Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
Vandaag om 11:58:37
Opstelbaan door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:50:33
Spoor 0 meterspoor door Ronald Halma
Vandaag om 11:29:54
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:28:46
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Ronald Halma
Vandaag om 11:27:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:21:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 11:13:33
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 11:10:17
Duitser met hoedje (Beurs Houten) door Vonkentrekker
Vandaag om 10:48:51
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 09:43:54
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Sven
Vandaag om 09:36:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:15:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:05:13
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 08:39:10
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:30:51
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
Vandaag om 08:12:28
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 07:44:30
Wissel decoder WD8D door henk
Vandaag om 07:40:18
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door trainiac
Vandaag om 06:14:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:00:03
RTM in 0m door Jan den Haan
26 August 2025, 23:26:25
trix vraagje door Quinzeedied
26 August 2025, 23:20:13
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
26 August 2025, 22:58:37
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
26 August 2025, 22:44:00
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
26 August 2025, 22:32:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
26 August 2025, 22:06:32
Ns 1200 turquoise en turquoise rijtuigen. door Luc2000
26 August 2025, 19:35:26
Roco Plan V Douwe Egberts door Corné81
26 August 2025, 19:20:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Olav
26 August 2025, 19:14:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
26 August 2025, 18:31:52

Auteur Topic: Geen treinen wegens sneeuw  (gelezen 22210 keer)

Luit

• Offline Offline
Re: Geen treinen wegens sneeuw
« Reactie #15 Gepost op: 07 February 2021, 12:36:12 »
Ik verbaas me altijd over het gemak waarmee het onvermogen van onze spoorwegen wordt goedgepraat. Een beetje sneeuw en plots kan er niets meer . Oh wee want dat is duur maar wel vindt heel Nederland het heel gewoon dat onze wegen berijdbaar blijven en dat gemeenten, provincies en rijk miljoenen uitgeven voor dit werk. En als het spoor haar zaakjes niet voor elkaar heeft is er voor velen hier niets aan de hand. Ik heb het niet over iets als 1979 maar gewoon een paar vlokken en wat wind en het systeem werkt niet meer. En je kunt nog zo een OV promotor zijn dit kun je echt niet verkopen aan die koekblikrijders die zeggen maar wij komen er wel.

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 07 February 2021, 12:39:50 »
Luit=kamp 1. Volgende!  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #17 Gepost op: 07 February 2021, 12:41:38 »
Net op tijd geruild voor stoep schoonvegen.
Hier was het wel bedekt met van die poedersneeuw, maar dat waait vanzelf weg.  ;D
Ik denk dat alles richting het dichtstbijzijnde spoor waait om daar lekker op te hopen.

;D
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 07 February 2021, 12:47:14 »
In de Sovjet-Unie hadden ze toch ooit een tram met een straalmotor voorop om de weg schoon te branden? Lijkt mij reuze effectief!

geef nou maar gewoon toe dat jij die wil besturen  ;) ik ook trouwens  ;D
misschien iets om een keer in elkaar te knutselen  ;D zal wel wat hits op jijbuis geven  ;D

hier nog een leuk stukje over dat het aantal sneeuw dagen is gehalveerd in de laatste 30 jaar
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
« Reactie #19 Gepost op: 07 February 2021, 12:51:28 »
Mooie foto van station Goes!!

Maar hhhmmmm wat maakt het uit. Hier erg weinig gevallen (hooguit 2 max 3 cm sneeuw en wat wind) Maar je gaat er toch niet op uit toch...in ieder geval niet voor je lol. En door Corona is er ook niets te beleven. Of je moet wel wegens werk, ziekte, familie of ander toch reizen en dan zou ik sowieso niet op het openbaar vervoer vertrouwen.

Zelfs als het door de weeks was geweest. De thuiswerkers gaan nergens heen en ik vermoed zomaar dat de meesten die in de maak industrie zitten of verpleging/zorg ploegendiensten dat die bijna niet reizen met OV.

Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 07 February 2021, 12:52:17 »
Zullen we de discussie alvast uittekenen?  :D
Ja jammer hoor. Ik ben vooral voorstander van de discussie, stukje folklore naar de forumleden toe.
In dit beursloze jaar mis ik ook ontzettend de discussies over fototoestellen, rugzakken en buggy's.

@Henk je vergeet de schuldvraag, die ligt natuurlijk bij de linkse regering. Welke laat ik even in het midden.
Is er al een samenzweringstheorie rond deze sneeuwval in combinatie met de lockdown?
« Laatst bewerkt op: 07 February 2021, 12:54:18 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 07 February 2021, 12:53:54 »
Luit=kamp 1. Volgende!  :)
Ik sluit me aan bij kamp 2  :angel: :angel: :angel: ;D

Hoef vandaag niet weg maar morgen wel naar mijn werk. Ben benieuwd  8)
Anders mooi een dagje hobbyen  :P
Elk nadeel heb ze voordeel zullen we maar zeggen.
Gr.
Eric

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #22 Gepost op: 07 February 2021, 12:54:17 »
Ik verbaas me altijd over het gemak waarmee het onvermogen van onze spoorwegen wordt goedgepraat.
Volgens mij is het geen onvermogen maar een beredeneerde keuze. Zeg maar: een economische afweging.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
« Reactie #23 Gepost op: 07 February 2021, 12:55:10 »
Je gaat de Corona periode nog missen... Geen drommen mensen (behalve in het bos). Rustig de foto's van spoorse zaken op het grote scherm kijken. Straks moeten we weer met zijn allen en dan hebben we weer wat te klagen als we met korts van de zoveelste griepgolf op de bank hangen.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 07 February 2021, 12:56:30 »
Ik vrees dat Klaas de spijker op de kop slaat. Zelfde reden als waarom IC bedden worden afgeschaald: bedrijfseconomisch belang drukt publiek belang weg.

Reinier Z.

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 07 February 2021, 13:01:19 »
Bedrijfseconomisch belang is in deze gevallen ook tot op zekere hoogte publiek belang. Als de zorgpremies of de treintarieven omhoog gaan wordt er ook moord en brand geschreeuwd.
Reinier

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 07 February 2021, 13:04:19 »
De rekenmodellen verlaten de organisatie niet vrees ik, dus bedrijfseconomische belangen op metaniveau is niemands probleem....

Eenerspoor

• Offline Offline
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
« Reactie #27 Gepost op: 07 February 2021, 13:09:09 »
In ieder geval lijkt er sinds 20 december 2009 niets te zijn veranderd/verbeterd.
Toen lag het spoor ook plat t.g.v. wat sneeuw en heb ik urenlang op Rotterdam Centraal gewacht op een trein naar Utrecht die nooit ging.
Zie ook dit bericht dat ik indertijd heb gepost.

Mvg, Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #28 Gepost op: 07 February 2021, 13:17:48 »
Ik verbaas me altijd over het gemak waarmee het onvermogen van onze spoorwegen wordt goedgepraat. Een beetje sneeuw en plots kan er niets meer . Oh wee want dat is duur maar wel vindt heel Nederland het heel gewoon dat onze wegen berijdbaar blijven en dat gemeenten, provincies en rijk miljoenen uitgeven voor dit werk. En als het spoor haar zaakjes niet voor elkaar heeft is er voor velen hier niets aan de hand. Ik heb het niet over iets als 1979 maar gewoon een paar vlokken en wat wind en het systeem werkt niet meer. En je kunt nog zo een OV promotor zijn dit kun je echt niet verkopen aan die koekblikrijders die zeggen maar wij komen er wel.
Als je even afluistert hoeveel auto's er op dit moment al een vangrail geraakt hebben, hoeveel vrachtwagens zich hebben vastgereden in sneeuwduinen en dergelijke. En met de ijzel van de week ook, een collega die deels dezelfde route rijdt als mijn trein volgt (of nouja, hij komt langs mijn beginpunt van de treinreis) was een half uur eerder weggegaan dan normaal. 1 uur en 50 minuten met de auto. In plaats van half 7, wat het normaal zou zijn, stapte hij om 10 voor 8 binnen. Ik was netjes met de trein gegaan, 5 minuten eerder van huis vertrokken, 5 voor 7 dus, om naar het gestrooide fietspad te lopen en in plaats van 8 uur, was ik er 10 over 8. En dat zat hem meer in het feit dat ik het laatste stuk was gaan lopen, i.p.v. met de bus die lekker glibberde door de stad (al was lopen ook niet alles).

In Duitsland worden overigens dezelfde grappen gemaakt. Waarom er in het noorden zoveel paniek is nu er sneeuw gaat vallen, terwijl er in het zuiden altijd sneeuw valt. Allerlei sneeuwploegen zijn vanuit het zuiden naar het noorden over gebracht, oudere e-loks hebben vannacht gereden en blijven vandaag rijden om de bovenleiding te schrapen (omdat die daar beter tegen kunnen dan moderne e-loks).
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 07 February 2021, 13:28:05 »
De rekenmodellen verlaten de organisatie niet vrees ik, dus bedrijfseconomische belangen op metaniveau is niemands probleem....

behalve dan van de manager die zijn bonus misloopt omdat hij of zij de kosten niet gedrukt heeft  8)
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop