Dat klopt voor wat betreft "klassiek" gesleept materieel, maar voor het slepen van V250 en ICNG met klassieke beremming zijn er een aantal voorwaarden. Freek
Bij bijv FLIRT sleepgereed maken raakt deze ongeremd. Heb ik zelf meegemaakt tijdens stage bij NS met het uitvoeren van die taak als rangeerder. Stond er even van te kijken, maar bij dat moderne type kan je in ieder geval bij NS niet pneumatisch remmen wanneer je m sleept.. Omdat je dan het elektrische en pneumatische gedeelte afsluit.Weet niet hoe het bij de ICNG zit natuurlijk.Gr Remy
Ongetwijfeld dat er handelingen nodig zijn om een stel sleepbaar te maken maar dat geldt voor praktisch elk materieel en daar is genoemd materieel echt niet bijzonder in.Maar ook V250 en ICNG zijn geen uitzondering in het feit dat een snelremming altijd remwerking op moet leveren.Dat is namelijk het hele principe van het bij wet voorgeschreven doorgaand zelfwerkend remsysteem.
Het slepen van stroomlijnmat met een loc is iets waar eigenlijk het stroomlijnmat niet op gebouwd is.
Het materieel is er op gebouwd om zelf te remmen en niet om door een loc beremd te worden. Weliswaar is de basis van het remsysteem hetzelfde, maar technisch is er wel wat veranderd, van blokberemd naar schijfberemd, schijfberemd met of zonder toegevoegde blokkenrem, van pneumatisch naar electrisch pneumatisch, de toevoeging van de PMG, de dynamische rem, de toevoeging van beveiligingen, etc.
Voor het slepen van V250 was dat o.a. het afsluiten van de PMG, en het actief blijven van de ABI. De verbinding tussen loc en treinstel is in dit geval met een noodkoppeling die aanzienlijk minder kan hebben dan de standaard koppelingen (risico van koppelingsbreuk). Ik neem zonder meer aan dat dit ook voor ICNG geldt.Hoemeer toeters en bellen er toegevoegd worden destemeer kans is er dat het met het slepen fout kan gaan.Freek
Andere vraag: weet iemand waar deze ICNG treinstellen naar toe zouden gaan?Van een ex-DB machinist hoorde ik dat er op de Rübelandbahn testritten zouden plaatsvinden?http://115518.homepagemodules.de/t4196f80-Testfahrten-auf-der-Ruebelandbahn.htmlWeet iemand daar meer van?Marco.
Deze gingen naar de spuiterij in Polen. Vanaf Braunschweig zouden ze door RailAdventure gereden worden, inclusief koppelwagens.