Doel:€250.00
Donaties:€82.50

Per saldo:€-167.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-05-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco Blokkendoos: welke stroomvoerende koppelingen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:20:16
Loop ik tegen het maximum aantal treinen op mijn baan aan? door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:13:57
Oneindige Overslag 0e RC door EricZmS
Vandaag om 19:07:53
Een soort modules voor onder de bank door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:04:59
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door MOVisser
Vandaag om 18:58:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:53:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Edde
Vandaag om 18:26:57
Waar is dit? door Hans Reints
Vandaag om 17:54:36
Nederdam, H0 1970 - 1990 door jandcargo
Vandaag om 17:52:56
Brawa 2021 door Dave.......
Vandaag om 17:40:27
Een ouderwetsch bakkerijtje in H0 door jandcargo
Vandaag om 17:37:30
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 17:35:42
Roco 63123: TEE RAm 4 bak, sounddecoder problemen. door wob
Vandaag om 17:35:06
Modelspoorbeurs in Houten 17 juli 2021 door Wim Vink
Vandaag om 17:04:28
Opschriften verwijderen van metalen lok. Met Cif? door VAM65
Vandaag om 17:00:52
Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000 door Remunj
Vandaag om 16:57:33
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
Vandaag om 16:46:18
De bouw van ''Industriepark'' NL in spoor N. door Chrissie
Vandaag om 16:00:00
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frans
Vandaag om 15:41:24
De Hoekse Lijn nader bekeken. door tijgernootje
Vandaag om 14:29:51
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Peeweetm
Vandaag om 14:25:38
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door tijgernootje
Vandaag om 14:02:35
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door NS264
Vandaag om 13:48:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Daan!
Vandaag om 13:40:32
Harzwald Hafen Bahn door tijgernootje
Vandaag om 12:48:06
Fleischmann Pendolino renoveren (N) versus chassis Tomytec. door NS264
Vandaag om 12:41:37
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door NS264
Vandaag om 12:31:14
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door tijgernootje
Vandaag om 12:18:53
Brauhofen 2020, modelbaan in h0. door MartOnTheWeb
Vandaag om 12:06:31
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 12:04:06
  

Auteur Topic: Restauratie TEE-treinstel, verplaatsing naar NTM en sponsoren gezocht.  (gelezen 35542 keer)

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 744
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #135 Gepost op: 27 december 2020, 20:23:28 »
Inderdaad Bert!

Van mij kunnen jullie discussies al deze eerder kappen.
Het forum wordt er inderdaad niet vriendelijker van...
Ronald


ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4187
    • Modeltrein projecten
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #136 Gepost op: 27 december 2020, 21:22:23 »
Dan moet je zorgen dat de toon verandert, niet de discussie.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 914
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #137 Gepost op: 27 december 2020, 21:46:15 »
De behoefte aan gelijk hebben wordt altijd groter naarmate de avond (en misschien het aantal biertjes) vordert. En hoe langer iemand geen gelijk krijgt, hoe scherper de toon. Ligt hier geen mooie taak voor de moderator? Gewoon iedereen gelijk geven die daar al te nadrukkelijk om bedelt. En als iemand anders daartegen protesteert, hup die krijgt ook meteen gelijk. Kleine moeite, groot plezier. En gratis.
gr, Diederik

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4161
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #138 Gepost op: 27 december 2020, 21:53:26 »
Moderatoren houden zich niet bezig met de inhoud, alleen met de toon...

;)

En, het wel of niet off-topic zijn..

En zonder bier... :D

Gr, Bert

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #139 Gepost op: 27 december 2020, 21:57:47 »
Bier?
Hoor ik bier?
🍻

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1908
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #140 Gepost op: 27 december 2020, 23:27:54 »
Donatie onderweg, dat er maar vele mogen volgen om dit icoon nu eens een echt goede toekomst te geven.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1258
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #141 Gepost op: 27 december 2020, 23:51:41 »
Donatie onderweg? Tegenwoordig komt zoiets meteen aan. De mijne in ieder geval wel.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10499
    • Mijn fotoarchief
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #142 Gepost op: 28 december 2020, 10:09:09 »
Nieuws van de Vrienden van het Spoorwegmuseum :

Vanuit het bestuur:

Overname TEE-materieel
Uit berichten op Facebook kan worden afgeleid dat inmiddels definitieve stappen zijn gezet om het TEE-materieel en het eigendom ervan over te dragen van de Stichting TEE aan de Stichting Nederlands Transport Museum in Nieuw Vennep. Het is de bedoeling het materieel, dat nu nog in Amsterdam staat, over te brengen naar een andere locatie, w.o. Nieuw Vennep. Via deze extra dienstmededeling wil het bestuur de leden over deze recente ontwikkeling informeren.

In publicaties in de Vriendendienst heeft het bestuur van de Vereniging  van Vrienden van het Spoorwegmuseum de leden eerder geïnformeerd over onze wens en ambitie om twee rijtuigen van de Stichting TEE te kopen en mogelijkheden te onderzoeken deze rijtuigen te (laten) restaureren. In de ledenvergadering op 31 oktober jongstleden heeft het Hoofd Collecties van het museum, Peter-Paul de Winter,  na contacten met de Stichting TEE benadrukt dat overname van het complete treinstel door het museum van de Stichting TEE om diverse redenen voor het museum niet mogelijk en reëel is. Wel heeft het bestuur van de Vereniging van Vrienden in die vergadering nog eens bevestigd dat bovengenoemd plan van restauratie van maximaal twee rijtuigen (een ‘iconisch project’ in het kader van het 50-jarig bestaan van de vereniging) met steun van het museum wat ons betreft nog steeds op tafel ligt.

Tijdens een kennismakingsgesprek op 12 december heeft een delegatie van het Vriendenbestuur dit ook besproken met de directie van het Transportmuseum. Aangenomen mag worden dat de overname van het materieel door het Transportmuseum zal resulteren in het verplaatsen van het materieel van de huidige standplaats Amsterdam Dijksgracht. De verdere ontwikkelingen rond het veilig stellen van dit ‘cultureel erfgoed’ zullen door het bestuur uiteraard met meer dan gemiddelde aandacht worden gevolgd.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

De eerste BNLS'er die het corona-vaccin heeft gekregen :)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 3794
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #143 Gepost op: 28 december 2020, 11:20:00 »
Ja, kreeg vanmorgen die mail van het bestuur ook. Misschien alsnog een optie in het NSM een stuurstand en een rijtuig (gerestaureerd en wel, het oorspronkelijke plan van de Vrienden en het NSM) te bewaren en de overige drie in het NTM tentoon te stellen. Kan mij zo voorstellen dat met de mensen van het NTM wel goed te praten valt....
Het belangrijkste lijkt mij in ieder geval restauratie van de stuurstanden omdat je daarmee het markante 'gezicht' van de treinstellen te pakken hebt.
Groet, Frank

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 9781
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #144 Gepost op: 29 december 2020, 18:17:35 »
Er is toch maar 1 "stuurstand" aanwezig,de andere was toch de motorwagen die geheel opnieuw gebouwd zou moeten worden ?
Met vr gr

Floris

Bad Harzwald,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3039
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #145 Gepost op: 29 december 2020, 18:46:44 »
  Er staan op de Prorail luchtfoto's 4 rijtuigen op de Dijksgracht .


 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 , Mat 24 op 2 rail / bovenleiding .
  Met1 kopstation en 1 doorg. station in ovaal .Werkende lichtseinen .Ben bezig met de  bouw van een model van lok SSN 01 1075

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10499
    • Mijn fotoarchief
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #146 Gepost op: 29 december 2020, 19:17:21 »
Er is toch maar 1 "stuurstand" aanwezig,de andere was toch de motorwagen die geheel opnieuw gebouwd zou moeten worden ?

Er zijn twee kopbakken en drie tussenbakken in NL. De twee kopbakken en twee tussenrijtuigen op de Dijksgracht en één tussenrijtuig staat (als ik me niet vergis) op de Watergraafsmeer.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

De eerste BNLS'er die het corona-vaccin heeft gekregen :)

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 578
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #147 Gepost op: 29 december 2020, 19:36:03 »
Dromen is o zo leuk, maar de realiteit is bikkelhard. Dit treinstel gaat nooit meer rijden. Kijk naar de Mat24 van Nedtrain, de NS 1500 van het NS personeel en de DE-2 In Winterswijk. Allemaal uniek materieel wat eenvoudig rijvaardig te krijgen is.
Maar de administratieve rompslomp en de vele tegenwerking en onmogelijk in te willigen eisen is bij dit soort projecten al zo groot en eigenlijk niet te overzien (of te nemen) dat het die clubs al niet lukt om hun materieel op de hoofdbaan te krijgen.
Knap een TEE stuurrijtuig op, en geef de andere aan het NSM en sloop de rest zsm.
Dhr. Koopmans (niet persoonlijk bedoelt) geeft het klimaat zo mooi aan, schermen met miljoenen, maar een kwartier later aangeven geen tijd te hebben.
Een van de problemen waar vele clubs tegen aan lopen helaas.

"Elke" trein is op de hoofdbaan te krijgen, t grootste probleem zit hem alleen in euro's en man krachten (vrijwillgers) die komt iedere club flink te kort.

En voor de mensen die geloven dat je met rondritten op de hoofdbaan veel geld verdient als club, vergeet dat maar. Met een beetje mazzel houd je er wat aan over maar veel is dat niet (en vaak speel je quitte..), wat niet wegneemt dat een rondrit organiseren en allemaal blije gezichten aan boord hebben enorm goed voelt en super trots maakt :D maar revisies ga je er niet van bekostigen.

Marc
(Die zelf vrijwillger is in de museum wereld)

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 497
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #148 Gepost op: 29 december 2020, 20:50:50 »
"Elke" trein is op de hoofdbaan te krijgen, t grootste probleem zit hem alleen in euro's en man krachten

Als het zo simpel lag, had er veel meer op de hoofdbaan rondgereden. Er worden eisen gesteld waar je gewoonweg niet aan kan voldoen. Al breng je een miljoen mee.
Gr. Erik_L

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2446
    • Richie's homepage
Re: Restauratie TEE treinstel
« Reactie #149 Gepost op: 29 december 2020, 20:54:06 »
Er zijn twee kopbakken en drie tussenbakken in NL. De twee kopbakken en twee tussenrijtuigen op de Dijksgracht en één tussenrijtuig staat (als ik me niet vergis) op de Watergraafsmeer.
Klopt. Volgens mij is dit hem (toch wel handig die prorail foto's).