Dit speculeer ik hoor!War denk je van een vergeten grote remproef ? Wat er dan is vergeten te doen , daar aan waag ik mij niet .Niet voor te stellen maar toch... Peter
Er is ook nog zoiets als het nemen van een remproef... Verplicht!
Feit is dat de treindienstleider een treinramp heeft voorkomen door deze trein van het hoofdspoor af te leden en bewust volgens de gegevens op een ontspoorwissel te laten deraileren. De stoptrein verderop zal alleen last gehad hebben van de wegvallende bovenleidingsspanning.
Nou, dat heeft zelfs de Fyra V250 niet gepresteerd. Goede binnenkomer!
Het is en blijft een rare kombinatie. Luchtslangen van de locomotief bevestigen aan een sleepkoppeling. Misschien remproef genomen voor vertrek en alles in orde maar dat tijdens het rijden toch een luchtslang geknikt is waardoor de leiding afgesloten wordt. Ooit zelf eens bij de hand gehad met een 1200. Luchtslang met tywrsps toen zo geleid dat knikken niet meer mogelijk was.
Een andere mogelijkheid is dat de Mcn hogedruk overlading heeft toegepast, en als je dat niet goed uitvoerd en binnen de kortstmogelijke keer moet remmen houdt het ook op, kortom remt met de beste wil van de wereld niet meer. Het omgekeerde kan ook, vaste remmen, wat nog wel eens wil voorkomen met lage druk overlading met het opschroeven van de treinleiding druk.Freek
Een andere mogelijkheid is dat de Mcn hogedruk overlading heeft toegepast, en als je dat niet goed uitvoerd en binnen de kortstmogelijke keer moet remmen houdt het ook op, kortom remt met de beste wil van de wereld niet meer. Het omgekeerde kan ook, vaste remmen, wat nog wel eens wil voorkomen met lage druk overlading met het opschroeven van de treinleiding druk.FreekFreek
Een bekende die met dit soort transporten rijdt en de eerste foto's toestuurde, reageerde vrij gevat op mijn opmerking of je met een schaku niet simpelweg ook op lucht kan remmen. Dat kan inderdaad... Mits je de remkraan open zet. Transport was onderweg naar Braunschweig waar RailAdventure het zou overnemen met koppelwagens.
Dit is niet correct, snelremming werkt altijd! Tenzij er natuurlijk geen doorgaande verbinding is tussen locomotiefen de aanhangende trein!Onderzoek zal wel uitwijzen wat de vermoedelijk oorzaak kan zijn.
Dat klopt voor wat betreft "klassiek" gesleept materieel, maar voor het slepen van V250 en ICNG met klassieke beremming zijn er een aantal voorwaarden.
Ik heb genoeg gelezen over oudere remsystemen, met triplekleppen enzo. Overlading is toch een extra drukverhoging d.m.v. de remkraan om de treinleiding sneller te vullen na het remmen ?Dan kan je dus niet meteen remmen omdat de druk in de treinleiding niet meteen gaat zakken om de triple klep te laten aanspreken.? Klopt dat ? Of zit ik er naast ?Peter