Doel:€250.00
Donaties:€187.50

Per saldo:€-62.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 28-06-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door luukui
Vandaag om 22:32:19
LS models ICR door mDDM
Vandaag om 21:56:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:45:56
Philotrain HSM D 1900, van kit tot model door Gert Arkema
Vandaag om 21:36:05
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door NS264
Vandaag om 21:26:25
Hulp of mening gezocht: perronverlichting door Vroeger
Vandaag om 21:15:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Edgy
Vandaag om 21:14:18
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Eric B
Vandaag om 21:10:51
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door Hans1963
Vandaag om 21:09:45
Modelbaan Beltheim. door DJV
Vandaag om 20:55:58
H0 Rangeerbaanplan: Groezel door NS264
Vandaag om 20:50:23
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door Rob Bennis
Vandaag om 19:33:45
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door Pauldg
Vandaag om 19:31:53
Verf voor ACTS 670x door Fritsprt
Vandaag om 18:43:14
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door jerrytrein
Vandaag om 17:53:06
Voordelige treinkaartjes door bask185
Vandaag om 17:49:18
Spoor 0 scenery: dozen gezocht door Ronald Halma
Vandaag om 17:47:27
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door BartvD
Vandaag om 17:19:47
Rondom Charlois door basjuh1981
Vandaag om 17:18:06
NS modelbaan Hoekdam H0 door MOVisser
Vandaag om 17:14:44
Toon hier je (model)treinfoto's door hrp
Vandaag om 16:51:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door NS1220
Vandaag om 15:30:28
Piko 95657: NS/Cargo containerwagon, welke containers? door marco
Vandaag om 14:36:39
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 13:51:51
Kleine H0-modelbaan, DB tijdperk III door Dennis1984
Vandaag om 13:30:21
BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951 door Rob Ellerman
Vandaag om 13:08:28
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 12:52:44
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
Vandaag om 12:35:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 12:12:02
De bouw van Schellenbach door spoorzeven
Vandaag om 12:01:29
  

Auteur Topic: Nederdam, H0 1970 - 1990  (gelezen 38816 keer)

Pascal77

  • Online Online
  • Berichten: 350
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #195 Gepost op: 08 februari 2022, 15:30:20 »
Kijk, dat is het mooie van dit forum, direct verschillende reacties.
Bedankt voor de hulp, hier heb ik wat aan.

Die laatste link is helemaal handig, ook voor latere zoekplaatjes.
 (y)
Mvg Pascal

Nederdam

Pascal77

  • Online Online
  • Berichten: 350
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #196 Gepost op: 08 februari 2022, 21:24:23 »
Tijdens het wachten op drogen van de verf, ondertussen maar weer verder gegaan met iets anders.
Ik heb een siliconen mal van een resin muurtje gemaakt.
Dit had ik al wel vaker gedaan maar nooit bij zulke gedetailleerde dingen.
De mal net “uitgepakt” en valt me 200 procent mee.
Ondanks dat het voorbeeld was gaan “drijven” na het gieten.
Vandaar de rommelige afwerking aan de bovenzijde van de mal, maar dat heeft op het eindproduct geen effect.

Het lastigste was nog de overtollige siliconen van de Lego steentjes verwijderen…
( die gebruik ik namelijk als “bakje” om de mal in te maken)
Daar moet ik volgende keer iets anders op verzinnen.



Maar in iedergeval geen beperkingen meer met het maken van de koplading.
Mvg Pascal

Nederdam

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1414
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #197 Gepost op: 08 februari 2022, 22:29:34 »
Kop- & zijlading Dordrecht, 1976







Mvg, Erich
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2022, 22:31:13 door Deetrein. Reden: 3e plaatje bijgevoegd »
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Henk Veenstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1145
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #198 Gepost op: 09 februari 2022, 10:30:24 »
Prachtige oude foto's, Erich.

mvg Henk

Pascal77

  • Online Online
  • Berichten: 350
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #199 Gepost op: 10 februari 2022, 21:17:04 »
Omdat ik zoals gewoonlijk met 12 dingen tegelijk bezig ben vanavond maar weer eens verder gegaan met mijn eerste resin kitje wat meer kleur te geven.

De laatste wash is nog een beetje nat dus moet even afwachten hoe het opdroogt maar het begint al ergens op te lijken.
Het wit is me nog te wit maar daar wil ik eerst even een proefstukje voor maken en daarop proberen.
Vooralsnog valt het me voor een eerste keer nog niet tegen.





Mvg Pascal

Nederdam

Pascal77

  • Online Online
  • Berichten: 350
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #200 Gepost op: 13 februari 2022, 20:59:19 »
En ondertussen nog wat met hars bezig geweest.
De productie van de losweg en toegangsweg delen is gestart.

Mvg Pascal

Nederdam

Pascal77

  • Online Online
  • Berichten: 350
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #201 Gepost op: 19 februari 2022, 19:25:37 »
Vandaag een beetje gaan proberen om een realistisch beeld te maken wat betreft de indeling bij de goederenloods en afmetingen van het hogere deel.
Dit begint er naar mijn idee al aardig op te lijken.
Het stuk tussen de sporen had ik eerst langer maar dit oogt niet mooi naar mijn zin.
Iemand nog tips, of verbeter ideeën?
Bedoeling is om, waar het potlood nu ligt een  aarden wal met gras te maken, welke tot aan het begin van de helling doorloopt.

Mvg Pascal

Nederdam

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 5329
  • NS tijdperk III b/c
    • Obdam in h0
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #202 Gepost op: 19 februari 2022, 19:35:20 »
Hoi Pascal,

Ik zou dat uitsteeksel rechts weglaten, het spoor wat naar rechts opschuiven en de helling wat breder maken, waarbij het vlakke (niet hellende) deel ongeveer zo lang moet zijn als de lengte van de langste gesloten goederenwagen die je gaat inzetten.

Zie ook in deze post van ons gewaardeerde ex. forumlid Ronald, maar dan gespiegeld.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Pascal77

  • Online Online
  • Berichten: 350
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #203 Gepost op: 19 februari 2022, 20:07:37 »
Hoi Eric,

Bedankt voor je reactie maar de geometrie in combinatie met de ruimte laat dat niet toe bij mij.
Ik ben bekend met Ronald zijn zeer geslaagde model, dat is een paar reacties hiervoor ook al beschreven, maar dat gaat bij mij helaas niet passen.
Mvg Pascal

Nederdam

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #204 Gepost op: 20 februari 2022, 14:42:13 »
Hallo Pascal,

Ik zou daar geen aarden wal maken. het doel  van de verhoogde kop en zijlading is dat er aan de ene kant een wagon staat en aan de andere kant een vrachtauto.
En dan is een aarden wal minder geschikt. Je hebt dan wel weinig ruimte voor de vrachtauto maar je kunt nu eenmaal niet alles uitbeelden.

succes jandcargo

Pascal77

  • Online Online
  • Berichten: 350
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #205 Gepost op: 20 februari 2022, 15:31:59 »
Ik had juist begrepen ( en volgens mij ook foto’s gezien) van een aarden wal tegen de zijkant.
Ik dacht dat de lading uit vrachtwagens via de loods binnenkwam, maar kan er naast zitten. Ik ga kijken wat ik kan vinden.
Ondertussen toch maar begonnen ( zag er tegen op omdat het de eerste keer was dat ik aan zoiets begon) met het drybrushen van de loods.
Eerste resultaten vallen niet tegen, ben er eigenlijk best blij mee.
Nu alles goed laten drogen en later wat plekjes bijwerken.










Mvg Pascal

Nederdam

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 2140
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #206 Gepost op: 20 februari 2022, 16:10:58 »


Lijkt wel of die kade is opgevuld met biels..? Enig idee waarom?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11357
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #207 Gepost op: 21 februari 2022, 13:47:54 »
Iemand nog tips, of verbeter ideeën?
Bedoeling is om, waar het potlood nu ligt een  aarden wal met gras te maken, welke tot aan het begin van de helling doorloopt.
Geen aard wal,muurtje maken voor de losplaats en er indien je het natuur wilt laten zijn,wat gras en struikjes planten erop.
Dat uitsteeksel rechts dient geen nut,dat zou ik ook weg laten.

Bedankt voor je reactie maar de geometrie in combinatie met de ruimte laat dat niet toe bij mij.
Kun je is een foto maken vanaf het wissel dat naar die laad/los plaats gaat in de richting van de laad/los plaats ?
Ik snap namelijk even niet waarom dat dat niet zou gaan,met wat stukjes rails denk ik dat dat best gaat,de ruimte lijkt er te zijn.
De oprit en het "pleintje" van de laad/los plaats zouden mijn inziens namelijk best wat breder/groter mogen.
Dat maakt het voor vrachtwagens namelijk makkelijker om er dingen te brengen/te halen.

Lijkt wel of die kade is opgevuld met biels..? Enig idee waarom?
Waar zie jij biels dan ?
Ik zit me suf te kijken, maar verder dan klinkers en andere bestratings/steen varianten kom ik niet.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 2140
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #208 Gepost op: 21 februari 2022, 13:54:21 »
Volgens mij zijn dit toch echt biels..? (niet die 2 rijplaten)


De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Pascal77

  • Online Online
  • Berichten: 350
Re: Nederdam, H0 1970 - 1990
« Reactie #209 Gepost op: 21 februari 2022, 17:11:51 »
Bijgaande een foto.
Ik heb het uitstekende stuk al weggehaald.
Zoals Je kan zien geeft de ruimte weinig alternatieven.
Ik kan wel zoals op foto 2 een gekke slinger aanleggen om de sporen dichter bij elkaar te krijgen, en zo meer ruimte te creëren maar dit vind ik er niet uit zien.
Het blijft toch consessies doen, dus dan maar zo.

De onderste foto van Flickr ( koplading Doetinchem) laat zien dat, ondanks dat deze breder is, het in praktijk vaak voorkomt dat de rails een flink stuk uit elkaar ligt.







Het verhoogde deel was in praktijk nooit breder dan de loods, dus hier houd ik me dan wel aan vast.
Mvg Pascal

Nederdam