Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat voor trein is dit? Kan nergens een afbeelding vinden. door Jelmer
Vandaag om 22:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:42:09
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door Jelmer
Vandaag om 22:38:53
Probleem bij inbouw decoder door Jelmer
Vandaag om 22:36:32
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 22:15:56
Piko 2025 door Menno de Vries
Vandaag om 22:11:19
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door henk
Vandaag om 22:07:59
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 22:06:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 21:57:25
Rondom Charlois door Forever Rocofan
Vandaag om 21:16:51
Extra functie in Zimo MS450P22 door robschuurhof
Vandaag om 20:42:59
Roco AC modellen door Martijn193
Vandaag om 20:12:45
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door René 4312
Vandaag om 20:11:46
19 Toen door Benelux795
Vandaag om 19:50:24
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 19:06:01
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 19:05:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 19:04:26
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Jelle1969
Vandaag om 18:22:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:16:25
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ben
Vandaag om 17:51:54
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 17:20:36
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Edsko Hekman
Vandaag om 17:03:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Daafs128
Vandaag om 16:54:16
PB Models, ICR-rijtuigen door Arjan6511
Vandaag om 16:45:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:05:11
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 15:57:41
Wat is dit voor component door bellejt
Vandaag om 15:31:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Edwin2121992
Vandaag om 14:59:26
3 januari NVBS oliebollenrit door thevandijks
Vandaag om 14:32:11
Layne, Somewhere South. door Noordernet
Vandaag om 14:01:59
  

Auteur Topic: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum  (gelezen 5358 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4044
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #15 Gepost op: 16 October 2020, 15:40:30 »
Aardig filmpje, jammer dat je niet goed kan zien wat er gebeurt.
Maar ik wil niet zeuren,hoor. Beter dan niets.  ;D
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4705
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #16 Gepost op: 16 October 2020, 16:06:35 »
Nee hoor, je zeurt echt niet. Ik ben het volledig met je eens. Ik fiets er morgenochtend even langs.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4705
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #17 Gepost op: 17 October 2020, 15:08:05 »
En dit ging eraan vooraf. Wat goed trouwens dat ze dat zand gebruiken voor het project verderop!

https://www.youtube.com/watch?v=97_qCzlDzkg&feature=youtu.be

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4044
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #18 Gepost op: 17 October 2020, 16:44:09 »
Dat was een leerzame film, ik denk dat de meesten van ons hier niet wisten dat er zoveel meer werkzaamheden  bij hoorden.
Er blijkt dus dat een heel stuk straat ook verdiept  moet worden en niet alleen een overweg vervangen door een viaduct. .
Niet iedereen woont in Hilversum :D.
Peter
« Laatst bewerkt op: 17 October 2020, 17:10:06 door Peter Kleton »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27014
    • Pagina van klaas
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #19 Gepost op: 17 October 2020, 16:54:37 »
Vond het een interessant filmpje. Als het op damwanden aankomt weten ze bij spoorprojecten wel hoe het moet.
Hier in Middelburg heb ik projecten meegemaakt waar het met de damwanden slecht afliep.

Weet iemand hoe het indrukken van die stalen damwanden in zijn werk gaat? Je moet ergens gewicht of kracht vandaan halen om zo'n ding naar beneden te krijgen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Corny121

  • Offline Offline
  • Berichten: 131
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #20 Gepost op: 17 October 2020, 17:26:04 »
Klaas,

hier meer info over hoe te drukken: https://www.gebrdekoning.nl/trillingsvrij-damwand-aanbrengen/

Jos_1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #21 Gepost op: 17 October 2020, 17:30:42 »
Vond het een interessant filmpje. Als het op damwanden aankomt weten ze bij spoorprojecten wel hoe het moet.
Hier in Middelburg heb ik projecten meegemaakt waar het met de damwanden slecht afliep.

Weet iemand hoe het indrukken van die stalen damwanden in zijn werk gaat? Je moet ergens gewicht of kracht vandaan halen om zo'n ding naar beneden te krijgen.

Klaas, de machines die deze damwanden drukken zijn aardig gewichtig en kunnen volgens de website richting de 90 - 100 ton gaan.
Kijk bijvoorbeeld op de website www.kandtbv.nl.
« Laatst bewerkt op: 17 October 2020, 17:38:20 door Jos_1972 »

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27014
    • Pagina van klaas
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #22 Gepost op: 17 October 2020, 17:36:08 »
Duidelijk. De indrukkracht kan dus uit het gewicht van machine komen, of uit de kleef van eerder aangebrachte delen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #23 Gepost op: 17 October 2020, 17:39:15 »
Prachtig woord : damwanddrukmachine  :D

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
    • flickr
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #24 Gepost op: 17 October 2020, 17:43:30 »
Hoi Klaas, lang geleden werden damwanden met een valblok geheid, later met een dieselblok. Nu wordt een trilblok gebruikt, die kan damwand trillen en trekken.

 
Damwanden worden nu ook gedrukt.

Damwand drukken:   https://www.youtube.com/watch?v=z6k5D8oJIzg

Groet>Erik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4705
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #25 Gepost op: 17 October 2020, 19:02:19 »
Dat was een leerzame film, ik denk dat de meesten van ons hier niet wisten dat er zoveel meer werkzaamheden  bij hoorden.
Er blijkt dus dat een heel stuk straat ook verdiept  moet worden en niet alleen een overweg vervangen door een viaduct. .
Niet iedereen woont in Hilversum :D.
Peter

Ja, dat is wel nodig, want die tunnel is straks dubbeldeks. Onderin rijden de auto's en bovenin is voor de fietsers en voetgangers.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4085
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #26 Gepost op: 17 October 2020, 23:41:27 »
Is het niet zo dat het voet/fiets gedeelte gewoon naast de weg ligt maar minder verdiept is dan de weg omdat daarvoor minder doorrijdt hoogte nodig is?
Dan word voor hun de afdaling en stijging namelijk ook beperkt.

Zo is bijvoorbeeld de onderdoorgang onder het spoor bij station Driebergen-Zeist ook ingericht.

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
    • Dwangrail.nl
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #27 Gepost op: 18 October 2020, 08:44:28 »
Daar is bij deze onderdoorgang geen ruimte voor,.
Dat is de reden voor de dubbeldeks uitvoering.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4705
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #28 Gepost op: 18 October 2020, 09:17:49 »
Dat dus! Om even een indruk te geven. Als je op de webcam kijkt dan is een klein stukje verderop de tunnelbak maar liefst 15 meter diep! Bron: een van de werkmannen.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4705
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Werkzaamheden bij de overweg Oosterengweg in Hilversum
« Reactie #29 Gepost op: 18 October 2020, 10:25:11 »
Hieronder een kaart. De rode pijlen geven de in-/uitgang van de autotunnel aan, de groene die van de fiets- en wandeltunnel.