Doel:€250.00
Donaties:€177.50

Per saldo:€-72.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-06-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 1100 rijrichting en verlichting door haels
Vandaag om 16:04:06
Keuze soldeerstation, advies gevraagd. door Hasenwald
Vandaag om 16:03:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:46:22
Hulp gevraagd bij aanbrengen transfer op auto, omgeving Simpelveld. door RikM
Vandaag om 15:46:20
SLT in H0 voor Kleindrecht door Rob Ellerman
Vandaag om 15:41:47
LS Models / Models World 2021 door Quinzeedied
Vandaag om 15:36:24
Pannonia Ethanol wagon, vergelijking Piko, B-models, Igra Models door Vinser
Vandaag om 15:16:19
Ontwikkelingen "IJzeren Rijn" door Hlv53
Vandaag om 15:08:21
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:08:00
Brawa Rheingold door Markoes
Vandaag om 15:03:14
Van Swarzach naar Swarzburg door Wim Vink
Vandaag om 14:55:12
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 14:52:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 14:37:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 14:13:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door NS1220
Vandaag om 14:05:57
Fotodijkje van NS1220 door NS1220
Vandaag om 14:01:36
Raadplaatje door spoorzeven
Vandaag om 13:59:49
spoor 1 genieters door sncf231e
Vandaag om 13:29:49
Zimo geluidsdecoder: verkeerde geluiden bij functietoetsen. door VAM65
Vandaag om 13:26:09
Show je werkplek door Tomasso
Vandaag om 13:14:47
Brawa 2021 door Rondje_HO
Vandaag om 13:03:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sjoerd van de Wal
Vandaag om 12:43:24
Line-up foto's van modellen door Daan001
Vandaag om 11:29:48
DK50018 - Nieuwe Digikeijs wisseldecoder te programmeren via Bluetooth App door KoosDeJong
Vandaag om 11:17:31
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Mcn1986
Vandaag om 10:53:22
Welk merk rails aanschaffen? HO. door HuubvG
Vandaag om 10:50:17
NS 1600-1700-1800 fotodraadje door Thom
Vandaag om 10:42:07
NS 1600-1700-1800 infodraadje. door Thom
Vandaag om 10:39:24
Update: baan in de tropen door HuubvG
Vandaag om 10:38:21
Modelspoorbaan Fleischmann door Rolando
Vandaag om 10:19:49
  

Auteur Topic: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.  (gelezen 7406 keer)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 896
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2020, 21:23:58 »
Dit speculeer ik hoor!
War denk je van een vergeten grote remproef ? Wat er dan is vergeten te doen , daar aan  waag ik mij niet .
Niet voor te stellen maar toch... :o
Peter
Het is en blijft een rare kombinatie. Luchtslangen van de  locomotief bevestigen aan een sleepkoppeling. Misschien remproef genomen voor vertrek en alles in orde maar dat tijdens het rijden toch een luchtslang geknikt is waardoor  de leiding afgesloten wordt. Ooit zelf eens bij de hand gehad met een 1200. Luchtslang met tywrsps toen zo geleid dat knikken niet meer mogelijk was.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #31 Gepost op: 16 oktober 2020, 22:21:21 »
Er is ook nog zoiets als het nemen van een remproef... Verplicht!
Het lijkt me sterk dat dit zijn eerste remming is die de mcn heeft ingezet, maar wie weet had die vanaf vertrek Grüne Welle, maar gezien het feit dat die achter de stopper zat lijkt me dat sterk. Bij het uitlezen van de loc zullen daar vast wel snel achter zijn.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2593
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #32 Gepost op: 16 oktober 2020, 22:41:22 »
Een bekende die met dit soort transporten rijdt en de eerste foto's toestuurde, reageerde vrij gevat op mijn opmerking of je met een schaku niet simpelweg ook op lucht kan remmen. Dat kan inderdaad... Mits je de remkraan open zet. :-X

Transport was onderweg naar Braunschweig waar RailAdventure het zou overnemen met koppelwagens.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #33 Gepost op: 16 oktober 2020, 22:46:50 »
Feit is dat de treindienstleider een treinramp heeft voorkomen door deze trein van het hoofdspoor af te leden en bewust volgens de gegevens op een ontspoorwissel te laten deraileren. De stoptrein verderop zal alleen last gehad hebben van de wegvallende bovenleidingsspanning.

Als je erover nadenkt was dat wel een zware beslissing voor hem/haar, aangezien de machinist nog wel op de lok zat.

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: nieuw Nederlandse ICNG treinstel van N.S. is in Duitsland ontspoord.
« Reactie #34 Gepost op: 16 oktober 2020, 23:06:12 »
Nou, dat heeft zelfs de Fyra V250 niet gepresteerd. Goede binnenkomer!  :o

Die werden dan ook met een koppelwagen gesleept. Maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen waren. De koppelwagen was te licht, oftewel te weinig ballast. En het gevolg daarvan kan zijn ontsporing en volgens mij is dat ook gebeurd, maar een koppelwagen die ontspoort en voor de rest geen schade oplevert haalt het nieuws niet.

Freek

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #35 Gepost op: 16 oktober 2020, 23:20:22 »
Het is en blijft een rare kombinatie. Luchtslangen van de  locomotief bevestigen aan een sleepkoppeling. Misschien remproef genomen voor vertrek en alles in orde maar dat tijdens het rijden toch een luchtslang geknikt is waardoor  de leiding afgesloten wordt. Ooit zelf eens bij de hand gehad met een 1200. Luchtslang met tywrsps toen zo geleid dat knikken niet meer mogelijk was.

Een andere mogelijkheid is dat de Mcn hogedruk overlading heeft toegepast, en als je dat niet goed uitvoerd en binnen de kortstmogelijke keer moet remmen houdt het ook op, kortom remt met de beste wil van de wereld niet meer. Het omgekeerde kan ook, vaste remmen, wat nog wel eens wil voorkomen met lage druk overlading met het opschroeven van de treinleiding druk.

Freek


Freek

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2028
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2020, 23:32:21 »

Ja, doei. Dan is er altijd nog de snelrem. LDO of niet. Treinleiding leeg, klaar. Dan remt 'ie. (als alles correct werkt, natuurlijk.)
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2020, 23:55:42 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »
Met groet,

Ger.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 506
    • flickr

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • gevorderd beginner
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #38 Gepost op: 17 oktober 2020, 09:39:45 »
Een andere mogelijkheid is dat de Mcn hogedruk overlading heeft toegepast, en als je dat niet goed uitvoerd en binnen de kortstmogelijke keer moet remmen houdt het ook op, kortom remt met de beste wil van de wereld niet meer. Het omgekeerde kan ook, vaste remmen, wat nog wel eens wil voorkomen met lage druk overlading met het opschroeven van de treinleiding druk.

Freek

Dat een trein na een LDO niet meer wilt remmen heb ik nog nooit gehoord, danwel meegemaakt. Wel dattie niet los kwam, maar dat is van mijn oogpunt uit niet meer dan logisch

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3039
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #39 Gepost op: 17 oktober 2020, 11:14:24 »
Even een vraag over remsystemen.
Ik heb genoeg gelezen over oudere remsystemen, met triplekleppen enzo.
Overlading is toch een  extra drukverhoging  d.m.v. de remkraan om de treinleiding sneller te vullen  na   het remmen ?
Dan kan je  dus  niet meteen remmen omdat de druk  in de treinleiding niet meteen gaat zakken om de triple klep te laten aanspreken.? Klopt dat ?
Of zit ik er naast ?
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 , Mat 24 op 2 rail / bovenleiding .
  Met1 kopstation en 1 doorg. station in ovaal .Werkende lichtseinen .Ben bezig met de  bouw van een model van lok SSN 01 1075

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 896
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #40 Gepost op: 17 oktober 2020, 13:14:56 »
Een andere mogelijkheid is dat de Mcn hogedruk overlading heeft toegepast, en als je dat niet goed uitvoerd en binnen de kortstmogelijke keer moet remmen houdt het ook op, kortom remt met de beste wil van de wereld niet meer. Het omgekeerde kan ook, vaste remmen, wat nog wel eens wil voorkomen met lage druk overlading met het opschroeven van de treinleiding druk.

Freek

Freek
Dit is niet correct, snelremming werkt altijd! Tenzij er natuurlijk geen doorgaande verbinding is tussen locomotiefen de aanhangende trein!
Onderzoek zal wel uitwijzen wat de vermoedelijk oorzaak kan zijn.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3383
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #41 Gepost op: 17 oktober 2020, 13:37:30 »
Een bekende die met dit soort transporten rijdt en de eerste foto's toestuurde, reageerde vrij gevat op mijn opmerking of je met een schaku niet simpelweg ook op lucht kan remmen. Dat kan inderdaad... Mits je de remkraan open zet. :-X

Transport was onderweg naar Braunschweig waar RailAdventure het zou overnemen met koppelwagens.
Een sleepkoppeling heeft zelf geen kranen, het zijn louter 2 pneumatische verbindingen op de AK die uitlopen in 2 slangen die aangesloten worden op de normale verbindingsslangen die hun eigen kranen hebben.

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 459
    • Valleitrein
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #42 Gepost op: 17 oktober 2020, 18:50:13 »
Bij de dieselloc gaat het om Henschel 30818 - ALS nr. 214 006-9 ( UIC nummer 92 80 1214 006-9 )
Dus een omgebouwde ex DB V100west.
Met ca. 62 ton geen licht locje.
Met vriendelijke groet, Maarten

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #43 Gepost op: 17 oktober 2020, 21:45:47 »
Dit is niet correct, snelremming werkt altijd! Tenzij er natuurlijk geen doorgaande verbinding is tussen locomotiefen de aanhangende trein!
Onderzoek zal wel uitwijzen wat de vermoedelijk oorzaak kan zijn.

Dat klopt voor wat betreft "klassiek" gesleept materieel, maar voor het slepen van V250 en ICNG met klassieke beremming zijn er een aantal voorwaarden.

Freek

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3445
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #44 Gepost op: 17 oktober 2020, 22:31:45 »
Dat klopt voor wat betreft "klassiek" gesleept materieel, maar voor het slepen van V250 en ICNG met klassieke beremming zijn er een aantal voorwaarden.
En wat zijn dat dan voor voorwaarden?

Ik heb genoeg gelezen over oudere remsystemen, met triplekleppen enzo.
Overlading is toch een  extra drukverhoging  d.m.v. de remkraan om de treinleiding sneller te vullen  na   het remmen ?
Dan kan je  dus  niet meteen remmen omdat de druk  in de treinleiding niet meteen gaat zakken om de triple klep te laten aanspreken.? Klopt dat ?
Of zit ik er naast ?
Peter
Zoals eerder al aangegeven, ook na een overlading kan er altijd geremd worden. Je zal maar net na het lossen maar een noodsituatie krijgen en je kan niet remmen......
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2020, 22:36:11 door Nederduitsemeester »
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin