Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:14:40
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 21:11:55
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:11:42
Piko 2025 door puntenglijder
Vandaag om 21:11:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 20:02:43
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 20:00:59
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
Vandaag om 19:17:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:59:30
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
Vandaag om 18:15:23
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 18:03:03
Lima plan E bankjes door klusser
Vandaag om 18:02:28
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bert55
Vandaag om 17:27:18
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 17:26:36
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorijzer
Vandaag om 16:29:42
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
Vandaag om 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
Vandaag om 13:22:31
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
Vandaag om 13:06:06
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 12:56:42
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door robin binsbergen
Vandaag om 12:39:39
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
Vandaag om 12:29:54
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 12:17:40
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
  

Auteur Topic: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum  (gelezen 5052 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #15 Gepost op: 16 October 2020, 15:40:30 »
Aardig filmpje, jammer dat je niet goed kan zien wat er gebeurt.
Maar ik wil niet zeuren,hoor. Beter dan niets.  ;D
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #16 Gepost op: 16 October 2020, 16:06:35 »
Nee hoor, je zeurt echt niet. Ik ben het volledig met je eens. Ik fiets er morgenochtend even langs.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #17 Gepost op: 17 October 2020, 15:08:05 »
En dit ging eraan vooraf. Wat goed trouwens dat ze dat zand gebruiken voor het project verderop!

https://www.youtube.com/watch?v=97_qCzlDzkg&feature=youtu.be

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #18 Gepost op: 17 October 2020, 16:44:09 »
Dat was een leerzame film, ik denk dat de meesten van ons hier niet wisten dat er zoveel meer werkzaamheden  bij hoorden.
Er blijkt dus dat een heel stuk straat ook verdiept  moet worden en niet alleen een overweg vervangen door een viaduct. .
Niet iedereen woont in Hilversum :D.
Peter
« Laatst bewerkt op: 17 October 2020, 17:10:06 door Peter Kleton »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26632
    • Pagina van klaas
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #19 Gepost op: 17 October 2020, 16:54:37 »
Vond het een interessant filmpje. Als het op damwanden aankomt weten ze bij spoorprojecten wel hoe het moet.
Hier in Middelburg heb ik projecten meegemaakt waar het met de damwanden slecht afliep.

Weet iemand hoe het indrukken van die stalen damwanden in zijn werk gaat? Je moet ergens gewicht of kracht vandaan halen om zo'n ding naar beneden te krijgen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Corny121

  • Offline Offline
  • Berichten: 131
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #20 Gepost op: 17 October 2020, 17:26:04 »
Klaas,

hier meer info over hoe te drukken: https://www.gebrdekoning.nl/trillingsvrij-damwand-aanbrengen/

Jos_1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #21 Gepost op: 17 October 2020, 17:30:42 »
Vond het een interessant filmpje. Als het op damwanden aankomt weten ze bij spoorprojecten wel hoe het moet.
Hier in Middelburg heb ik projecten meegemaakt waar het met de damwanden slecht afliep.

Weet iemand hoe het indrukken van die stalen damwanden in zijn werk gaat? Je moet ergens gewicht of kracht vandaan halen om zo'n ding naar beneden te krijgen.

Klaas, de machines die deze damwanden drukken zijn aardig gewichtig en kunnen volgens de website richting de 90 - 100 ton gaan.
Kijk bijvoorbeeld op de website www.kandtbv.nl.
« Laatst bewerkt op: 17 October 2020, 17:38:20 door Jos_1972 »

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26632
    • Pagina van klaas
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #22 Gepost op: 17 October 2020, 17:36:08 »
Duidelijk. De indrukkracht kan dus uit het gewicht van machine komen, of uit de kleef van eerder aangebrachte delen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #23 Gepost op: 17 October 2020, 17:39:15 »
Prachtig woord : damwanddrukmachine  :D

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 715
    • flickr
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #24 Gepost op: 17 October 2020, 17:43:30 »
Hoi Klaas, lang geleden werden damwanden met een valblok geheid, later met een dieselblok. Nu wordt een trilblok gebruikt, die kan damwand trillen en trekken.

 
Damwanden worden nu ook gedrukt.

Damwand drukken:   https://www.youtube.com/watch?v=z6k5D8oJIzg

Groet>Erik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #25 Gepost op: 17 October 2020, 19:02:19 »
Dat was een leerzame film, ik denk dat de meesten van ons hier niet wisten dat er zoveel meer werkzaamheden  bij hoorden.
Er blijkt dus dat een heel stuk straat ook verdiept  moet worden en niet alleen een overweg vervangen door een viaduct. .
Niet iedereen woont in Hilversum :D.
Peter

Ja, dat is wel nodig, want die tunnel is straks dubbeldeks. Onderin rijden de auto's en bovenin is voor de fietsers en voetgangers.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #26 Gepost op: 17 October 2020, 23:41:27 »
Is het niet zo dat het voet/fiets gedeelte gewoon naast de weg ligt maar minder verdiept is dan de weg omdat daarvoor minder doorrijdt hoogte nodig is?
Dan word voor hun de afdaling en stijging namelijk ook beperkt.

Zo is bijvoorbeeld de onderdoorgang onder het spoor bij station Driebergen-Zeist ook ingericht.

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1626
    • Dwangrail.nl
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #27 Gepost op: 18 October 2020, 08:44:28 »
Daar is bij deze onderdoorgang geen ruimte voor,.
Dat is de reden voor de dubbeldeks uitvoering.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #28 Gepost op: 18 October 2020, 09:17:49 »
Dat dus! Om even een indruk te geven. Als je op de webcam kijkt dan is een klein stukje verderop de tunnelbak maar liefst 15 meter diep! Bron: een van de werkmannen.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #29 Gepost op: 18 October 2020, 10:25:11 »
Hieronder een kaart. De rode pijlen geven de in-/uitgang van de autotunnel aan, de groene die van de fiets- en wandeltunnel.