Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 15:27:46
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
MacArthur
Vandaag
om 15:25:09
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
ronaldvd2000
Vandaag
om 15:22:42
De Hondsrugbaan
door
mass am see
Vandaag
om 15:16:03
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten?
door
Pauldg
Vandaag
om 15:14:59
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 15:12:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 15:09:25
DR4024
door
Michaël dB
Vandaag
om 14:46:09
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 14:28:26
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:03:39
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:03:03
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 12:42:42
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:36:11
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Bert Jolink
Vandaag
om 12:16:06
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 12:00:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM?
door
Eric v C
Vandaag
om 11:50:56
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 11:20:45
Einde Koemo ballast ???
door
Rick
Vandaag
om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 10:27:41
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
grossraumwagen
Vandaag
om 10:18:47
Treinreizen met m'n vader
door
defender
Vandaag
om 09:36:49
Update: baan in de tropen
door
tuurtje
Vandaag
om 09:30:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 09:15:54
25 jaar geleden
door
Willem1951
Vandaag
om 09:05:18
Station Roodeschool
door
Cor--24
Vandaag
om 08:29:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Starten met messing kits
door
1795
23 april 2024, 22:43:57
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid
door
MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Pools diorama H0
door
Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Betrouwbaarheid Peco Code55 wissels
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Betrouwbaarheid Peco Code55 wissels (gelezen 838 keer)
FunRail
Offline
Berichten: 21
Betrouwbaarheid Peco Code55 wissels
«
Gepost op:
03 maart 2021, 15:39:57 »
Hallo allemaal,
Hoe betrouwbaar is de stroomvoorziening van het hartstuk via de wisseltongen bij Peco Code55 wissels, het basis ontwerp van Peco dus?
Heeft iemand hier persoonlijk goede of slechte ervaring mee?
In mijn vorige baan 20 jaar terug had ik de stroomvoorziening van het hartstuk via een relais geschakeld en de wisseltongen apart bedraad en geïsoleerd van het hartstuk. Dit werkt betrouwbaar maar is ook een stevige ingreep op het basis design van de Peco wissels. De vraag is nu, was dit werkelijk nodig?
Uw ervaringen als altijd van harte welkom
Gelogd
————————
Henk,
Schaal N, Peco code 55, digitaal (bezig om te standaardiseren op DCC) en nog heel veel werk te doen
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25300
Re: Betrouwbaarheid Peco Code55 wissels
«
Reactie #1 Gepost op:
03 maart 2021, 16:03:28 »
Geen ervaring met code 55 (schaal N) maar wel met Electrofrog in H0. Het contact tussen de tong en de doorgaande staaf wordt op den duur onbetrouwbaar door oxidatie en vervuiling. Je kunt het puntstuk schakelen met hulpcontacten maar daarbij moet je er voor zorgen dat er geen tegenstelling ontstaat tussen de tongenstand en het hulpcontact. Als het hulpcontact te vroeg of te laat schakelt kun je kortsluiting krijgen.
Er bestaan servodecoders die dit oplossen door het puntstuk stroomloos te maken tijdens het omlopen van het wissel.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Bjor
Offline
Berichten: 509
Re: Betrouwbaarheid Peco Code55 wissels
«
Reactie #2 Gepost op:
03 maart 2021, 17:40:50 »
Henk,
Ik heb nu zes jaar code 55 electrofrogs in mijn baan. In de moderne versies is apart bedraden van de wisseltongen niet meer nodig. De tongen maken bij mij goed contact en als ze gaan oxideren is een speldepuntje met ATF voldoende om ze weer storingsvrij te laten functioneren.
Als aandrijving gebruik ik de Conrad aandrijvingen en vanaf vorig jaar alleen nog MTB MP1 aandrijvingen. Gaan langzaam om, ook bij analoge aansturing.
Ben
Gelogd
Liefhebber van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft in tijdperk II in N en verder van alles dat met model- en grootspoor te maken heeft.
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3004
Re: Betrouwbaarheid Peco Code55 wissels
«
Reactie #3 Gepost op:
03 maart 2021, 18:52:04 »
Heb ook geen problemen ondervonden op m'n vroegere N baan. Behalve dat na het railpoetsen met een roco-rubber er korreltjes van dat rubber tussen railstaaf en tong bleven zitten, dan was het contact ook gelijk weg. Daarom haalde ik na het poetsen nog even een oud penseel langs de tong bij het contactpunt en de stroom was weer gegarandeerd.
Gelogd
Groeten,
Richard
wob
Offline
Berichten: 2429
Aachenau West
Re: Betrouwbaarheid Peco Code55 wissels
«
Reactie #4 Gepost op:
03 maart 2021, 21:21:39 »
In H0 moet ik soms even met een mesje langs de wisseltong schrapen om het contact weer te herstellen.
Groet, Bas
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Betrouwbaarheid Peco Code55 wissels