Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
Vandaag om 22:58:40
RTM in 0m door Jan den Haan
Vandaag om 22:54:38
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 22:51:29
Aachenau West door Erwin 054
Vandaag om 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI door Dennis1984
Vandaag om 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door Ronald69
Vandaag om 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 21:50:51
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 21:42:43
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronald Halma
Vandaag om 21:33:51
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 21:24:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim1969
Vandaag om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
Vandaag om 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
  

Auteur Topic: Logo-op-museummaterieel discussie  (gelezen 9133 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Logo-op-museumspul-discussie
« Reactie #45 Gepost op: 20 October 2017, 12:02:00 »
Een ontspoorde goederentrein (ook al staat er heel groot een logo van een ander bedrijf op) wordt door veel mensen ook aangegrepen om hun gal te spuien over de NS...  ::)
Maar dat ontkrachten word niet makkelijker als er in beeld een groot NS logo staat natuurlijk :)
Citaat
Met uitzondering van de 1312? Die is immers al vaak genoeg op de baan geweest, of is dat weer de "uitzonderingspositie" voor het NSM?
Het Spoorwegmuseum mag het logo sowieso gebruiken :)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #46 Gepost op: 21 October 2017, 13:36:18 »
De doorsnee nederlander ziet alles in geel/grijs(of zoals tegenwoordig soms in geel/wit/blauw) als iets van NS als het op het spoor rijd.
Journalistiek is vaak ook al niet van te hoog research niveau,want ook die hebben vrij gauw dezelfde insteek als men een artikel maakt voor tv of krant.
Daarin doet die "vishaak" niets extra's als het gaat om herkenbaarheid op treinen van tegenwoordig,of oudjes die nu als museum mat rondrijden.
(men bestempelt het toch al wel als zijnde een NS trein)
Op stations doen reizigers dat ook met oogkleppen op,men ziet in hun haast een trein langs het perron en veronderstelt dat het die is die ze moeten hebben,en vliegt ondanks een afwijkend uiterlijk zo naar binnen,de rookontwikkeling aan het begin van de trein doet niets af aan hun beleving zo bleek.
Ook kijken naar de CTA's was er niet bij.
Waarom schrijf ik dit,tijdens een meerdaagse rit van de SSN waren er meerdere mensen op Utrecht CS die onze wachtende trein aanzagen voor een IC ri ??
In een vlaag van haast en onoplettendheid vloog men de trein in omdat men dacht dat het hun NS trein was,moraal van dit verhaal zelfs in extreme gevallen zullen reizigers alles wat langs een perron staat aanzien als NS trein,en als t al moeite kost om ze uit te leggen dat dat niet zo is,hoeveel moeite wil je dan verspillen om uit te leggen dat een NS logo op een trein/rijtuig/loc niet altijd maar betekend dat dat van NS is ??
Dat lijkt een beetje op water naar de zee dragen in een emmer vol met gaten  ;D
(ofwel,dat gaat m niet worden)

Is het trouwens zo dat als je toestemming krijgt om dat logo te gebruiken,dat daar kosten aan verbonden zijn ?
( dat zou deels kunnen verklaren waarom er relatief weinig oud NS mat is wat het logo draagt)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #47 Gepost op: 21 October 2017, 15:09:01 »
Alle treinstichtingen over naar spoorwegmuseum, maak er 1 grote stichting van bijv stichting Nederlands Historisch Materieel, en dat de NS een klein aandeelhouder blijft, lijkt me ook goedkoper in de kosten voor onderhoud en administratie, het is maar een idee  ;D

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met een Syntus Lint, als je die wilt bewaren in de oude kleuren, alle tekst en logo eraf dan ziet het er heel anders uit!  bestaat er trouwens nog een Lint in de 1e kleuren?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #48 Gepost op: 21 October 2017, 19:52:37 »
Ja lekker voor de verbondenheid van alle vrijwilligers. Die worden vrijwilliger omdat het doel of de lokatie hun aanspreekt. Maak je er een centrale stichting van is van verbondenheid geen sprake weer en dondert het behoud van historisch spoorwegmaterieel in elkaar. Wordt t wel goedkoper van.....

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #49 Gepost op: 21 October 2017, 20:52:46 »
Dat maakt toch niks uit, als het maar valt onder 1 stichting, waar de treinen staan kan dan verspreid staan, en het museum wisselt dan regelmatig van materieel wat er staat ofzo?

het SPM vind ik wel leuk, maar ook saai, mis sommige treinen daar die wel bij andere stichtingen staan.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #50 Gepost op: 24 October 2017, 13:34:52 »
Alle musea onder één stichting gaat helemaal niets helpen,
sterker nog, veel musea bestaan juist uit meerdere stichtingen.
Als je alles in één stichting stopt en de tent gaat failliet heb je een enorm probleem...

Daarnaast hebben alle museum een andere doelstelling;
het Spoorwegmuseum het bijvoorbeeld het tonen van de collectie als doel,
musea als de bijv SHM en SGB hebben daar ook het onderhoud en exploiteren van een complete spoorlijn bij.

Allemaal grote verschillen, die je nooit onder één hoedje gaat krijgen natuurlijk, soms moet je tevreden zijn met hoe iets reeds is :)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Logo-op-museummaterieel discussie
« Reactie #51 Gepost op: 24 October 2017, 15:22:25 »
Alle treinstichtingen over naar spoorwegmuseum, maak er 1 grote stichting van bijv stichting Nederlands Historisch Materieel, en dat de NS een klein aandeelhouder blijft, lijkt me ook goedkoper in de kosten voor onderhoud en administratie, het is maar een idee  ;D

Dat laatste is denk ik al genoeg om 90% te laten afhaken...
Er wordt tussen stichtingen al voldoende samen gewerkt daar waar nuttig en/of nodig, alles onder een dak gaat het echt niet beter maken.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden