Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door wob
Vandaag om 21:58:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 21:57:04
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
  

Auteur Topic: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum  (gelezen 4502 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3704
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2020, 15:40:30 »
Aardig filmpje, jammer dat je niet goed kan zien wat er gebeurt.
Maar ik wil niet zeuren,hoor. Beter dan niets.  ;D
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #16 Gepost op: 16 oktober 2020, 16:06:35 »
Nee hoor, je zeurt echt niet. Ik ben het volledig met je eens. Ik fiets er morgenochtend even langs.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #17 Gepost op: 17 oktober 2020, 15:08:05 »
En dit ging eraan vooraf. Wat goed trouwens dat ze dat zand gebruiken voor het project verderop!

https://www.youtube.com/watch?v=97_qCzlDzkg&feature=youtu.be

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3704
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #18 Gepost op: 17 oktober 2020, 16:44:09 »
Dat was een leerzame film, ik denk dat de meesten van ons hier niet wisten dat er zoveel meer werkzaamheden  bij hoorden.
Er blijkt dus dat een heel stuk straat ook verdiept  moet worden en niet alleen een overweg vervangen door een viaduct. .
Niet iedereen woont in Hilversum :D.
Peter
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2020, 17:10:06 door Peter Kleton »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #19 Gepost op: 17 oktober 2020, 16:54:37 »
Vond het een interessant filmpje. Als het op damwanden aankomt weten ze bij spoorprojecten wel hoe het moet.
Hier in Middelburg heb ik projecten meegemaakt waar het met de damwanden slecht afliep.

Weet iemand hoe het indrukken van die stalen damwanden in zijn werk gaat? Je moet ergens gewicht of kracht vandaan halen om zo'n ding naar beneden te krijgen.

Corny121

  • Offline Offline
  • Berichten: 131
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #20 Gepost op: 17 oktober 2020, 17:26:04 »
Klaas,

hier meer info over hoe te drukken: https://www.gebrdekoning.nl/trillingsvrij-damwand-aanbrengen/

Jos_1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #21 Gepost op: 17 oktober 2020, 17:30:42 »
Vond het een interessant filmpje. Als het op damwanden aankomt weten ze bij spoorprojecten wel hoe het moet.
Hier in Middelburg heb ik projecten meegemaakt waar het met de damwanden slecht afliep.

Weet iemand hoe het indrukken van die stalen damwanden in zijn werk gaat? Je moet ergens gewicht of kracht vandaan halen om zo'n ding naar beneden te krijgen.

Klaas, de machines die deze damwanden drukken zijn aardig gewichtig en kunnen volgens de website richting de 90 - 100 ton gaan.
Kijk bijvoorbeeld op de website www.kandtbv.nl.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2020, 17:38:20 door Jos_1972 »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #22 Gepost op: 17 oktober 2020, 17:36:08 »
Duidelijk. De indrukkracht kan dus uit het gewicht van machine komen, of uit de kleef van eerder aangebrachte delen.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 688
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #23 Gepost op: 17 oktober 2020, 17:39:15 »
Prachtig woord : damwanddrukmachine  :D

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
    • flickr
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #24 Gepost op: 17 oktober 2020, 17:43:30 »
Hoi Klaas, lang geleden werden damwanden met een valblok geheid, later met een dieselblok. Nu wordt een trilblok gebruikt, die kan damwand trillen en trekken.

 
Damwanden worden nu ook gedrukt.

Damwand drukken:   https://www.youtube.com/watch?v=z6k5D8oJIzg

Groet>Erik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #25 Gepost op: 17 oktober 2020, 19:02:19 »
Dat was een leerzame film, ik denk dat de meesten van ons hier niet wisten dat er zoveel meer werkzaamheden  bij hoorden.
Er blijkt dus dat een heel stuk straat ook verdiept  moet worden en niet alleen een overweg vervangen door een viaduct. .
Niet iedereen woont in Hilversum :D.
Peter

Ja, dat is wel nodig, want die tunnel is straks dubbeldeks. Onderin rijden de auto's en bovenin is voor de fietsers en voetgangers.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #26 Gepost op: 17 oktober 2020, 23:41:27 »
Is het niet zo dat het voet/fiets gedeelte gewoon naast de weg ligt maar minder verdiept is dan de weg omdat daarvoor minder doorrijdt hoogte nodig is?
Dan word voor hun de afdaling en stijging namelijk ook beperkt.

Zo is bijvoorbeeld de onderdoorgang onder het spoor bij station Driebergen-Zeist ook ingericht.

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1519
    • Dwangrail.nl
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #27 Gepost op: 18 oktober 2020, 08:44:28 »
Daar is bij deze onderdoorgang geen ruimte voor,.
Dat is de reden voor de dubbeldeks uitvoering.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #28 Gepost op: 18 oktober 2020, 09:17:49 »
Dat dus! Om even een indruk te geven. Als je op de webcam kijkt dan is een klein stukje verderop de tunnelbak maar liefst 15 meter diep! Bron: een van de werkmannen.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4145
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #29 Gepost op: 18 oktober 2020, 10:25:11 »
Hieronder een kaart. De rode pijlen geven de in-/uitgang van de autotunnel aan, de groene die van de fiets- en wandeltunnel.