Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jelmer
Vandaag
om 20:50:58
Rondom Charlois
door
NS264
Vandaag
om 20:30:21
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
Vandaag
om 19:58:09
Eindstation Daarhuizen
door
mamory
Vandaag
om 19:51:49
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Sven
Vandaag
om 19:46:54
Wat is dit voor component
door
008200
Vandaag
om 19:18:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 18:03:13
Piko blauwe 1000
door
Huup
Vandaag
om 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling?
door
martijnhaman
Vandaag
om 17:04:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Joz
Vandaag
om 16:49:32
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
Vandaag
om 16:17:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 16:05:37
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:45:17
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 15:37:51
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 15:12:43
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards
door
daan2353
Vandaag
om 14:37:16
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:22:34
Rail away
door
Eric v C
Vandaag
om 14:17:48
Extra functie in Zimo MS450P22
door
RobbertJan
Vandaag
om 14:04:30
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:45:21
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:12:25
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:05:22
Piko Hobby lok welke condensator er uit?
door
Josephes
Vandaag
om 10:39:56
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 10:24:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:02:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 09:45:46
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 08:52:04
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 08:21:55
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 07:29:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951 (gelezen 15307 keer)
Carel Ruysink
Offline
Berichten: 1060
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #30 Gepost op:
29 June 2022, 09:11:51 »
Nu doornroosje toch wakker is.....
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat transparant gietwerk toch net minder helder is dan de 3D prints die ik heb gezien. Gieten is misschien makkelijker, omdat de positieve mal in de vorm van de wit plastic ramen er al is.
mvg, Ivo
Er is (oa firma polyservice) giethars voor het ingieten van insecten, bloemetjes en andere dingetjes die extreem helder is en heel weinig warmte geeft zodat je ook heel dikke lagen in een keer zonder barsten en verkleuringen kan gieten.
Carel
Gelogd
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven
Eric B
Offline
Berichten: 7966
NS tijdperk II(c)/III
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #31 Gepost op:
29 June 2022, 09:42:10 »
Klinkt als een goede tip Carel
Dan gaan we nog maar even door ook ...
Ik heb zelf natuurlijk ook eens goed naar de diverse foto's gekeken en daar viel me iets op ...
Blijkbaar zaten er zelfs binnen de relatief korte inzetperiode in Nederland toch onderlinge verschillen tussen de diverse machines.
Op
deze foto
in het Utrechts Archief zien we de BB-310 op 14-05-1949 met 4-S.N.C.F. en BB-310 tussen de zijramen.
(Afbeelding kan niet gedownload of gelinkt worden)
Een kleine 3 jaar later, op 24-03-1951 zien we op
deze foto
de BB-314 met de S.N.C.F. en BB-314 lager geplaatst zoals ook op het Roco model.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
Duikeend
Team forummoderators
Offline
Berichten: 2609
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #32 Gepost op:
29 June 2022, 11:13:29 »
Ook ik ben bezig met het gieten van raampjes (alleen niet voor deze loc). ik heb al een proefgieting in beige giethars.
en dat ziet er prima uit
nu nog "even" in transparant. alles staat er voor klaar. hopelijk van de week eens tijd om er mee verder te gaan
maar het lijkt me dat transparant gieten geen enkel probleem moet zijn. Maar dat kan ook mijn optimisme zijn
Gelogd
Groetjes, Ferenc
mijn knutsels
,
1500 in parts
en een
hondekop
MathynK
Offline
Berichten: 3916
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #33 Gepost op:
29 June 2022, 16:02:52 »
Ik hoor altijd dat heldere transparante giethars na een aantal jaren geel kleurt. Hopelijk gebeurt dat niet bij jou. Of heb je een giethars gevonden die absoluut niet zal verkleuren?
Groet, Mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Duikeend
Team forummoderators
Offline
Berichten: 2609
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #34 Gepost op:
29 June 2022, 18:47:46 »
dat ligt er aan of je uv stabilisator toevoegt of het er al in zit. zonder verkleurd het inderdaad
Gelogd
Groetjes, Ferenc
mijn knutsels
,
1500 in parts
en een
hondekop
Rob Bennis
Stroomlijners, mijn favorieten
Offline
Berichten: 1172
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #35 Gepost op:
29 June 2022, 22:27:16 »
Waarom deze raampjes gieten? Je kan van de Belgische reeks 29, dit is de Belgische 3000 volt versie van de Midi BB300, de raampjes bestellen bij Roco, deze zijn gewoon transparant.
Plaatje gevonden op Wiki van Niels Karsdorp
Beter zelfs waarom niet de Belgische lok nemen en deze omspuiten in SNCF vert. De kap is vrijwel gelijk op de midden deur na en een heel groot voordeel is dat de beschermkappen naast de cabinedeuren niet aanwezig zijn.
Rob
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis
YouTube
Mat 46
Mat 40
prutser
Offline
Berichten: 6808
Spaar ze allemaal.
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #36 Gepost op:
29 June 2022, 22:43:14 »
Behalve de missende deuren zijn alle roosters vlak, de buffers afgeplat, de lampen te groot en de koppeldozen/kabels missen, valt dus ook nog best wel veel aan te doen.
Raampjes bestellen is natuurlijk wel een idee.
Stephan.
«
Laatst bewerkt op: 29 June 2022, 22:45:00 door prutser
»
Gelogd
Adieu
Rob Bennis
Stroomlijners, mijn favorieten
Offline
Berichten: 1172
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #37 Gepost op:
30 June 2022, 00:21:40 »
Ik denk dat het wel meevalt. Van de Roco BB300 kloppen ook niet de lampen die van de latere versie zijn. Voor de buffers kijk je in de onderdelen bak van REE voor de juiste.
De MU kabels en koppeldozen bestel je als reservedeel van Roco en dan ook de frontruiten want op de Belgische versie zitten cirkelvormige dingen
Ik heb op het Franse forum LR Presse een beschrijving gevonden van iemand die ook die weg heeft bewandeld. Van een Belg naar een Fransman. Daarvoor heeft hij voor de roosters etsplaatjes gebruikt alsmede voor de frontdeur.
https://forum.e-train.fr/trains/viewtopic.php?f=65&t=44798&start=120
In het midden staat een foto
Er was een setje hiervoor jaren geleden. Maar misschien is het een idee om FRIE eens lief aan te kijken of hij bereid is om hier iets te kunnen doen.
Dan de verlichting aanpassen en een paar mooie pantograven er op
Rob
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis
YouTube
Mat 46
Mat 40
prutser
Offline
Berichten: 6808
Spaar ze allemaal.
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #38 Gepost op:
30 June 2022, 11:30:53 »
Ik doe het niet zo, vind toch het te grote middenraam in de frontdeur te veel afbreuk doen aan het voorkomen.
Tevens mis ik de regengoot boven de cabine.
Afgeplatte buffers kan trouwens wel zie ik, zal ook wel het een en ander hierover in het BB300 boek staan hierover:
Utrechts Archief
Stephan.
Gelogd
Adieu
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5512
Modelspoor is emotie...
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #39 Gepost op:
30 June 2022, 11:35:17 »
Blijft een gaaf ding, zo’n klinknagelbjoetie
. Blijf nog steeds stille hoop houden dat Roco het ding nog eens in een verbeterde versie gaat uitbrengen….
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Deetrein
Offline
Berichten: 1669
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #40 Gepost op:
30 June 2022, 12:43:22 »
1100 = Piko = Wim Wolters = BB-300??
Mvg, Erich
Gelogd
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's:
https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5512
Modelspoor is emotie...
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #41 Gepost op:
30 June 2022, 13:08:28 »
Ik zat er net aan te denken
, voortmijmerend op de post hierboven. Stuur ‘m een mailtje
. Een mooie BB300 zal er in Frankrijk ook wel ingaan denk ik.
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951