Ik zie nog wel een mogelijkheid om meer rijlengte te krijgen voor het zijlijn station.[...] Het totaal is dus een 8-vorm met als uitloop einde het station.Je hebt dan een grote rijlengte, waar ook nog eens behoorlijke gedeelten van zichtbaar blijven. De hele linkerkant wordt berggedeelte. Teken maar eens uit, ook qua hoogteverschillen moet dat kunnen bij een hoogte verschil van 8 cm tussen elkaar kruisende sporen. Het hoogste punt (zijlijn station) zal op ongeveer 20 cm komen liggen.
Die wissels tussen B en G liggen tamelijk apart. De boog die aangesloten zit op de rechter kruiswissel die zal nooit bereden worden.(let niet op die sketchy marklin geometrie )Ik weet niet of je je hosentrager constructie kan uitvoeren met een engels wissels en een wissel in een andere hoek, maar het onderste plaatje heeft dezelfde mogelijkheden.Wil je perse hebben dat de nevenlijn het hoofdspoor niet verstoort of maakt dat je niet uit?Mvg,Bas
over de keerlus: het kortsluitprobleem is voor ana en digi gelijk.
Ah daar is dat spoor voor. Ik zou dan misschien W1 in zijn geheel weglaten en het wissellocspoortje (mooi woord) als kopspoor uitvoeren. Als ik namelijk naar de rest van het baanplan krijgt, zal de wisselloc dit spoortje in alle waarschijnlijkheid altijd van rechts benaderen.