Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 15:51:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mitchell
Vandaag om 15:50:12
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 15:48:51
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 15:44:36
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 15:24:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:24:39
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 15:09:02
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Arjan6511
Vandaag om 15:02:13
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Huup
Vandaag om 14:45:23
Raadplaatje door Luit
Vandaag om 14:45:10
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
Vandaag om 13:57:04
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 13:34:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Pukkie
Vandaag om 13:09:20
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
Vandaag om 13:05:32
Spoor 1 nem of finescale door sncf231e
Vandaag om 11:32:01
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 11:17:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:11:58
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:23:14
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door schipcas
Vandaag om 10:06:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Nachttreinen Oost Europa door laurent
Vandaag om 08:29:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Ronald Halma
Vandaag om 05:02:37
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door hmmglaser
14 July 2025, 23:21:32
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
14 July 2025, 21:17:50
  

Auteur Topic: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.  (gelezen 31555 keer)

Rob Moerkerken

  • Offline Offline
  • Berichten: 804
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.
« Reactie #75 Gepost op: 10 September 2021, 09:54:29 »
Waar zit de depotvoedingsaansluiting op de ongevallenwagen?

gr. Rob
Rob Moerkerken

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
Re: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.
« Reactie #76 Gepost op: 10 September 2021, 10:41:43 »
Is zichtbaar op de foto's die in voorgaande posts geplaatst zijn: bij de takelarm links achter.

Grtz, Ton

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5555
Re: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.
« Reactie #77 Gepost op: 10 September 2021, 10:44:07 »
Om precies te zijn: reacties 67 en 74 van Frans8800.
Zit aan de zijkant, bijna helemaal achteraan.
Groet, Frank

Rob Moerkerken

  • Offline Offline
  • Berichten: 804
  • Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.
« Reactie #78 Gepost op: 10 September 2021, 11:34:59 »
Bedankt!!!
Rob Moerkerken

Frans8800

  • Gast
Re: Artitec, ongevallenwagen NS, materieelbespreking.
« Reactie #79 Gepost op: 10 September 2021, 16:49:24 »
Nog even inhakend op de vraag over de depotvoeding zit deze zo te zien op het Artitec model nog op de oorspronkelijke plaats op de kop , maar werd deze in ieder geval op de wagen die ik fotografeerde verplaatst. Op de foto van de van de 1:1 versie zien we vaag nog de contouren en ter hoogte van de bovenkant van de handgreep zien we op de kop nog de doorvoering van de kabel die is blijven zitten evenals de opschriften op de kop. Op een andere foto die ik maakte zien we ook nog een depot voeding op de andere kop van de wagen waarbij dit in plaats van opbouw een inbouwversie was, waarschijnlijk vanwege verminderde kans op schade, dus klaarblijkelijk waren er onderlinge verschillen.