Eelco, ben jij nog op zoek naar de 2200 zonder demper?Ik meen mij zoiets te herinneren.
Ik denk dat het niet veel voorkwam, de 2200'n waren behoorlijk krachtige machines
Peter, de stenentreinen reden naar de maasvlakte . Als wagenmeester te RTZG hadden wij daar een aflos dienst en een wagenmeester uit pernis /botlek kwam daar dagenlijks voor onderhoud stenenwagens .
Met slechts zo'n 660 kW (890 pk) viel dit nogal erg tegen. Vergelijk maar eens met een Duitse, Belgische of Engelse diesel uit die tijd. Een machinist uit die tijd gaf dat eens treffend weer: "De NS 2200 kan zich goed zelf verplaatsen en eventueel nog wat meenemen"
Vond nog een foto via facebook: https://www.facebook.com/groups/KlassiekeNSTreinen/Maar is die 2219 bruin of wat voor een kleur is dit?
Ja, gewoon bruin. Kwestie van verse verf en al verkleurde. De 2219 is dan al vijf jaar in dienst, de 2282 pas drie jaar en heeft nog geen kennisgemaakt met de Tilburgse verfkwast.