Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Matthijs van Heijningen
Vandaag
om 07:51:56
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0
door
Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje
door
Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften
door
Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan
door
cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief?
door
Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken
door
Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange
door
ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715
door
vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0
door
Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
23
Omlaag
Auteur
Topic: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg (gelezen 46353 keer)
HuubvG
Offline
Berichten: 3717
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #45 Gepost op:
20 maart 2021, 08:33:50 »
Het kan eigenlijk niet in het echt, maar op jouw baan kan het gewoon, dat is leuk toch Eric. Maar Reinout, er is nog een recht stuk aan het gebogen brugdeel, dat moet je er wel bij rekenen.
En op jouw baan heb je er niet mee te maken Eric, maar in het echt komt de snelheid erbij. In een boog wordt gewoonlijk verkanting toegepast. Ik heb niet verder gestudeerd, maar mijn gevoel zegt dat de krachten bij een beetje snelheid naar de buitenste boog gaan. Verkanting zou helpen de krachten in het midden te houden. Op mijn manier gezegd dan. Dat ga je vast niet op je brug toepassen. Langzaam rijden geblazen!
Gelogd
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #46 Gepost op:
20 maart 2021, 11:10:33 »
Reinout,
Wanneer in de kubussen die de brugvakwerken vormen er ook 3D kruisverbanden opgenomen worden kan het ook in het echt wel vermoed ik.
Maar inderdaad de dynamische krachten dragen fors bij aan de optredende torsie.
De brug zou onevenredig zwaar moeten worden uitgevoerd omdat 3D-space-frames in die tijd nog niet bedacht waren.
Vooral de verbindingen van de 3D-kruisverbanden zouden het met klinknagels wel extra ingewikkeld gemaakt hebben.
Ik had daar het materiaal niet voor en dan zou ik beter opnieuw kunnen beginnen met de brug ipv bestaand materiaal gebruiken.
Ik heb daar nog wel naar gekeken. Vooral de ASA profielen van KRICK leken uitkomst te kunnen bieden.
Maar dat werd wel wat begrotelijk heb ik berekend. Net als in het echt kies je dan voor een andere oplossing.
Met een eindige elementen programma kan je dergelijk complexe constructies tegenwoordig redelijk eenvoudig doorrrekenen.
Daar heb ik als constructeur-programmeur 30 jaar geleden nog aan mogen werken bij SCIA het tegenwoordige Nemscheck.
Lassen van de hoekverbindingen in de 3D-frames maakt het vandaag de dag doenbaar.
Op mijn modelbaan heeft de brug inderdaad zonder de Y-steun ook iets last van torsie-neigingen.
Die worden straks opgevangen. In de praktijk zou men een ander trace gekozen hebben.
Maar ja, als je al een sporenplan hebt liggen en je wilt er een hoge lus aan toevoegen omdat je de viadukten van Epfenhofen wilt bouwen ....
Ik ga het zo realistisch mogelijk tot stand proberen te brengen.
Er was nog een alternatief B, die aansluit op de logica van Reinout.
Ik had de breedte niet en ook hier had ik het brugdek /en/of vakwekligger sterk moeten verbreden. (dus nieuwbouw)
«
Laatst bewerkt op: 20 maart 2021, 11:24:40 door Eric v C
»
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #47 Gepost op:
20 maart 2021, 11:24:06 »
Huub,
Verkanting ga ik zeker wel proberen enigszins toe te passen.
Precies om de reden die jij aangeeft.
Goed aangevoeld. Er schuilt een kleine Gustav Eiffel in je denk ik.
Dat gevoel heb je bij jouw trace nabij de Pyreneën ook nodig vermoed ik.
Eric
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #48 Gepost op:
29 maart 2021, 19:07:12 »
Langzaam wordt het bruggenhoofd van het gekromde viadukt afgebouwd.
Onderstaand beeld laat zien hoe ook de Y-krachten worden opgevangen door extra rolscharnieren vertikaal.
Inmiddels ben ik ook aan het werk met de aansluiting in de volgende module te weten nummer 6.
Daar wordt een laatste kleine bocht gemaakt voor dat met de bouw van het talviadukt Epfenhofen kan worden gestart.
Ik ga dat bouwen als een vorfluter met twee grote overspanningen over alle sporen en bebouwing heen.
In het middel komt een Hack pijler te staan (die lijkt op wat in het echt ook aan pijlers gebruikt is)
Bij mij is die 15 cm hoog en staat op een verhoging. Met de brug mee komt ik op een hoogte van 22 a 23 cm.
Niet de echte hoogte maar ja Huub schreef al: Bij jou op de baan kan het wel.
Het bruggenhoofd en de vorfluter komen beiden boven bestaande sporen die gaan verdwijnen in tunners onder een rotsmassief. Dit weekend heb ik me daarover gebogen zoals op de foto zichtbaar is.
Nu de bruggen voor de grote overspanningen nog in elkaar zetten.
Ik begreep dat Wim Vonk de Noch lasercut brug tot de Hans Grasmaijer brug te Tiel heeft omgedoopt. Ik ga hem toch talviadukt Epfenhofen noemen.
Ik heb als laatste het alignement gecheckt. Het viadukt overspant de gehele module 6 en eindigt op module 5.
«
Laatst bewerkt op: 29 maart 2021, 19:13:42 door Eric v C
»
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #49 Gepost op:
31 maart 2021, 21:30:43 »
Viaduktbouw Epfenhofen is begonnen.
Het viadukt Efpenhofen zal bestaan uit twee vakwerkbruggen met een vorfluter.
Deze vorfluiter is imiddels in elkaar gezet. Dat was nodig voor de maatvoering en uitsnijden van het bruggenhoofd aan de module 5 zijde van het dalviadukt.
Met enig doorzettingsvermogen heb ik de lasercut onderdelen zonder snijfouten weten uit te snijden en ben ik begonnen met het in elkaar lijmen.
Op de onderstaande foto's is het bewerkingsproces te zien. Viadukt 1 was na een drietal avonden gereed.
Voor de Pasen wil ik de tweede ook in elkaar zetten. Dan kan ik het totale viadukt verder inmeten en opbouwen en de HACK 15 cm middenpijler exact goed plaatsen.
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Hans Grasmaijer
Offline
Berichten: 3291
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #50 Gepost op:
01 april 2021, 04:00:32 »
Hi Eric,
Dit wordt weer groots aangepakt. Met weinig ruimte om te bouwen of inhijsen/inrijden. Heb je al een montageplan?
Btw, de zijdelingse fixatie kan wat eenvoudiger, dat onderste rolscharnier doet m.i. niets.
Is het niet zo uit te voeren:
Gelogd
Tschuss Genossen
index van "update: baan in de tropen":
https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/pdf-excel-index-6537ff469ede7.pdf
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #51 Gepost op:
04 april 2021, 18:26:26 »
Hans,
Ja je hebt helemaal gelijk met je lastschema voor het gekromde viadukt.
En ik vermoedde al dat er een vraag naar een montage- / hijsplan zat aan te komen.
Terecht natuurlijk. Effe een kraan naar Blumberg / Epfenhofen sturen doe je alleen wanner er een solide hijsplan is.
De puzzel is natuurlijk of het gehele viaduct in eens gehesen kan, moet worden of dat het in delen gaat.
Dat maakt wel wat uit voor de hijslast.
Stap 1 is weten wat het materieel dat voorradig is tijdens de bouwperiode achterhalen.
De Ardelt BA (bauart) 57t stoomkraan leekt de meest kansrijke optie.
Dus aan het zoeken geslagen of deze toen al beschikbaar kon zijn.
Er blijken er meerdere BA (Bauarten) te zijn BA met oplopend hijsvermogen van 40 , 75 en 90 ton.
Deze laatste kwam vanaf 1949 breder in bedrijf zo vond ik uit.
In de link kun je verder zoeken naar deze kraantypen.
https://www.eisenbahndienstfahrzeuge.de/
https://www.eisenbahndienstfahrzeuge.de/kranwagen/kran_ardelt/kran-ardelt-90t/kran-krupp-ardelt-90t.htm
Dus doen we de geschiedenis een beetje geweld aan vrees ik voor dit verhaal.
Ik ga dan dus uit van een hijsklus na 1949 om het viadukt Epfenhofen opnieuw te plaatsen.
Op zoek naar de
Belastungstabelle
vond ik deze link
http://www.bahnhof-lette.de/fileadmin/files/Monatsgeschichte_Juli_2020/Betriebsbuch_fuer_den_Kranwagen_Essen_734_062_01.pdf
Eric
«
Laatst bewerkt op: 04 april 2021, 18:51:35 door Eric v C
»
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #52 Gepost op:
06 april 2021, 17:38:24 »
Hijsplan Viadukt Epfenhofen Alt Wutachtalbahn
Gisteren tussen alle hagelbuien door een aanvang gemaakt met het hijsplan voor het viadukt.
ett inhijsen van de hoofddragers is waar het vooral om gaat.
Daarna kan de afbouw vanaf de landhoofden plaats vinden.
Na het raadplegen van de belastungstabellen een opzetje gemaakt om het hijsen en hijsbereik e.e.a. op tekening te kunnen zetten.
Bron van de tekeningen op deze plaat
https://www.km-1.de/html/dampfkran_90_t.html
en
https://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=164333
Deze tekening laat zien hoe ver de kraan kan reiken en welke last deze dan kan dragen.
Op de volgende tekening staat de beginsituatie met de landhoofden en tussenpijler.
Er liggen gelukkig wel een aantal sporen waarop de kranen en de wagons met de brugdelen kunnen staan om deze hijsoperatie te kunnen laten slagen.
Eerst maar het hijsplan voor Teil 1 van het viadukt.
Een kraan boven het landhoofd dat via spoor vanuit Blumberg is te bereiken.
En een kraan beneden op een spoor dat vanuit Weizen komt.
Zo zouden beiden kraanmachinisten de hijsklus in principe moeten kunnen klaren.
Er is nog geen positieve bevestiging uit Lenzkirch binnen wanneer ze met een Ardelt 59t kraan of een zwaarder exemplaar kunnen komen helpen.
Wil je meer weten over deze Dampfkran van Ardelt kijk eens op
https://www.eisenbahndienstfahrzeuge.de/kranwagen/kran_ardelt/kran-ardelt-90t/kran-krupp-ardelt-90t.htm
«
Laatst bewerkt op: 09 april 2021, 14:38:20 door Eric v C
»
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Hans Grasmaijer
Offline
Berichten: 3291
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #53 Gepost op:
06 april 2021, 19:09:34 »
Zeer geachte Heer von C,
Ter tijde staan 4 spoorkranen ter beschikking.
Massa brug.
Aan een volledig afgebouwde brug zouden wij de voorkeur geven.
De brug heeft dan zijn definitieve stijfheid en gedraagt zich tijdens vervoer en inhijsen conform de berekende waarden.
Bovendien kan de brug direct na het plaatsen in gebruik worden genomen.
Wij schatten in dat de massa van de brug ongeveer 40-60 ton bedraagt.
Onze kranen die voor deze operatie het meest geschikt zijn kunnen bij een vlucht tot 16m 50ton liften, met twee kranen is dat voldoende. (Bij voldoende draagkrachtige ondergrond, door u te verzorgen).
Positie kranen.
Uit het opstelplan zal moeten blijken dat onze kranen voldoende vrije ruimte hebben voor alle manoeuvres.
We zien uw verdere informatie met belangstelling tegemoet.
Lenzkircher Kranverleih und Hebetechnik Komplettlösungen.
Gelogd
Tschuss Genossen
index van "update: baan in de tropen":
https://images.beneluxspoor.net/bnls_2023/pdf-excel-index-6537ff469ede7.pdf
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #54 Gepost op:
07 april 2021, 11:50:55 »
Angebot Lenzkircher Kranverleih und Hebetechnik Komplettlösungen
Geachter Herr Hans G.
We willen u danken voor de snelle reactie en bereidheid de hijsklus in Epfenhofen te komen klaren.
Brugdeel 2 en de Vorfluter zijn inmiddels afgebouwd en staan klaar voor de hijsklus.
Brugdeel 1 moet nog worden geassembleerd. De onderdelen zijn ter plaatse.
En ja de afgebouwde brug als geheel plaatsen heeft ook onze voorkeur.
Grondonderzoek wijst evenwel uit dat we nog wat grondverbetering moeten doen aan de spoorbermen om de stempels van uw kranen de vereiste draagkracht te kunnen bieden. We zullen dat in de komende week laten uitvoeren.
Ten overvloede wijzen we erop dat één kraan via Blumberg zou moeten aanrijden en één kraan via Weizen.
Omdat het spoortraject van Bonndorf naar Weizen nog niet klaar is, moet u een omweg plannen.
http://www.wehratalbahn.de/Suedbadenbahn/Bonndorf/Bonndorf.htm
Wellicht dat de stationsmeester van Lenzkirch u meer informatie kan verschaffen over handigste route.
https://www.openrailwaymap.org/
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
HuubvG
Offline
Berichten: 3717
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #55 Gepost op:
07 april 2021, 17:08:42 »
Geweldige
like van mij, ik blijf het volgen. We gaan het zien.
Gelogd
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #56 Gepost op:
08 april 2021, 20:01:29 »
Aan Lenzkircher Kranverleih und Hebetechnik Komplettlösungen
Geachter Herr Hans G
Toevallig was de machinist van de SBB die nabij Schafhausen woont gisteren aan de wandel in het nabijgelegen dorp Schleitheim net over de grens in Zwitserland.
Hij wilde het Bahnhof Weizen wel eens met eigen ogen aanschouwen.
Hij wist de Grenswachten te overtuigen dat hij geen kwaad in de zin had en overschreed de grens nabij 47.76601 8.47745 over de oude brug over de Wutach aldaar.
Dat coordinaat ken ik nog van mijn tijd als landmeter voor het spoor.
Ik vroeg hem hoe je vanuit Lenzkirch het beste naar Weizen zou kunnen opstomen.
Lenzkirch kende hij nog niet.
Toen ik Titisee-Neustadt noemde wist hij waar Lenzkirch dan zou moeten liggen.
Hij vertelde me dat wanneer je naar Weizen wil opstomen vanuit Titisee-Neustadt je twee keuzes hebt.
1. via Freiburg Basel Waldshut maar dat is een fors stuk rijden
2. via Donaueschingen, Immedingen, Singen en Schaffhausen
Hij heeft een kaartje geschetst voor me.
Je moet dan wel toestemming gaan organiseren om over het Zwitserse spoor te mogen rijden.
Zal wel betekenen dat er een Zwitserse machinist moet rijden. Hij had er wel zin in.
Hij heette Ernst Numann. Hij had vroeger ook voor de Rhätische Bahn gereden vertelde hij.
Eric
«
Laatst bewerkt op: 09 april 2021, 14:46:08 door Eric v C
»
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #57 Gepost op:
13 april 2021, 17:58:50 »
Meetplan maken voor het hijsen
Nu
Lenzkircher Kranverleih und Hebetechnik Komplettlösungen
bereid lijkt om de hijsklus te gaan doen, moeten er meer voorbereidingen getroffen worden.
De exacte locatie, waar de hijskranen aan de Weizen- en Blumberg-zijde van het Epfenhofenviadukt komen te staan, moeten bepaald worden.
Ja en in die tijd hadden ze nog geen drones en sattelietbeelden.
Luchtfoto's waren er in 1880 ook nog niet, maar ten tijde van onze hijsklus gelukkig wel.
Laten we eens kijken hoe het er daar ter plekke eigenlijk uitziet.
De noordzijde (boven) is de aanrijdroute vanuit Weizen, de zuidzijde (onder)is de aanrijdroute vanuit Blumberg.
Kaarten gemaakt vanuit Openrailway.org (c) en Google Maps (c)
Wie een beeld wil hebben van de echte situatie kijkt hier
https://www.blumberg-epfenhofen.de/bildergalerie/viadukte-in-epfenhofen.html
Ik ga nu mijn eigen situatie inmeten door de camera positie vast te leggen boven de modelbaan. Daarbij hanteer ik volgende principe.
Nu start de meetklus. Had ik maar een kruislaser dan was dit een eenvoudige klus.
«
Laatst bewerkt op: 13 april 2021, 18:00:49 door Eric v C
»
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #58 Gepost op:
15 april 2021, 18:43:41 »
De kartering van het hijsgebied in Epfenhofen is klaar.
Van de bruggenbouwer vernam ik dat die komende week ook de brug naast het hijsterrein klaar denk te gaan krijgen.
Nu komt het er op aan dat de
Lenzkircher Kranverleih und Hebetechnik Komplettlösungen
ook met de plannen kan leven en het aanrijden kan plannen.
Plannen zijn mooi maar alles moet tegelijk beschikbaar zijn.
Een aantal afgebouwde brugdelen, twee hijskranen, een beetje goed weer (niet teveel wind), een hijsploeg en twee rijdende kranen.
O ja en laten we de toestemming om via Zwitserland naar Weizen en dan door naar Epfenhofen niet vergeten.
Zal eens contact opnemen met Herr Hans G van de Lenzkircher Kranverleih und Hebetechnik Komplettlösungen
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Eric v C
werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
Offline
Berichten: 892
Fleischmann H0 modelbouwer
Re: Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
«
Reactie #59 Gepost op:
17 april 2021, 15:01:27 »
Herr Hans G van Lenzkircher Kranverleih und Hebetechnik Komplettlösungen wilde bij het hijsplan ook een 3D modell van de hijslocatie hebben.
Met Anyrail geprobeerd aan die wens te voldoen.
Nu de meetpunten nog opnemen in het 3D model.
De 3D beelden geven wel een aardig beeld van de vele sporen en het hoge te plaatsen viadukt, al hoewel niet alles is opgenomen in dit model.
Gelogd
Kijk waar we staan op
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/
Index op
https://www.alt-wutachtalbahn.nl/wp-content/uploads/2023/10/20231024-INDEX-BNLS-draadje-Alt-Wutachttalbahn.pdf
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
23
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg