Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ES44C4
Vandaag
om 09:46:04
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
Jelmer
Vandaag
om 09:20:08
maatvoering AKI
door
mldehaas
Vandaag
om 09:16:19
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren?
door
Ben
Vandaag
om 09:15:05
Eyro Interlaken
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:19:23
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:17:25
MiWuLa
door
Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart
door
Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc
door
hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Stalen rijtuigen van NS
door
FRIE
21 August 2025, 23:03:50
br 041 334-4 Fleischmann H0
door
saskia
21 August 2025, 22:53:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Tjalling
21 August 2025, 22:21:24
Da's Daz 2
door
Huup
21 August 2025, 21:15:31
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
21 August 2025, 21:13:23
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp
door
FraWi
21 August 2025, 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
21 August 2025, 17:12:28
RhB H0m, Albulisch
door
Sylvester
21 August 2025, 17:00:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
tijgernootje
21 August 2025, 16:27:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
GD
21 August 2025, 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
21 August 2025, 15:22:53
De Projecten van RetroJack
door
tijgernootje
21 August 2025, 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
21 August 2025, 15:21:57
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
21 August 2025, 14:48:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
21 August 2025, 14:46:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139 (gelezen 9604 keer)
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4264
Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Gepost op:
21 July 2013, 23:58:45 »
Hoi
Via een andere draadje kwam ik bij de volgende samenstelling
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/200X/2002-1139
Interessant ding, maar welke is het begagerijtuig? Is deze er in model?
De Avmz komt toch ooit van Rivarossi? En op de plaatjes lijkt er sprake te zijn van ICRm, of is het gewoon ICR?
Hoor het graag!
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
verst107
Offline
Berichten: 344
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #1 Gepost op:
22 July 2013, 08:14:53 »
NS heeft indertijd vijf Deutsche Post postrijtuigen overgenomen tbv fietsenvervoer. De meeste zijn blauw geschilderd, maar een paar behielden hun Duitse kleur: groen en blauw/wit.
Sachsenmodelle heeft deze rijtuigen in miniatuur uitgebracht, maar bij mijn weten niet in alle kleurvarianten. De donkerblauwe zie ik nog weleens op beurzen.
Groeten,
Cornelis
Gelogd
Rubedino
Gast
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #2 Gepost op:
22 July 2013, 08:35:52 »
Niet alleen op beurzen (de groene dan
).
Gelogd
André82
Offline
Berichten: 939
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #3 Gepost op:
22 July 2013, 09:15:04 »
Rijtuigen zijn ICR, geen ICRm.
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4264
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #4 Gepost op:
22 July 2013, 13:40:01 »
Ah
Geen ICRm dus. Dacht dat ook omdat er sprake is van een BD rijtuig, wat toch een verbouwde BKD is ? En het zit net op het randje van verbouwd..
En ik zag niet dat het een fietsenrijtuig was. Mooi, ik heb al twee blauwe, ik neem aan dat die ook kunnen.
Hoewel ik de oceaanblauwe ook wel mooi vond combineren.
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
André82
Offline
Berichten: 939
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #5 Gepost op:
22 July 2013, 15:26:32 »
De gerenoveerde rijtuigen waren na hun revisie nog niet toegelaten in België, maartoen de Ardennen Express helaas werd geschrapt waren er nog voldoende ongerenoveerde rijtuigen voor deze dienst beschikbaar. Meestal reden in deze trein wel meerdere BKD rijtuigen mee.
Gelogd
Railroadtycoon
ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
Offline
Berichten: 1976
Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #6 Gepost op:
22 July 2013, 16:12:30 »
Je had deze trein ook kunnen maken met de (inmiddels geschrapte) PlanE post in fietsuitvoering.
Bron
Allie
Gelogd
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....
Rubedino
Gast
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #7 Gepost op:
22 July 2013, 18:32:56 »
Hebben deze twee er ook in gezeten:
Ben deze voor een Belg in de USA aan het maken.
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4264
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #8 Gepost op:
22 July 2013, 19:11:33 »
Cool!
Geen idee. Wel een filmpje gezien, volgens mij laatste rit met diesels, met een blauw buffetrijtuig erin.
Je weet wel, met groot buffet op de zijkant
Martijn
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 1020
De 162: Terug van weggeweest!
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #9 Gepost op:
22 July 2013, 20:14:36 »
http://pub43.bravenet.com/photocenter/album.php?usernum=3678698642#bn-photocenter-1-1-3678698642
hier staan diverse foto's van de samenstelling van deze trein door de jaren heen. Begonnen met 4 ICR's en later uitgegroeid tot treinen van 10 rijtuigen en soms zelfs meer. Vooral tussen Luik en Luxemburg was de trein lang toen ook de rijtuigen die "normaal" in dat pad hadden moeten rijden, werden meegenomen. Vanuit Nederland kwamen dan een stam ICR's (met meestal 2 á 3 BDk's om alle fietsen mee te kunnen nemen) en later dan ook nog een Plan E in fiets-uitvoering. Buffetrijtuigen waren blauw in de tijd dat die in de trein zaten. Die ex-post-rijtuigen zaten in de trein toen NS-Int zoveel mogelijk zelf rijtuigen leverde. Toen reden voor de 1e klas voorziening zelfs Avmz-s mee. Voeg daarbij een verdwaalde IC+ en zelfs een Benelux-versie en je krijgt de meest rare combinaties. En dan kan je nog spelen met de loks. Meestal 2 x 55 en minimaal 1 blauwe voor de energie-voorziening, maar ik heb ook 2 groene en de combi van 1 x NMBS 55 en 1 x CFL 1800 gezien. In de begintijd reden NMBS-oranje bagagerijtuigen mee, maar dus niet tegelijk met de Plan E's. Door het meenemen van de 'originele' stam van de dienst Luik - Luxemburg v.v. kunnen er ook nog M-2's bij (rood en groen) en M-4's. Zelfs CFL-rijtuigen zijn gespot in deze trein en 1 x zeker een Corailrijtuig (overbrenging)
je ziet: keuzes genoeg in de samenstelling, maar je moet eigenlijk een periode kiezen en daarvoor de juiste samenstelling zien te krijgen. In model heb ik, mede dankzij dit forum, wel veel info bij een kunnen schrappen, maar actueel mogelijke 'kandidaten', daar voor moet je echt bij de kenners zijn.
Groet,
Raymond v/d Hoven, nog steeds eigenaar van
http://members.ziggo.nl/keikdv/inhoud+uitleg.htm
maar na de ophef nooit meer bijgewerkt...
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 1020
De 162: Terug van weggeweest!
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #10 Gepost op:
22 July 2013, 20:25:24 »
(dus niet altijd met 2 loks; bij aankomst te Luxemburg vertraging +45. Zie de IC+ als 2e)
En na de electrificatie van Luik - Troisvierges, trok de CFL 3000 de trein maar ook de NMBS 1300 kan, zoals hier de 1327
Eigen opnames. Maar vele van anderen in mijn archief. Maar die plaats ik natuurlijk hier niet zonder toestemming.
Groet,
Raymond v/d Hoven
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4264
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #11 Gepost op:
23 July 2013, 08:06:50 »
Coole trein dus geweest.
Ik ga toch meer voor de samenstelling eind jaren 90 t/m 2002. De samenstelling waar ik de draad mee begon is de eerste die ik heb gevonden, maar ik zoek verder
Los van de rijtuigen, welke loks namen deze mee uit Maastricht ? De 27, of ook de 13 ?
M
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
André82
Offline
Berichten: 939
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #12 Gepost op:
23 July 2013, 08:54:05 »
Meestal een 27, maar ik heb ook ergens een plaatje gezien van een 22'er!
Gelogd
mark7758
Offline
Berichten: 495
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #13 Gepost op:
23 July 2013, 17:05:08 »
Of 2xNMBS 55 dat kwam ook voor.
Gezien. NMBS 21,22,23,27,55 met Ardennen express.
Gelogd
vr gr. Mark7758
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 1020
De 162: Terug van weggeweest!
Re: Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139
«
Reactie #14 Gepost op:
22 December 2014, 14:15:21 »
Tsja, en dan koop je recentelijk het fraaie Rivarossi Avmz rijtuig om een van de vele samenstellingen van de Ardennen-express te kunnen nabootsen, en dan kom je tot de volgende ontdekking:
Fietsenrijtuig Plan E Artitec
ICr A Märklin
ICr Benelux B Märklin
ICr IC+ A Märklin
Avmz Rivarossi
Waren die Avmz zo lang? Je zal het op een modelbaan wel niet zien, maar zo bij elkaar valt het wel op.
Groet,
Raymond van den Hoven, nog steeds liefhebber van 1138/1139....
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Amsterdam-Luxemburg 2002 Int 1139