voor het ingieten van insecten, bloemetjes en andere dingetjes die extreem helder is en heel weinig warmte geeft zodat je ook heel dikke lagen in een keer zonder barsten en verkleuringen kan gieten.
Carel
Gelogd
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven
Eric B
Offline
Berichten: 7705
NS tijdperk II(c)/III
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #31 Gepost op:
29 June 2022, 09:42:10 »
Klinkt als een goede tip Carel
Dan gaan we nog maar even door ook ...
Ik heb zelf natuurlijk ook eens goed naar de diverse foto's gekeken en daar viel me iets op ...
Blijkbaar zaten er zelfs binnen de relatief korte inzetperiode in Nederland toch onderlinge verschillen tussen de diverse machines.
Op
deze foto
in het Utrechts Archief zien we de BB-310 op 14-05-1949 met 4-S.N.C.F. en BB-310 tussen de zijramen.
(Afbeelding kan niet gedownload of gelinkt worden)
Een kleine 3 jaar later, op 24-03-1951 zien we op
deze foto
de BB-314 met de S.N.C.F. en BB-314 lager geplaatst zoals ook op het Roco model.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
Duikeend
Team forummoderators
Offline
Berichten: 2603
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #32 Gepost op:
29 June 2022, 11:13:29 »
Ook ik ben bezig met het gieten van raampjes (alleen niet voor deze loc). ik heb al een proefgieting in beige giethars.
en dat ziet er prima uit
nu nog "even" in transparant. alles staat er voor klaar. hopelijk van de week eens tijd om er mee verder te gaan
maar het lijkt me dat transparant gieten geen enkel probleem moet zijn. Maar dat kan ook mijn optimisme zijn
Gelogd
Groetjes, Ferenc
mijn knutsels
,
1500 in parts
en een
hondekop
MathynK
Offline
Berichten: 3899
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #33 Gepost op:
29 June 2022, 16:02:52 »
Ik hoor altijd dat heldere transparante giethars na een aantal jaren geel kleurt. Hopelijk gebeurt dat niet bij jou. Of heb je een giethars gevonden die absoluut niet zal verkleuren?
Groet, Mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Duikeend
Team forummoderators
Offline
Berichten: 2603
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #34 Gepost op:
29 June 2022, 18:47:46 »
dat ligt er aan of je uv stabilisator toevoegt of het er al in zit. zonder verkleurd het inderdaad
Gelogd
Groetjes, Ferenc
mijn knutsels
,
1500 in parts
en een
hondekop
Rob Bennis
Stroomlijners, mijn favorieten
Offline
Berichten: 1159
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #35 Gepost op:
29 June 2022, 22:27:16 »
Waarom deze raampjes gieten? Je kan van de Belgische reeks 29, dit is de Belgische 3000 volt versie van de Midi BB300, de raampjes bestellen bij Roco, deze zijn gewoon transparant.
Plaatje gevonden op Wiki van Niels Karsdorp
Beter zelfs waarom niet de Belgische lok nemen en deze omspuiten in SNCF vert. De kap is vrijwel gelijk op de midden deur na en een heel groot voordeel is dat de beschermkappen naast de cabinedeuren niet aanwezig zijn.
Rob
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis
YouTube
Mat 46
Mat 40
prutser
Offline
Berichten: 6764
Spaar ze allemaal.
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #36 Gepost op:
29 June 2022, 22:43:14 »
Behalve de missende deuren zijn alle roosters vlak, de buffers afgeplat, de lampen te groot en de koppeldozen/kabels missen, valt dus ook nog best wel veel aan te doen.
Raampjes bestellen is natuurlijk wel een idee.
Stephan.
«
Laatst bewerkt op: 29 June 2022, 22:45:00 door prutser
»
Gelogd
Adieu
Rob Bennis
Stroomlijners, mijn favorieten
Offline
Berichten: 1159
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #37 Gepost op:
30 June 2022, 00:21:40 »
Ik denk dat het wel meevalt. Van de Roco BB300 kloppen ook niet de lampen die van de latere versie zijn. Voor de buffers kijk je in de onderdelen bak van REE voor de juiste.
De MU kabels en koppeldozen bestel je als reservedeel van Roco en dan ook de frontruiten want op de Belgische versie zitten cirkelvormige dingen
Ik heb op het Franse forum LR Presse een beschrijving gevonden van iemand die ook die weg heeft bewandeld. Van een Belg naar een Fransman. Daarvoor heeft hij voor de roosters etsplaatjes gebruikt alsmede voor de frontdeur.
https://forum.e-train.fr/trains/viewtopic.php?f=65&t=44798&start=120
In het midden staat een foto
Er was een setje hiervoor jaren geleden. Maar misschien is het een idee om FRIE eens lief aan te kijken of hij bereid is om hier iets te kunnen doen.
Dan de verlichting aanpassen en een paar mooie pantograven er op
Rob
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis
YouTube
Mat 46
Mat 40
prutser
Offline
Berichten: 6764
Spaar ze allemaal.
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #38 Gepost op:
30 June 2022, 11:30:53 »
Ik doe het niet zo, vind toch het te grote middenraam in de frontdeur te veel afbreuk doen aan het voorkomen.
Tevens mis ik de regengoot boven de cabine.
Afgeplatte buffers kan trouwens wel zie ik, zal ook wel het een en ander hierover in het BB300 boek staan hierover:
Utrechts Archief
Stephan.
Gelogd
Adieu
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5474
Modelspoor is emotie...
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #39 Gepost op:
30 June 2022, 11:35:17 »
Blijft een gaaf ding, zo’n klinknagelbjoetie
. Blijf nog steeds stille hoop houden dat Roco het ding nog eens in een verbeterde versie gaat uitbrengen….
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Deetrein
Offline
Berichten: 1662
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #40 Gepost op:
30 June 2022, 12:43:22 »
1100 = Piko = Wim Wolters = BB-300??
Mvg, Erich
Gelogd
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's:
https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5474
Modelspoor is emotie...
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #41 Gepost op:
30 June 2022, 13:08:28 »
Ik zat er net aan te denken
, voortmijmerend op de post hierboven. Stuur ‘m een mailtje
. Een mooie BB300 zal er in Frankrijk ook wel ingaan denk ik.
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951