Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wielen gelijkzetten? door Floris Dilz
Vandaag om 12:11:18
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door NS8714
Vandaag om 12:10:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door bosje77
Vandaag om 11:55:04
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
Vandaag om 11:52:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 11:51:15
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:01
Baanplan La Vie de la Reine - H0 Fleischmann profi door freekvo
Vandaag om 11:37:39
Wagons klimmen uit puntstuk / leverancier wielafstand gereedschap gezocht door MOVisser
Vandaag om 11:31:16
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door MOVisser
Vandaag om 11:27:35
Croppers Yard, iets kleins in 00 door Whis
Vandaag om 11:26:22
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door gdh
Vandaag om 11:19:33
Line-up foto's van modellen door lex stoom
Vandaag om 11:16:45
Projekt 083-338 door GORILLUS
Vandaag om 11:15:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door GORILLUS
Vandaag om 11:10:32
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door GORILLUS
Vandaag om 11:07:28
Problemen met Roco wissels door Ronald Halma
Vandaag om 10:55:55
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland door bernhard67
Vandaag om 10:55:54
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door St00mboy
Vandaag om 10:55:52
Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door Pauldg
Vandaag om 10:22:28
Problemen met het instellen van de Ulhenbrock 63320 decoders door Josephes
Vandaag om 10:14:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:39:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 09:36:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Modellbahnwagen
Vandaag om 09:36:14
NS 6100 van GM&S door HaHoHo
Vandaag om 09:22:17
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 07:26:40
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door ingenium
Vandaag om 03:04:50
Trix 22300 loopt (nog) niet door Biesje
Vandaag om 00:59:02
Max. draadlengte bij massadetectie door 1200blauw
28 maart 2020, 23:21:40
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
28 maart 2020, 22:49:48
Artitec restanten, wat kan je er van maken door Eric B
28 maart 2020, 21:35:35
  

Auteur Topic: De bouw van een gelede GVA  (gelezen 41381 keer)

springer1980

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #30 Gepost op: 20 januari 2014, 17:21:39 »
Beste Niels, boven de chauffeur zat een zogenaamde chauffeurs airco. Dit is als los onderdeel volgens mij te bestellen bij Rietze.

Voor de achterkant zou ik gewoon even zoeken via Google, wie weet kom je iets tegen.

Voor de decals, ik heb nog wel een goed adresje voor je waar ze stickers kunnen maken. Zijn geen watertransfers zoals gebruikelijk maar hele dunne stickervellen. Eenmaal geplakt zie je bijna niet dat het stickers zijn. Zij kunnen ook in wit afdrukken. Levertijd is wel aan de lange kant, rond de 6 weken...

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1317
  • Nederland jaren 1990 - 1999
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #31 Gepost op: 20 januari 2014, 17:57:46 »
Ha Niels,

Dat schiet aardig op en ik moet je vertellen dat ik het al aardig vrij uit vind zien!
Ben nu benieuwd naar de transfers die erop gaan komen! :)

Groetjes,

Antal

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2727
    • Mijn van-alles website
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #32 Gepost op: 20 januari 2014, 21:05:04 »
Ik ken die stickers min of meer in 2 varianten, maar dan wel van hier in Waterland:
De ene variant kende 'LET OP! Lengte 18 mtr' als enige boodschap, op 2 nette felgele stickers, op de achterbumper geplakt.
In Amsterdam had je deze:
http://media.dumpert.nl/foto/316f3697_zwenktuit.jpg
De andere variant kende 'LET OP! ZWENKT UIT!' in letters in allerlei soorten en maten op 2 wat vieze oranje-achtige stickers, en was tegen de achtteruit geplakt.

Ik weet niet of deze bussen ook nog de 'waarschuwingslijn' op de aanhanger hebben gehad zoals enige bussen in Waterland hier nog hebben gehad en alle bussen in Amsterdam voor zover ik weet ooit gedragen hebben (die waarschuwingslijn leek op van dat rood-witte tape met schuine strepen, alleen dan in neon-oranje, als ik het me goed herinner tenminste)

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1599
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #33 Gepost op: 20 januari 2014, 21:12:04 »
@springer: ik ga de decals eerst zelf proberen te maken, heb nog van die vellen. Lukt het niet, kom ik ff bij jje terug.
@antal: thnx!
@menno: inderdaad, om dat soort stickers gaat het. Helaas werkt je linkje niet. Helaas heb ik niet meer scherp wat er achterop stond, werkelijk geen flauw idee... Maakt het eigenlijk ook niet uit wat ik er op knal naturlijk.....

Grtz,
Niels

springer1980

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #34 Gepost op: 20 januari 2014, 21:29:47 »
Heb op de bij mij bekende bus sites niks kunnen vinden maar via Google wel, alleen geen Den Oudsten en geen GVA...

&

Hopelijk kan je er iets mee

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1599
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #35 Gepost op: 31 januari 2014, 22:40:44 »
De zoektocht naar de achterzijde heeft eindelijk succes.  (y)

Op de fotostream van h.l.wichhart op Flickr vond ik deze foto:



En daar staat de achterzijde toch mooi duidelijk op. Eens kijken of dit dezelfde is als die Connexxion gebruikt heeft op de omgespoten bussen. Weer een stapje verder.  (y)

Grt,
Niels

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5889
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #36 Gepost op: 01 februari 2014, 00:14:17 »
1 fotootje? Je kan beter een keer een afspraak maken bij de remise. Dan sta je pas dichterbij :o.
Zal ff kijken of ik een adres kan vinden, weet ongeveer waar het zit.
Laat nog wel ff weten.

In ieder geval adres. http://busfoto.nl/foto/stalling.php er is ook een club op het net van de trolleybus.


Kende je deze al Niels: http://trolleys.clubs.nl/foto/detail/13005999_0176-arnhem-werkplaats-tsn-29-05-2004jpg?
Heb er al eens binnen mogen zijn :D.

Als je wilt kan ik het vragen voor je, ik heb connecties.

Groeten Koen.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2014, 00:48:49 door Koen Frijlink »
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1599
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #37 Gepost op: 01 februari 2014, 10:12:25 »
Hoi Koen,

Inderdaad, 1 foto slechts... Het gaat om de bus links in beeld, die zijn volgens mij toch al enkele jaren buiten dienst. Deze zal ik bij de remise denk ik niet meer vinden, of staan ze daar nog steeds opgeslagen? Als daar nog een of meerdere blauwe exemplaren staan, ga ik zeker even langs. En ja, je mag zeker even vragen of ze er nog staan en of ik een keer langs mag komen.

Die clubs sites had ik inderdaad ook al eens gezien maar wordt helemaal tureluurs van de chaotische opmaak.. ;D

Grtz en dank voor je reactie,
Nieks

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 5889
  • Midland Industrie, NS IV.
    • Midland
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #38 Gepost op: 01 februari 2014, 10:29:37 »
Zal t es aan mijn collega's vragen.
Gr Koen.
Klik op de wereldbol naar topic.
Mvg Koen. Betuwse oplossing:'kumt tied, kumt road'.

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1599
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #39 Gepost op: 01 februari 2014, 10:57:42 »
Thnx  (y)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2727
    • Mijn van-alles website
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #40 Gepost op: 01 februari 2014, 16:57:29 »
@menno: inderdaad, om dat soort stickers gaat het. Helaas werkt je linkje niet. Helaas heb ik niet meer scherp wat er achterop stond, werkelijk geen flauw idee... Maakt het eigenlijk ook niet uit wat ik er op knal naturlijk.....
Ik vermoed dat er een hotlink-beveiliging in zit (begrijpelijk) want via m'n geschiedenis (een Ixquick zoekopdracht) doet 'ie het wel, maar via het forum inderdaad niet ;)

Kopieer dit:
zwenktuit.jpg
even in zoekmachine 'startpage.com': dan moet je 'm kunnen vinden (dit dus NIET in google proberen, omdat je dan wel eens hele andere resultaten kan krijgen)

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1599
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #41 Gepost op: 01 februari 2014, 18:20:31 »
Hoi Menno, met een refresh kreeg ik hem wel te zien.  (y)

Het is wel een andere sticker dan de GVA's hadden. Ik ben inmiddels wat aan het freubelen geslagen in Photoshop. Het hoeft niet perfect overeen te komen, zie je toch weinig van in H0. Bovendien is bewijslast dat het anders moet blijkbaar lastig te vinden.  ;D

Groet,
Niels

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1317
  • Nederland jaren 1990 - 1999
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #42 Gepost op: 07 maart 2014, 12:54:57 »
Hoe staat het met de bouw ervoor nog tijd ervoor kunnen vinden? :)

Groetjes,

Antals

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1599
    • Arnhem in de jaren ´80
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #43 Gepost op: 07 maart 2014, 13:24:27 »
Helaas nog niet aan toe gekomen. We zijn bezig met een nieuwe woning, dat komt het enthousiasme voor verder knutselen ook niet ten goede...

Overigens nu lekker op Ontrax, wat is het ontiegelijk druk...

grtz,
Niels

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1317
  • Nederland jaren 1990 - 1999
Re: De bouw van een gelede GVA
« Reactie #44 Gepost op: 07 maart 2014, 14:45:45 »
Jammer en veel succes met de nieuwe woning! Veel plezier op Ontraxs ik zal bij Utrecht wel een keer toeteren als ik er langs kom. :P

Groetjes,

Antal
PS: station Arnhem jaren 80 valt wel weer opnieuw te zetten in de nieuwe woning?