Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 2020, nieuws van de fabrikant door Edwin2121992
Vandaag om 08:37:39
Heen, En en Weer door NS264
Vandaag om 08:33:27
Projekt 083-338 door Huup
Vandaag om 08:26:59
Ergensnergens in H0e door Huup
Vandaag om 08:24:27
Model rijdt niet op analoge baan. door henk
Vandaag om 08:16:49
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door Basilicum
Vandaag om 08:15:51
Meerdere Digikeijs DR4024 - voeding opgeblazen. Advies gevraagd. door Ronald Koerts
Vandaag om 08:05:29
Foam cutter zelf maken, welke materialen nodig? door Hans Grasmaijer
Vandaag om 04:56:20
IRM met Zimo MX634, welke instelling voor max. snelheid? door RE465
Vandaag om 02:20:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jan-Peter
Vandaag om 00:41:10
ESU Loksound5 AUX1 niet geactiveerd door Supercitroen
27 november 2020, 23:51:30
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Sander.
27 november 2020, 23:39:22
Frontseinen feller krijgen, andere gloeilampjes? door borotof
27 november 2020, 23:22:11
Rondom Charlois door Alewijn
27 november 2020, 22:11:47
Wiese(n) in 0m door Nullem
27 november 2020, 22:10:49
PIKO Fabriek #61149 door NS1220
27 november 2020, 21:59:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door NS1220
27 november 2020, 21:58:35
2200 multitractie, correct programmeren verlichting voor- en achterzijde? door phdirk
27 november 2020, 21:52:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Remco vM
27 november 2020, 21:49:42
RTM in 0m door Peter Soonius
27 november 2020, 21:29:05
Raadplaatje door Falkenberg
27 november 2020, 21:28:20
Vraag over symbolen draaistellen in Exact-train brochure door barry1972
27 november 2020, 21:22:04
Digitale koppelingen, ervaringen (2020)? door ceuleer
27 november 2020, 21:05:47
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
27 november 2020, 20:52:52
BMB-Module: “Wateringbury” door Hans van de Burgt
27 november 2020, 20:47:59
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Jos_1972
27 november 2020, 20:46:56
MB-module: Hielan Ware door Ronald69
27 november 2020, 20:09:27
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
27 november 2020, 19:37:13
Heuvelland, een tentoonstellingsbaantje in H0 door barry1972
27 november 2020, 19:35:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
27 november 2020, 19:22:39
  

Auteur Topic: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.  (gelezen 5611 keer)

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #45 Gepost op: 17 oktober 2020, 22:54:55 »
Ik vind de ICNG er veel beter uitzien in dit zwarte jasje  ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3236
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #46 Gepost op: 17 oktober 2020, 23:34:30 »
Dat klopt voor wat betreft "klassiek" gesleept materieel, maar voor het slepen van V250 en ICNG met klassieke beremming zijn er een aantal voorwaarden.

Freek
Ongetwijfeld dat er handelingen nodig zijn om een stel sleepbaar te maken maar dat geldt voor praktisch elk materieel en daar is genoemd materieel echt niet bijzonder in.

Maar ook V250 en ICNG zijn geen uitzondering in het feit dat een snelremming altijd remwerking op moet leveren.
Dat is namelijk het hele principe van het bij wet voorgeschreven doorgaand zelfwerkend remsysteem.

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1102
  • Het Winkeltje
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #47 Gepost op: 18 oktober 2020, 05:38:15 »
Bij bijv FLIRT sleepgereed maken raakt deze ongeremd. Heb ik zelf meegemaakt tijdens stage bij NS met het uitvoeren van die taak als
rangeerder. Stond er even van te kijken, maar bij dat moderne type kan je in ieder geval bij NS niet pneumatisch remmen wanneer je m sleept..
Omdat je dan het elektrische en pneumatische gedeelte afsluit.
Weet niet hoe het bij de ICNG zit natuurlijk.

Gr Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Marco Staartjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
    • Südharz-Eisenbahn
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #48 Gepost op: 18 oktober 2020, 10:53:24 »
Andere vraag: weet iemand waar deze ICNG treinstellen naar toe zouden gaan?
Van een ex-DB machinist hoorde ik dat er op de Rübelandbahn testritten zouden plaatsvinden?

http://115518.homepagemodules.de/t4196f80-Testfahrten-auf-der-Ruebelandbahn.html

Weet iemand daar meer van?

Marco.


Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #49 Gepost op: 18 oktober 2020, 11:47:36 »
Even wat rechtzetten omdat ik het idee krijg dat k niet goed begrepen wordt. Een snelremstand zal altijd zorgen voor een remming. De vraag is wel hoe groot die remdruk is. Kortom met "remmen voor geen meter" heb ik de klaarblijkelijk de suggestie gewekt dat er niet geremd werd in de snelremstand. Met "remmen voor geen meter" bedoel ik dat er niet aan het redelijk verwachtingspatroon betreffende het remmen voldaan wordt.
Dat kan als het remsysteem uitgeput wordt. Dat betekend dat er wel 5 bar treinleiding druk is, maar dat het remsysteem onvoldoende gevuld is om een remming  in werking te stellen die aan de verwachting voldoet.
Om dat te controleren kan de remkraan in de afsluitstand gezet worden. De treinleiding druk mag niet (buiten de marges dalen).
Bij de grote remproeven in de werkplaats houdt je daar rekening mee, omdat de remdruk gecontroleerd wordt en die moet aan bepaalde eisen voldoen.

Het slepen van stroomlijnmat met een loc is iets waar eigenlijk het stroomlijnmat niet op gebouwd is. Het materieel is er op gebouwd om zelf te remmen en niet om door een loc beremd te worden. Weliswaar is de basis van het remsysteem hetzelfde, maar technisch is er wel wat veranderd, van blokberemd naar schijfberemd, schijfberemd met of zonder toegevoegde blokkenrem, van pneumatisch naar electrisch pneumatisch, de toevoeging van de PMG, de dynamische rem, de toevoeging van beveiligingen, etc.

Voor het slepen van V250 was dat o.a. het afsluiten van de PMG, en het actief blijven van de ABI. De verbinding tussen loc en treinstel is in dit geval met een noodkoppeling die aanzienlijk minder kan hebben dan de standaard koppelingen (risico van koppelingsbreuk). Ik neem zonder meer aan dat dit ook voor ICNG geldt.
Hoemeer toeters en bellen er toegevoegd worden destemeer kans is er dat het met het slepen fout kan gaan.

Freek

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 1775
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #50 Gepost op: 18 oktober 2020, 12:03:09 »
Bij bijv FLIRT sleepgereed maken raakt deze ongeremd. Heb ik zelf meegemaakt tijdens stage bij NS met het uitvoeren van die taak als
rangeerder. Stond er even van te kijken, maar bij dat moderne type kan je in ieder geval bij NS niet pneumatisch remmen wanneer je m sleept..
Omdat je dan het elektrische en pneumatische gedeelte afsluit.
Weet niet hoe het bij de ICNG zit natuurlijk.

Gr Remy

Dat is niet helemaal waar  ;)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1309
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #51 Gepost op: 18 oktober 2020, 12:07:03 »
Bij bijv FLIRT sleepgereed maken raakt deze ongeremd. Heb ik zelf meegemaakt tijdens stage bij NS met het uitvoeren van die taak als
rangeerder. Stond er even van te kijken, maar bij dat moderne type kan je in ieder geval bij NS niet pneumatisch remmen wanneer je m sleept..
Omdat je dan het elektrische en pneumatische gedeelte afsluit.
Weet niet hoe het bij de ICNG zit natuurlijk.

Gr Remy
Pneumatisch remmen kan al het materieel wel degelijk als er gesleept moet worden. Pneumatisch remsysteem is namelijk wettelijk de enige verplichte remsysteem bij treinen.
Groeten Joop, machinist Lls

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #52 Gepost op: 18 oktober 2020, 12:50:49 »
Ongetwijfeld dat er handelingen nodig zijn om een stel sleepbaar te maken maar dat geldt voor praktisch elk materieel en daar is genoemd materieel echt niet bijzonder in.

Maar ook V250 en ICNG zijn geen uitzondering in het feit dat een snelremming altijd remwerking op moet leveren.
Dat is namelijk het hele principe van het bij wet voorgeschreven doorgaand zelfwerkend remsysteem.
De V250 remde gewoon pneumatisch met zijn schijfremmen tijdens zijn overbrenging terug naar Italië. Het remde als een huis 😂😂

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3236
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #53 Gepost op: 18 oktober 2020, 13:22:42 »
Ik had niet anders verwacht  ;D

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 314
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #54 Gepost op: 18 oktober 2020, 13:30:11 »
Ik heb in Duitsland niet anders gezien dan transporten met treinstellen ingesloten door 4 assige rem/koppelwagons. Verbaast mij dat hier de stellen direct achter de lok gekoppeld is (in Duitsland wel te verstaan).

Mvg, Johan

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3236
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #55 Gepost op: 18 oktober 2020, 13:38:04 »
Het slepen van stroomlijnmat met een loc is iets waar eigenlijk het stroomlijnmat niet op gebouwd is.
Dat is niet helemaal waar, want al het materieel is dat eigenlijk juist wél door de verplichting van een doorgaan zelfwerkend remsysteem ;)

Citaat
Het materieel is er op gebouwd om zelf te remmen en niet om door een loc beremd te worden. Weliswaar is de basis van het remsysteem hetzelfde, maar technisch is er wel wat veranderd, van blokberemd naar schijfberemd, schijfberemd met of zonder toegevoegde blokkenrem, van pneumatisch naar electrisch pneumatisch, de toevoeging van de PMG, de dynamische rem, de toevoeging van beveiligingen, etc.
Allemaal toevoegingen op het basis pneumatische remsysteem, maar alles daarvan is af te sluiten en je valt altijd terug op het pneumatische remsysteem.

Citaat
Voor het slepen van V250 was dat o.a. het afsluiten van de PMG, en het actief blijven van de ABI. De verbinding tussen loc en treinstel is in dit geval met een noodkoppeling die aanzienlijk minder kan hebben dan de standaard koppelingen (risico van koppelingsbreuk). Ik neem zonder meer aan dat dit ook voor ICNG geldt.
Hoemeer toeters en bellen er toegevoegd worden destemeer kans is er dat het met het slepen fout kan gaan.

Freek
Zo'n sleepkoppeling is gewoon gekeurd en breken echt niet zomaar ;)
Een van de mij bekende uitvoeringen is bv gewoon geschikt om tot 1100 ton treingewicht te trekken.

Bij bijv FLIRT sleepgereed maken raakt deze ongeremd. Heb ik zelf meegemaakt tijdens stage bij NS met het uitvoeren van die taak als
rangeerder. Stond er even van te kijken, maar bij dat moderne type kan je in ieder geval bij NS niet pneumatisch remmen wanneer je m sleept..
Omdat je dan het elektrische en pneumatische gedeelte afsluit.
Weet niet hoe het bij de ICNG zit natuurlijk.

Gr Remy
Toevallig met een andere Flirt als trekkracht voor de gesleepte Flirt ;)?
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2020, 13:39:52 door Thom »

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2493
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #56 Gepost op: 18 oktober 2020, 16:04:12 »
Andere vraag: weet iemand waar deze ICNG treinstellen naar toe zouden gaan?
Van een ex-DB machinist hoorde ik dat er op de Rübelandbahn testritten zouden plaatsvinden?

http://115518.homepagemodules.de/t4196f80-Testfahrten-auf-der-Ruebelandbahn.html

Weet iemand daar meer van?

Marco.
Deze gingen naar de spuiterij in Polen. Vanaf Braunschweig zouden ze door RailAdventure gereden worden, inclusief koppelwagens.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 314
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #57 Gepost op: 18 oktober 2020, 16:28:46 »
Versnippering leidt alleen maar tot meer risico op tegenslag (en ongelukken) blijkt wel weer.

Mvg, Johan

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1868
Re: Locomotief met Nederlandse ICNG treinstellen van NS in Duitsland ontspoord.
« Reactie #58 Gepost op: 18 oktober 2020, 17:27:03 »
Deze gingen naar de spuiterij in Polen. Vanaf Braunschweig zouden ze door RailAdventure gereden worden, inclusief koppelwagens.
Van Dreileben naar Braunschweig is pal westwaarts, Polen ligt de andere kant op... klinkt niet logisch  :-\

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
  • N-Spoor DB Epoche III