Een heel herkenbaar probleem. Bouwhelm aanschaffen?
De brug over de Zanderijvaart[...]PS zodra ik de bron gevonden heb, zet ik 'm er wel bij
Als je toch nog aan het broeden bent heb je hier wellicht wat aan. Er liggen nu wel erg veel rails op de tafels, vergeleken met je eerste ideeen. Het wordt zo wat meer een treinbaan dan een modelbaan. daarom heb ik even wat geschetst, met meer ruimte voor duinen huizen etc. Ik heb Ovdd (Overveen alias Duindorp) er eens tussengeplakt en je opstelschaduwstation omgekeerd. Heb je ook meer "rijlengte", al vind ik dat minder belangrijk. [...]
[...] Goederenvervoer op Duindorp heeft zo geen zin. Waar wil je iets kwijt ? 1 locje, 1 wagen, dat zou nog gaan. Maar zelfs dan heeft spoor L3 totaal geen nut, daar past niks. Helemaal weglaten dus.[...]
[...] Wat verder geen of nauwelijks nut heeft zijn de wissels om van Duindorp direct op de hoofdbaan te komen. Immers, even verderop komt alles bij elkaar in de Engelse wissel. Dus dat korte stuk derde spoor kun je beter los laten van de hoofdbaan. Is dan ook een echte zijbaan. Met een bijkomend voordeel.[...]
[...]Maar maak daarbij in gedachte iedere keer wel een plan, wat er nou eigenlijk gaat gebeuren als er een goederentrein binnenloopt.
[...]Morgen moet ik maar weer eens fysiek met mn eigen baan aan de slag, dus morgen ws. geen post van mij.