Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Falkenheim door Dave.......
Vandaag om 10:10:53
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door tothebeach
Vandaag om 09:55:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Forever Rocofan
Vandaag om 09:55:12
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door Bouwer
Vandaag om 09:42:51
Bouw Bührtal III door nachbar
Vandaag om 09:32:42
Overstappen op digitaal door Forever Rocofan
Vandaag om 09:30:38
Gezocht, Gebogen stalen brug met radius H0, lengte 80-85cm door Patrick1975
Vandaag om 09:29:59
Ledlampjes in serieschakeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:25:41
Decoders N-spoor locomotieven gaan steeds kapot. door henk
Vandaag om 09:06:31
Buitenlust door JaJo
Vandaag om 08:48:35
Fleischmann wagon type Rens van de NS door Arjan6511
Vandaag om 08:34:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gerrit F
Vandaag om 08:19:58
Bouw Fehmarnbelttunnel gestart door jowi
Vandaag om 08:19:41
Raadplaatje door MarcNL
Vandaag om 08:16:38
Helling n spoor door ronald2016
Vandaag om 08:05:33
Prutser begint met een diorama. door Railhopper
Vandaag om 07:21:21
Falkensteiner bockerl door Reeks77
Vandaag om 06:52:28
Projekt 083-338 door Eric B
Vandaag om 05:52:52
Sehr-am-Üzant II door Tulpendaal
Vandaag om 05:25:38
Postwagen/Dg HSM P445 / NS 2001 in messing. Schaal 0. door roadster36
Vandaag om 00:56:55
NS 6100 van GM&S door janw
Vandaag om 00:25:26
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
20 oktober 2020, 23:30:52
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Rondje_HO
20 oktober 2020, 23:11:21
Westlandbaan door SvenW
20 oktober 2020, 23:00:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
20 oktober 2020, 22:56:00
Foto's gezocht van personeelverblijfswagen door timtrein
20 oktober 2020, 22:41:40
Decoder overleden na ruim 3 maanden stilstand? door jerrytrein
20 oktober 2020, 22:39:51
Een nieuw begin in 0 door arnout
20 oktober 2020, 22:17:15
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door NS264
20 oktober 2020, 22:07:15
Rocrail gebruikersgroep door ron.kraaijkamp
20 oktober 2020, 21:32:28
  

Auteur Topic: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.  (gelezen 5027 keer)

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 818
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #45 Gepost op: 17 oktober 2020, 22:54:55 »
Ik vind de ICNG er veel beter uitzien in dit zwarte jasje  ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3208
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #46 Gepost op: 17 oktober 2020, 23:34:30 »
Dat klopt voor wat betreft "klassiek" gesleept materieel, maar voor het slepen van V250 en ICNG met klassieke beremming zijn er een aantal voorwaarden.

Freek
Ongetwijfeld dat er handelingen nodig zijn om een stel sleepbaar te maken maar dat geldt voor praktisch elk materieel en daar is genoemd materieel echt niet bijzonder in.

Maar ook V250 en ICNG zijn geen uitzondering in het feit dat een snelremming altijd remwerking op moet leveren.
Dat is namelijk het hele principe van het bij wet voorgeschreven doorgaand zelfwerkend remsysteem.

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • Het Winkeltje
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #47 Gepost op: 18 oktober 2020, 05:38:15 »
Bij bijv FLIRT sleepgereed maken raakt deze ongeremd. Heb ik zelf meegemaakt tijdens stage bij NS met het uitvoeren van die taak als
rangeerder. Stond er even van te kijken, maar bij dat moderne type kan je in ieder geval bij NS niet pneumatisch remmen wanneer je m sleept..
Omdat je dan het elektrische en pneumatische gedeelte afsluit.
Weet niet hoe het bij de ICNG zit natuurlijk.

Gr Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Marco Staartjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
    • Südharz-Eisenbahn
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #48 Gepost op: 18 oktober 2020, 10:53:24 »
Andere vraag: weet iemand waar deze ICNG treinstellen naar toe zouden gaan?
Van een ex-DB machinist hoorde ik dat er op de Rübelandbahn testritten zouden plaatsvinden?

http://115518.homepagemodules.de/t4196f80-Testfahrten-auf-der-Ruebelandbahn.html

Weet iemand daar meer van?

Marco.


Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #49 Gepost op: 18 oktober 2020, 11:47:36 »
Even wat rechtzetten omdat ik het idee krijg dat k niet goed begrepen wordt. Een snelremstand zal altijd zorgen voor een remming. De vraag is wel hoe groot die remdruk is. Kortom met "remmen voor geen meter" heb ik de klaarblijkelijk de suggestie gewekt dat er niet geremd werd in de snelremstand. Met "remmen voor geen meter" bedoel ik dat er niet aan het redelijk verwachtingspatroon betreffende het remmen voldaan wordt.
Dat kan als het remsysteem uitgeput wordt. Dat betekend dat er wel 5 bar treinleiding druk is, maar dat het remsysteem onvoldoende gevuld is om een remming  in werking te stellen die aan de verwachting voldoet.
Om dat te controleren kan de remkraan in de afsluitstand gezet worden. De treinleiding druk mag niet (buiten de marges dalen).
Bij de grote remproeven in de werkplaats houdt je daar rekening mee, omdat de remdruk gecontroleerd wordt en die moet aan bepaalde eisen voldoen.

Het slepen van stroomlijnmat met een loc is iets waar eigenlijk het stroomlijnmat niet op gebouwd is. Het materieel is er op gebouwd om zelf te remmen en niet om door een loc beremd te worden. Weliswaar is de basis van het remsysteem hetzelfde, maar technisch is er wel wat veranderd, van blokberemd naar schijfberemd, schijfberemd met of zonder toegevoegde blokkenrem, van pneumatisch naar electrisch pneumatisch, de toevoeging van de PMG, de dynamische rem, de toevoeging van beveiligingen, etc.

Voor het slepen van V250 was dat o.a. het afsluiten van de PMG, en het actief blijven van de ABI. De verbinding tussen loc en treinstel is in dit geval met een noodkoppeling die aanzienlijk minder kan hebben dan de standaard koppelingen (risico van koppelingsbreuk). Ik neem zonder meer aan dat dit ook voor ICNG geldt.
Hoemeer toeters en bellen er toegevoegd worden destemeer kans is er dat het met het slepen fout kan gaan.

Freek

Dave.......

  • Online Online
  • Berichten: 1737
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #50 Gepost op: 18 oktober 2020, 12:03:09 »
Bij bijv FLIRT sleepgereed maken raakt deze ongeremd. Heb ik zelf meegemaakt tijdens stage bij NS met het uitvoeren van die taak als
rangeerder. Stond er even van te kijken, maar bij dat moderne type kan je in ieder geval bij NS niet pneumatisch remmen wanneer je m sleept..
Omdat je dan het elektrische en pneumatische gedeelte afsluit.
Weet niet hoe het bij de ICNG zit natuurlijk.

Gr Remy

Dat is niet helemaal waar  ;)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1293
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #51 Gepost op: 18 oktober 2020, 12:07:03 »
Bij bijv FLIRT sleepgereed maken raakt deze ongeremd. Heb ik zelf meegemaakt tijdens stage bij NS met het uitvoeren van die taak als
rangeerder. Stond er even van te kijken, maar bij dat moderne type kan je in ieder geval bij NS niet pneumatisch remmen wanneer je m sleept..
Omdat je dan het elektrische en pneumatische gedeelte afsluit.
Weet niet hoe het bij de ICNG zit natuurlijk.

Gr Remy
Pneumatisch remmen kan al het materieel wel degelijk als er gesleept moet worden. Pneumatisch remsysteem is namelijk wettelijk de enige verplichte remsysteem bij treinen.
Groeten Joop, machinist Lls

André82

  • Online Online
  • Berichten: 819
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #52 Gepost op: 18 oktober 2020, 12:50:49 »
Ongetwijfeld dat er handelingen nodig zijn om een stel sleepbaar te maken maar dat geldt voor praktisch elk materieel en daar is genoemd materieel echt niet bijzonder in.

Maar ook V250 en ICNG zijn geen uitzondering in het feit dat een snelremming altijd remwerking op moet leveren.
Dat is namelijk het hele principe van het bij wet voorgeschreven doorgaand zelfwerkend remsysteem.
De V250 remde gewoon pneumatisch met zijn schijfremmen tijdens zijn overbrenging terug naar Italië. Het remde als een huis 😂😂

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3208
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #53 Gepost op: 18 oktober 2020, 13:22:42 »
Ik had niet anders verwacht  ;D

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #54 Gepost op: 18 oktober 2020, 13:30:11 »
Ik heb in Duitsland niet anders gezien dan transporten met treinstellen ingesloten door 4 assige rem/koppelwagons. Verbaast mij dat hier de stellen direct achter de lok gekoppeld is (in Duitsland wel te verstaan).

Mvg, Johan

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3208
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #55 Gepost op: 18 oktober 2020, 13:38:04 »
Het slepen van stroomlijnmat met een loc is iets waar eigenlijk het stroomlijnmat niet op gebouwd is.
Dat is niet helemaal waar, want al het materieel is dat eigenlijk juist wél door de verplichting van een doorgaan zelfwerkend remsysteem ;)

Citaat
Het materieel is er op gebouwd om zelf te remmen en niet om door een loc beremd te worden. Weliswaar is de basis van het remsysteem hetzelfde, maar technisch is er wel wat veranderd, van blokberemd naar schijfberemd, schijfberemd met of zonder toegevoegde blokkenrem, van pneumatisch naar electrisch pneumatisch, de toevoeging van de PMG, de dynamische rem, de toevoeging van beveiligingen, etc.
Allemaal toevoegingen op het basis pneumatische remsysteem, maar alles daarvan is af te sluiten en je valt altijd terug op het pneumatische remsysteem.

Citaat
Voor het slepen van V250 was dat o.a. het afsluiten van de PMG, en het actief blijven van de ABI. De verbinding tussen loc en treinstel is in dit geval met een noodkoppeling die aanzienlijk minder kan hebben dan de standaard koppelingen (risico van koppelingsbreuk). Ik neem zonder meer aan dat dit ook voor ICNG geldt.
Hoemeer toeters en bellen er toegevoegd worden destemeer kans is er dat het met het slepen fout kan gaan.

Freek
Zo'n sleepkoppeling is gewoon gekeurd en breken echt niet zomaar ;)
Een van de mij bekende uitvoeringen is bv gewoon geschikt om tot 1100 ton treingewicht te trekken.

Bij bijv FLIRT sleepgereed maken raakt deze ongeremd. Heb ik zelf meegemaakt tijdens stage bij NS met het uitvoeren van die taak als
rangeerder. Stond er even van te kijken, maar bij dat moderne type kan je in ieder geval bij NS niet pneumatisch remmen wanneer je m sleept..
Omdat je dan het elektrische en pneumatische gedeelte afsluit.
Weet niet hoe het bij de ICNG zit natuurlijk.

Gr Remy
Toevallig met een andere Flirt als trekkracht voor de gesleepte Flirt ;)?
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2020, 13:39:52 door Thom »

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2485
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #56 Gepost op: 18 oktober 2020, 16:04:12 »
Andere vraag: weet iemand waar deze ICNG treinstellen naar toe zouden gaan?
Van een ex-DB machinist hoorde ik dat er op de Rübelandbahn testritten zouden plaatsvinden?

http://115518.homepagemodules.de/t4196f80-Testfahrten-auf-der-Ruebelandbahn.html

Weet iemand daar meer van?

Marco.
Deze gingen naar de spuiterij in Polen. Vanaf Braunschweig zouden ze door RailAdventure gereden worden, inclusief koppelwagens.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #57 Gepost op: 18 oktober 2020, 16:28:46 »
Versnippering leidt alleen maar tot meer risico op tegenslag (en ongelukken) blijkt wel weer.

Mvg, Johan

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1856
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #58 Gepost op: 18 oktober 2020, 17:27:03 »
Deze gingen naar de spuiterij in Polen. Vanaf Braunschweig zouden ze door RailAdventure gereden worden, inclusief koppelwagens.
Van Dreileben naar Braunschweig is pal westwaarts, Polen ligt de andere kant op... klinkt niet logisch  :-\

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • N-Spoor DB Epoche III