Doel:€250.00
Donaties:€177.50

Per saldo:€-72.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-06-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kortsluiting wissel en vaste kruising door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:31:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 15:31:07
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door prutser
Vandaag om 15:26:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 15:02:11
Cubana door EricZmS
Vandaag om 14:58:52
Een stukje raccordement de Zwette in 1:87 door Jeroenproj
Vandaag om 14:54:14
Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit? door Ronald Halma
Vandaag om 14:52:59
Artitec overwegbomen en anger management door Mcn1986
Vandaag om 14:51:37
Flachdorf (430x100 cm) door wimk
Vandaag om 14:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 14:29:39
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door MartinH0
Vandaag om 14:10:48
Functiebeschrijving Roco NS2453 Sound gezocht door Fritsprt
Vandaag om 14:10:06
Line-up foto's van modellen door Jeroen Water
Vandaag om 14:08:56
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 13:45:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 13:38:24
Werkplaats - (Baanplan H0) door Eric B
Vandaag om 13:08:20
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 13:06:40
Compacte wisselstraat voor meer rijlengte door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:05:45
Originele verpakking door brutus142
Vandaag om 12:49:58
GVBA 396 messing model door hrp
Vandaag om 12:49:17
Modeltreinverzameling en waterschade door Peter Spruit
Vandaag om 12:46:24
The Intercontinental Railroad Company door Frans Peeters
Vandaag om 12:44:39
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 12:43:22
DR5000 centrale, update software 1.6.0. Nu update 1.6.1, per 19 juli 2021 door Bert_Apd
Vandaag om 12:36:46
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:10:05
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Haradigi
Vandaag om 10:54:35
Show je werkplek door Tomasso
Vandaag om 10:12:29
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 09:43:00
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 08:27:44
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 07:33:24
  

Auteur Topic: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.  (gelezen 7595 keer)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 897
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2020, 21:23:58 »
Dit speculeer ik hoor!
War denk je van een vergeten grote remproef ? Wat er dan is vergeten te doen , daar aan  waag ik mij niet .
Niet voor te stellen maar toch... :o
Peter
Het is en blijft een rare kombinatie. Luchtslangen van de  locomotief bevestigen aan een sleepkoppeling. Misschien remproef genomen voor vertrek en alles in orde maar dat tijdens het rijden toch een luchtslang geknikt is waardoor  de leiding afgesloten wordt. Ooit zelf eens bij de hand gehad met een 1200. Luchtslang met tywrsps toen zo geleid dat knikken niet meer mogelijk was.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 849
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #31 Gepost op: 16 oktober 2020, 22:21:21 »
Er is ook nog zoiets als het nemen van een remproef... Verplicht!
Het lijkt me sterk dat dit zijn eerste remming is die de mcn heeft ingezet, maar wie weet had die vanaf vertrek Grüne Welle, maar gezien het feit dat die achter de stopper zat lijkt me dat sterk. Bij het uitlezen van de loc zullen daar vast wel snel achter zijn.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2600
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #32 Gepost op: 16 oktober 2020, 22:41:22 »
Een bekende die met dit soort transporten rijdt en de eerste foto's toestuurde, reageerde vrij gevat op mijn opmerking of je met een schaku niet simpelweg ook op lucht kan remmen. Dat kan inderdaad... Mits je de remkraan open zet. :-X

Transport was onderweg naar Braunschweig waar RailAdventure het zou overnemen met koppelwagens.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 7397
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #33 Gepost op: 16 oktober 2020, 22:46:50 »
Feit is dat de treindienstleider een treinramp heeft voorkomen door deze trein van het hoofdspoor af te leden en bewust volgens de gegevens op een ontspoorwissel te laten deraileren. De stoptrein verderop zal alleen last gehad hebben van de wegvallende bovenleidingsspanning.

Als je erover nadenkt was dat wel een zware beslissing voor hem/haar, aangezien de machinist nog wel op de lok zat.

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 196
Re: nieuw Nederlandse ICNG treinstel van N.S. is in Duitsland ontspoord.
« Reactie #34 Gepost op: 16 oktober 2020, 23:06:12 »
Nou, dat heeft zelfs de Fyra V250 niet gepresteerd. Goede binnenkomer!  :o

Die werden dan ook met een koppelwagen gesleept. Maar dat wil niet zeggen dat er geen problemen waren. De koppelwagen was te licht, oftewel te weinig ballast. En het gevolg daarvan kan zijn ontsporing en volgens mij is dat ook gebeurd, maar een koppelwagen die ontspoort en voor de rest geen schade oplevert haalt het nieuws niet.

Freek

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 196
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #35 Gepost op: 16 oktober 2020, 23:20:22 »
Het is en blijft een rare kombinatie. Luchtslangen van de  locomotief bevestigen aan een sleepkoppeling. Misschien remproef genomen voor vertrek en alles in orde maar dat tijdens het rijden toch een luchtslang geknikt is waardoor  de leiding afgesloten wordt. Ooit zelf eens bij de hand gehad met een 1200. Luchtslang met tywrsps toen zo geleid dat knikken niet meer mogelijk was.

Een andere mogelijkheid is dat de Mcn hogedruk overlading heeft toegepast, en als je dat niet goed uitvoerd en binnen de kortstmogelijke keer moet remmen houdt het ook op, kortom remt met de beste wil van de wereld niet meer. Het omgekeerde kan ook, vaste remmen, wat nog wel eens wil voorkomen met lage druk overlading met het opschroeven van de treinleiding druk.

Freek


Freek

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2033
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2020, 23:32:21 »

Ja, doei. Dan is er altijd nog de snelrem. LDO of niet. Treinleiding leeg, klaar. Dan remt 'ie. (als alles correct werkt, natuurlijk.)
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2020, 23:55:42 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »
Met groet,

Ger.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 523
    • flickr

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1768
  • gevorderd beginner
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #38 Gepost op: 17 oktober 2020, 09:39:45 »
Een andere mogelijkheid is dat de Mcn hogedruk overlading heeft toegepast, en als je dat niet goed uitvoerd en binnen de kortstmogelijke keer moet remmen houdt het ook op, kortom remt met de beste wil van de wereld niet meer. Het omgekeerde kan ook, vaste remmen, wat nog wel eens wil voorkomen met lage druk overlading met het opschroeven van de treinleiding druk.

Freek

Dat een trein na een LDO niet meer wilt remmen heb ik nog nooit gehoord, danwel meegemaakt. Wel dattie niet los kwam, maar dat is van mijn oogpunt uit niet meer dan logisch

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3051
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #39 Gepost op: 17 oktober 2020, 11:14:24 »
Even een vraag over remsystemen.
Ik heb genoeg gelezen over oudere remsystemen, met triplekleppen enzo.
Overlading is toch een  extra drukverhoging  d.m.v. de remkraan om de treinleiding sneller te vullen  na   het remmen ?
Dan kan je  dus  niet meteen remmen omdat de druk  in de treinleiding niet meteen gaat zakken om de triple klep te laten aanspreken.? Klopt dat ?
Of zit ik er naast ?
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 , Mat 24 op 2 rail / bovenleiding .
  Met1 kopstation en 1 doorg. station in ovaal .Werkende lichtseinen .Ben bezig met de  bouw van een model van lok SSN 01 1075

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 897
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #40 Gepost op: 17 oktober 2020, 13:14:56 »
Een andere mogelijkheid is dat de Mcn hogedruk overlading heeft toegepast, en als je dat niet goed uitvoerd en binnen de kortstmogelijke keer moet remmen houdt het ook op, kortom remt met de beste wil van de wereld niet meer. Het omgekeerde kan ook, vaste remmen, wat nog wel eens wil voorkomen met lage druk overlading met het opschroeven van de treinleiding druk.

Freek

Freek
Dit is niet correct, snelremming werkt altijd! Tenzij er natuurlijk geen doorgaande verbinding is tussen locomotiefen de aanhangende trein!
Onderzoek zal wel uitwijzen wat de vermoedelijk oorzaak kan zijn.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3427
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #41 Gepost op: 17 oktober 2020, 13:37:30 »
Een bekende die met dit soort transporten rijdt en de eerste foto's toestuurde, reageerde vrij gevat op mijn opmerking of je met een schaku niet simpelweg ook op lucht kan remmen. Dat kan inderdaad... Mits je de remkraan open zet. :-X

Transport was onderweg naar Braunschweig waar RailAdventure het zou overnemen met koppelwagens.
Een sleepkoppeling heeft zelf geen kranen, het zijn louter 2 pneumatische verbindingen op de AK die uitlopen in 2 slangen die aangesloten worden op de normale verbindingsslangen die hun eigen kranen hebben.

Maartenw

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
    • Valleitrein
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #42 Gepost op: 17 oktober 2020, 18:50:13 »
Bij de dieselloc gaat het om Henschel 30818 - ALS nr. 214 006-9 ( UIC nummer 92 80 1214 006-9 )
Dus een omgebouwde ex DB V100west.
Met ca. 62 ton geen licht locje.
Met vriendelijke groet, Maarten

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 196
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #43 Gepost op: 17 oktober 2020, 21:45:47 »
Dit is niet correct, snelremming werkt altijd! Tenzij er natuurlijk geen doorgaande verbinding is tussen locomotiefen de aanhangende trein!
Onderzoek zal wel uitwijzen wat de vermoedelijk oorzaak kan zijn.

Dat klopt voor wat betreft "klassiek" gesleept materieel, maar voor het slepen van V250 en ICNG met klassieke beremming zijn er een aantal voorwaarden.

Freek

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #44 Gepost op: 17 oktober 2020, 22:31:45 »
Dat klopt voor wat betreft "klassiek" gesleept materieel, maar voor het slepen van V250 en ICNG met klassieke beremming zijn er een aantal voorwaarden.
En wat zijn dat dan voor voorwaarden?

Ik heb genoeg gelezen over oudere remsystemen, met triplekleppen enzo.
Overlading is toch een  extra drukverhoging  d.m.v. de remkraan om de treinleiding sneller te vullen  na   het remmen ?
Dan kan je  dus  niet meteen remmen omdat de druk  in de treinleiding niet meteen gaat zakken om de triple klep te laten aanspreken.? Klopt dat ?
Of zit ik er naast ?
Peter
Zoals eerder al aangegeven, ook na een overlading kan er altijd geremd worden. Je zal maar net na het lossen maar een noodsituatie krijgen en je kan niet remmen......
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2020, 22:36:11 door Nederduitsemeester »
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin