Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 22:26:28
Conrat
door
Theovh
Vandaag
om 22:02:45
Raadplaatje
door
Keska
Vandaag
om 21:59:48
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
AlbertG
Vandaag
om 21:44:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Pollux
Vandaag
om 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Peter Soonius
Vandaag
om 21:32:12
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90
door
Mcn1986
Vandaag
om 21:29:44
tandwiel lux modellbau
door
bellejt
Vandaag
om 20:12:09
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
Vandaag
om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje
door
Hasenwald
Vandaag
om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
Frank 123
Vandaag
om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Ben
Vandaag
om 18:49:03
Da's Daz 2
door
NS264
Vandaag
om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
borotof
Vandaag
om 17:47:49
19 Toen
door
ES44C4
Vandaag
om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0
door
FritsT
Vandaag
om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
phdirk
Vandaag
om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 14:26:11
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 12:07:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
De bouw van een gelede GVA
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: De bouw van een gelede GVA (gelezen 48333 keer)
martijn v m
Offline
Berichten: 4536
Heerwijk in H0
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #15 Gepost op:
03 December 2013, 23:07:20 »
mooi dat ze identiek zijn.
nu moet ik alleen nog is een keer aan 2 donoren zien te komen voor een GVB wagen.
succes met je GVA wagen.
Groet Martijn
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Niels B
Offline
Berichten: 1873
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #16 Gepost op:
04 December 2013, 10:40:43 »
Eens even wat gepuzzeld in Photoshop.
De donoren:
Voorste deel, met als witte lijn de zaaglijn.
En wat zie ik, het eerste punt: aanpassen achterzijde is niet nodig!
Achterste deel:
En als je dat dan achter elkaar legt krijg je dit:
Volgens mij lijkt dat wel.
Voordat de zaag er in gaat, eerst eens kijken hoe ik de geleding ga maken. Wellicht Vemi eens bellen.
Groetend,
Niels
Gelogd
Bouwt aan de stationsomgeving van Arnhem uit de jaren ‘80
Niels B
Offline
Berichten: 1873
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #17 Gepost op:
04 December 2013, 21:51:23 »
En de balgen zijn inderdaad via vemi te verkrijgen! De pasvorm lijkt me erg goed overeen te komen.
Morgen eens kijken of mijn hofleverancier er een in voorraad heeft.
Grtz,
Niels
Gelogd
Bouwt aan de stationsomgeving van Arnhem uit de jaren ‘80
NS264
Offline
Berichten: 9004
Het leven op de weg.
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #18 Gepost op:
04 December 2013, 22:05:05 »
Ah, was je al begonnen met de bussen
?
Als je nog balgen tekort komt kun je ze nog altijd van Duitse geledebussen slopen. Heb je ook gelijk reserve asjes, banden en panelen. Tref ze regelmatig aan op beurzen.
Groeten Koen.
Gelogd
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
Niels B
Offline
Berichten: 1873
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #19 Gepost op:
04 December 2013, 22:06:55 »
Hm, ook een optie. Vast goedkoper dan Vemi...
Overigens overal tegelijkertijd mee bezig... Focus, Niels....
Gelogd
Bouwt aan de stationsomgeving van Arnhem uit de jaren ‘80
Niels B
Offline
Berichten: 1873
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #20 Gepost op:
04 January 2014, 19:59:07 »
Omdat de Kerstvakantie nog niet om was, toch maar begonnen met de gelede GVA. Uiteindelijk er voor gekozen om de balg zelf te maken. Resultaat van een uurtje knutselen:
Ook de ramen vanuit de deuren verder uitgezaagd. Nu zie ik oberigens ook dat de oversteek achter de laatste achterassen bij de gelede uitvoering korter is dan bij de 12 meter versie. Ik zou dus eigenlijk een 10 meter moeten hebben. Tja, die zijn helaas nooit uitgebracht.... Ik denk dat ik het maar zo laat.
Groet,
Niels
Ps: geen idee waarom de foto gekanteld staat.
«
Laatst bewerkt op: 04 January 2014, 20:16:11 door Peter van der Leek. Reden: Foto gedraaid
»
Gelogd
Bouwt aan de stationsomgeving van Arnhem uit de jaren ‘80
Antal
Offline
Berichten: 1345
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #21 Gepost op:
04 January 2014, 20:08:29 »
Leuk om het zelf te maken en hopelijk lukt het nog allemaal om hem te krijgen zoals je wilt! :-)
Groetjes,
Antal
Gelogd
Peter van der Leek
Administrator
Offline
Berichten: 2321
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #22 Gepost op:
04 January 2014, 20:17:11 »
Citaat van: Niels B op 04 January 2014, 19:59:07
Ps: geen idee waarom de foto gekanteld staat.
Er zijn bepaalde programma's die zoiets automatisch detecteren en dan direct gekanteld weergeven. Zo lijkt het alsof de foto al goed staat, maar als je dan upload staat ie natuurlijk niet goed. Ik heb 'm even voor je gedraaid.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
Miniature Holland
NL in miniatuur
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 1691
Het Haagse openbaar vervoer in model
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #23 Gepost op:
04 January 2014, 20:31:32 »
Ik ben benieuwd naar het resultaat
Gr jason
Gelogd
Je kan de modelbanen ook volgen op
Instagram
https://instagram.com/miniature_holland?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Facebook
https://www.facebook.com/miniatureholland
springer1980
Offline
Berichten: 91
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #24 Gepost op:
04 January 2014, 23:38:20 »
Beste Niels, ik heb in het verleden al eens een gelede bus gemaakt maar dan van de mb200. Zie:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,40599.msg641519.html#msg641519
Mijn ervaring: de balg van Vemi werkt wel maar is niet echt soepel. Je kan de bus niet geknikt weg zetten. Verder zit er op het stuk van de balg die je aan de carrosserie lijmt een dubbele opstaande rand. Mijn tip is om de buitenste opstaande rand te verwijderen. Je hebt dan een groter oppervlak om hem vast te lijmen. Verder zal ik op het punt waar je de balg lijmt de carrossie iets dunner maken (schuren). De balg sluit dan beter aan.
Succes ermee, hopelijk heb je iets aan mijn tips.
Gelogd
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2184
Voor als de tram het eens niet doet...
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #25 Gepost op:
04 January 2014, 23:50:05 »
Oepsss,
Dat wordt even lastig:
Er zijn namelijk nog al wat verschillende kontjes uit de koker van Mijnheer Den Oudsten
(met allemaal hun eigen charme...)
Inderdaad de GVU/GVBA-versie die recht is op een kleine afschuining na: sturende 'derde as' en de motor tussen as-1 en as-2.
En in de Streekversie twee varianten: ik ken alleen de CN-nummers: 7900-en met inderdaad een flinke afschuining en een deurpartij in die aanhanger, versus de 7600-en, die inderdaad mínder taps toeliepen, maar in die aanhanger óók geen deuren hadden (en meer ruimte in de bocht wilden
) Wél allebei met een sturende derde as en 'trekkers'...
Als ik de tekeningen zie, moet je inderdaad die GVU/GVBA-stadswagens al voorbeeld nemen: dus wél iets zagen aan de aanhangertjes...
Maar als je wagennummers of -series weet, kun je vást wel foto's opduikelen.
Succes, plezier (en hou ons op de hoogte)!
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Niels B
Offline
Berichten: 1873
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #26 Gepost op:
06 January 2014, 21:43:23 »
Dank Peter!
Inmiddels is de zaag er behoorlijk ingegaan. Het achterste deel van de voorste bak is er af en de voor- en achterzijde van het achterste deel is er afgezaagd. Ja, ook het achterste deel. Ik vond het toch te veel opvallen. Als je het eenmaal gezien hebt.....
De delen zijn inmiddels gespoten en liggen nu te drogen. Ook de geleding is inmiddels in de juiste kleur gezet. Later deze week wellicht foto's!
Grt,
Niels
Gelogd
Bouwt aan de stationsomgeving van Arnhem uit de jaren ‘80
Niels B
Offline
Berichten: 1873
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #27 Gepost op:
08 January 2014, 22:48:07 »
zoals beloofd een kiekje van de stand van zaken. Helaas de komende dagen weinig tijd om iets te doen...
De voordeur moet er nog uit en de ramen in de andere deuren worden nog vervangen. Maar het begint er op te lijken!
Grt,
Niels
Gelogd
Bouwt aan de stationsomgeving van Arnhem uit de jaren ‘80
Antal
Offline
Berichten: 1345
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #28 Gepost op:
08 January 2014, 23:20:29 »
Gaaaaf!
Toch wel leuk zo'n blauw kleurtje komt direct ook anders over de bus. :-)
Wat ga je aan de binnenkant doen qua kleur?
groetjes,
Antal
Gelogd
Niels B
Offline
Berichten: 1873
Re: De bouw van een gelede GVA
«
Reactie #29 Gepost op:
20 January 2014, 16:18:53 »
De binnenkant... Geen idee nog, ik denk dat ik de stoelen de blauw/grijze kleur geef.
Inmiddels achter gekomen dat de voordeur geen zwenkdeur is maar een klapdeur. Jammer, want dan lukt mijn camouflagetruc niet. Ik vrees dat ik hier maar een concessie doe, want de voordeur breder maken, ik zou niet weten hoe.
Vandaag weer wat opgeschoten, het begint er op te lijken:
Het dak heb ik helemaal wit gespoten zodat straks een blauwe transfer er over heen kan met de teks ARNHEM TROLLEYSTAD. Dezelfde truc ga ik ook bij de deuren doen waar ingang en uitgang in witte tekst komt.
Ik ben nog op zoek naar foto's van de achterzijde en de bovenkant. Van de achterzijde wet ikd at er eens ticker stond met een waarschuwing voor de lengte. Iemand enig idee hoe dat ding er uit zag.
Voor de bovenkant wil ik weten hoe die puist aan de voorkant er precies uitziet. Is dit voor de airco? Het achterste deel van het dak heb ik overigens ook verzaagd, hier zitten namelijk twee dakluiken die korter op elkaar zitten dan bij een reguliere 12 m uitvoering.
Groeten,
Niels
Gelogd
Bouwt aan de stationsomgeving van Arnhem uit de jaren ‘80
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
De bouw van een gelede GVA