Of met een coole joystick
Uiteindelijk na lang zoeken een toepasselijke 1:100 handbediende lier weten te bestellen.
Korte blik op een projectje wat nog loopt en waarvan ik hoop dat het totaal gaat werken.De 131262 H0 Faller-portaalkraan moet toch ook te mechaniseren en daarna digitaal aan te sturen zijn, dacht ik deze winter.
Oh Ja ,en aan het prutsen met een kleine Machinehall voor het emplacement Fützen.
Ik had nog 4 stuks 350 mm lineaire actuatoren 12V liggen, die elk 9 Kg kunnen drukken
Ondertussen verder dromenKabelbomen maken is een beetje geestdodend werk, als zeg ik het zelf.Kon het dus niet laten na te denken over die rare mangaten in mijn baan.https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96946.0Ik heb ze nodig om als er iets echt ontspoort erbij te kunnen.Maar je wil een aaneengesloten landschap hebben.En ik kreeg de tip dingen niet op kruip-sluip-techniek te bouwen.Zou ik het gehele gat kunnen afdekken met landschap of zo.En het eruit halen, wegklappen of zo.Maar ja eruit halen is lastig en wegklappen , daar zal het landschap erop ook niet beter van worden.Waarop niet de lucht in?Als ik 30 cm omhoog kan , kan ik van onderaf zien wat er gebeurt en herstellen waar nodig.Na wat speurwerk denk ik aan 4 lineaire actuators die elk 9 Kg drukken over 300 mm.Dan kan het hele landschap omhoog als ik er bij moet.En eronder komen kan met een rol/draaiplateau met zitting/leuning.Alvast maar wat geschetst. Andere projecten liggen stil omdat AliExpress nog niet geweest is.Wie goede raad heeft hoe ik de actuatoren kan schakelen mag het zeggen.