maar na 2 bakjes creme brulee was tie al leeg.. en das niet handig als je met 4 man bent
en klaas kan het weten.. die heeft een keer zo'n motortje van mij uit elkaar gehad om te proberen de motor-as door te schuiven.. was geen succes.. zal eens kijken of ik daar plaatjes van heb
De transistor in de Hondekop is (citaat uit een mail van Artitec hierover:)Het juiste nummer voor de transistor voor de Hondekop is BC817-25.Wat u noemt kan zeker de oorzaak zijn, dit heb ik al eens meer voorbij zien komen helaas.Of door een piekspanning / overbelasting / kortsluiting op de baan, kan dit ook gebeuren, verkeerd koppelen van de bakken etc.Even uit mijn hoofd was T2 de binnenverlichting, waarop deze transistor functioneert (of nu niet in dit geval 😉).De techniek tussen Plan U en Mat ’54 is doorgaans hetzelfde, op wat kleine verschillen na waaronder deze transistor.Het schema van de Hondekop4 kan ik niet vinden, maar de sterk gelijkende DE3=planU ziet er zo uit In dit schema "maakt" T2 de binnenverlichting in de motorbak en T3 die in de andere bakken.Dit is gemaakt door forumlid Klaas Zondervan.François