Dit is niet 100% waar, eerder 90% .
(...) Rijden met digitaal (DCC) heeft al helemaal geen probleem met dit stuk. (...)
Het "wisselspoor"waar de wissel lok opstaat is vrijwel 200 m lang. Dit heb ik opgemeten in de luchtfoto van Google Earth .Daar kan dus ook een niet te lange trein op staan. Er zal zeker een reden voor zijn om het wissel te handhaven tot nu toe ,want de opstel sporen die er ooit lagen zijn toen wel allemaal weggehaald. Peter
Ik zou tussen V’ en W nog een stuk rechte rails van 30 cm of zo neerleggen . Nu heb je een ‘mooie’ S-bocht als je vanaf de binnenbocht naar perronspoor 1 gaat (op de tekening het bovenste spoor) en dat gaat geheid tot problemen leiden. Daarnaast zou ik het locomotief opstelspoor (tussen beide inrijsporen, rechts van B) iets verlengen, want dan heb je iets meer marge bij het opstellen van de loc. Nu is het wel erg krap.
Helaas VvKan, deze optimistische visie is helaas niet waar. Het probleem van de kortsluiting door een keerlus ( of een driehoek) is bij digitaal net zo groot als bij analoog. De plaats waar je moet ingrijpen is wel juist.
Maar je bent niet de enige die wijst op weinig rijlengte, dus ik ga daar nog eens rustig op studeren.
als je met meerdere treinen tegelijk wilt rijden moet iedere groep zijn eigen ompoler hebben, zoals Veroniek al schreef.
die gute alte Schaltung mit mehreren Stromkreise