BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Peter Kleton op 14 oktober 2020, 18:50:46
-
Hallo,
Hier kan je zien hoe de werkzaamheden in Hilversum vorderen aan de Oosterengweg via een camera van Prorail of BAM.
https://hovgooi.3link.nl/
Maar nu heb ik een vraag/opmerking :
Als ik nu bij GoogleEarh de Streetvieuw kies ,en bij de overweg in de Osterenweg kijk, zie ik een heel andere straat!
Het alleenstaande hoekhuis is op Streetvieuw niet terug te vinden, ook niet het kleine overweggetje verderop links in het camerabeeld waar fietsers passeren zie ik niet. :(
Het is toch allemaal in de lijn naar Baarn , bij de Oostelijke inrij van Hvs?
Welke Hilversummer helpt mij met dit raadsel ? ;D
Peter
-
Ik ben dan wel geen Hilversummer (al werk ik er wel). Dat huis wat je bedoelt, staat op streetview achter de bomen. Ga de oosterengweg maar eens in tot nr 52 en kijk dan links, dan zie je het.
Groetjes Gert
Soest in H0
-
Ik zie wel een huisnummer 67 links na de overweg ,(links gaand tegen de stroom in ),dat is dan het hoekhuis blijkbaar, er zijn dan bomen weggehaald ?
Peter
-
De relaiskasten links zijn het beste oriëntatiepunt, die staan in de mussenstraat.
Rechts zie je net de dakgoot van het huis op de hoek, Oosterengweg 44-50.
zo te zien zijn alle bomen gekapt.
De nieuwe tijdelijke overweg ligt iets verder naar Amersfoort.
Groeten Arjen
-
Ja ,ik herken het nu, het straatnaambordje Mussenstraat zag ik soms vanuit de trein,die reed daar nog langzaam.
Bedankt , ik kan nu weer rustig slapen in "Deze moeilijke tijden " :D
Peter
-
Het is een prima beeld dat ze geven,ook 's nachts.
Ik zou graag wel eens een paar uur terug willen kijken ,want ik kan niet 24/24 kijken ,ik moet ook nog slapen. ;D ;)
Bij andere bouwwebsites kon het wel ,Driebergen b.v. en ik dacht Naarden-Bussum ook.
Peter
-
Dat niet kunnen terugkijken is idd heel jammer. Hopelijk komt er na afloop van het project nog een time lapse.
-
Ze hebben i.i.g. gisterenavond/vannacht het dek/dak op zijn plaats gezet:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/1_1422.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/1_1422.jpg)
-
Ik krijg het idee, dat het viaduct nog zakken moet,is er ergens een planning te vinden van de werkzaamheden ?
Peter
-
Ja, dat kun je aan het achterste spoor zien. Ik heb nergens een planning kunnen vinden. Niet bij BAM en ook niet bij ProRail. Ik heb op NS website gevonden dat ze t/m zondagavond bezig zijn.
-
Oh helemaal vergeten dat dit deze week is... Toch eens even de straat uitlopen dit weekend! ;D
-
Zo te zien op de video staat het viaduct nog op de spmt's en kunnen nog zakken voor juiste positionering.
PS
Heb daar van 1962 t/m 65 om het hoekje gewoond. Oosterengweg 71 dacht ik. En elk dag over de spoorweg naar de lagere school.
-
Op de website van de Gooi en Eemlander staat een klein stukje van de planning:
Om de megaklus, onderdeel van het project HOV in ’t Gooi, mogelijk te maken, is het treinverkeer tussen Hilversum en Baarn woensdag al tot stilstand gebracht. Sindsdien wordt op en rond de voormalige spoorwegovergang door een team van honderd mensen van bouwer BAM dag en nacht gewerkt. Aan het eind van de middag stond donderdag het enorme, voorgebouwde spoordek - 25 bij 25 meter groot - al klaar aan de oostkant van het spoor. Voor de precisieklus van het verrijden, plaatsen en op hoogte brengen van het dek is alles bij elkaar 24 uur uitgetrokken.
-
Ik vond het al raar dat ik een loc op GPS via Amf - Ut - Dmnz - Cmb zag rijden i.p.v. rechtstreeks Amf - Cmb. (y)
-
En als je onderstaande link gebruikt, dan kun je een animatiefilmpje van de werkzaamheden downloaden via we transfer. Dat filmpje duurt ongeveer 9 minuten, en onderin zie je welke dag het is. Heb je i.i.g. een soort planning.
https://t.co/ggaPIW7Ea5?amp=1
-
Aardig filmpje, jammer dat je niet goed kan zien wat er gebeurt.
Maar ik wil niet zeuren,hoor. Beter dan niets. ;D
Peter
-
Nee hoor, je zeurt echt niet. Ik ben het volledig met je eens. Ik fiets er morgenochtend even langs.
-
En dit ging eraan vooraf. Wat goed trouwens dat ze dat zand gebruiken voor het project verderop!
https://www.youtube.com/watch?v=97_qCzlDzkg&feature=youtu.be
-
Dat was een leerzame film, ik denk dat de meesten van ons hier niet wisten dat er zoveel meer werkzaamheden bij hoorden.
Er blijkt dus dat een heel stuk straat ook verdiept moet worden en niet alleen een overweg vervangen door een viaduct. .
Niet iedereen woont in Hilversum :D.
Peter
-
Vond het een interessant filmpje. Als het op damwanden aankomt weten ze bij spoorprojecten wel hoe het moet.
Hier in Middelburg heb ik projecten meegemaakt waar het met de damwanden slecht afliep.
Weet iemand hoe het indrukken van die stalen damwanden in zijn werk gaat? Je moet ergens gewicht of kracht vandaan halen om zo'n ding naar beneden te krijgen.
-
Klaas,
hier meer info over hoe te drukken: https://www.gebrdekoning.nl/trillingsvrij-damwand-aanbrengen/ (https://www.gebrdekoning.nl/trillingsvrij-damwand-aanbrengen/)
-
Vond het een interessant filmpje. Als het op damwanden aankomt weten ze bij spoorprojecten wel hoe het moet.
Hier in Middelburg heb ik projecten meegemaakt waar het met de damwanden slecht afliep.
Weet iemand hoe het indrukken van die stalen damwanden in zijn werk gaat? Je moet ergens gewicht of kracht vandaan halen om zo'n ding naar beneden te krijgen.
Klaas, de machines die deze damwanden drukken zijn aardig gewichtig en kunnen volgens de website richting de 90 - 100 ton gaan.
Kijk bijvoorbeeld op de website www.kandtbv.nl.
-
Duidelijk. De indrukkracht kan dus uit het gewicht van machine komen, of uit de kleef van eerder aangebrachte delen.
-
Prachtig woord : damwanddrukmachine :D
-
Hoi Klaas, lang geleden werden damwanden met een valblok geheid, later met een dieselblok. Nu wordt een trilblok gebruikt, die kan damwand trillen en trekken.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/111_23.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/111_23.jpg)
Damwanden worden nu ook gedrukt.
Damwand drukken: https://www.youtube.com/watch?v=z6k5D8oJIzg
Groet>Erik.
-
Dat was een leerzame film, ik denk dat de meesten van ons hier niet wisten dat er zoveel meer werkzaamheden bij hoorden.
Er blijkt dus dat een heel stuk straat ook verdiept moet worden en niet alleen een overweg vervangen door een viaduct. .
Niet iedereen woont in Hilversum :D.
Peter
Ja, dat is wel nodig, want die tunnel is straks dubbeldeks. Onderin rijden de auto's en bovenin is voor de fietsers en voetgangers.
-
Is het niet zo dat het voet/fiets gedeelte gewoon naast de weg ligt maar minder verdiept is dan de weg omdat daarvoor minder doorrijdt hoogte nodig is?
Dan word voor hun de afdaling en stijging namelijk ook beperkt.
Zo is bijvoorbeeld de onderdoorgang onder het spoor bij station Driebergen-Zeist ook ingericht.
-
Daar is bij deze onderdoorgang geen ruimte voor,.
Dat is de reden voor de dubbeldeks uitvoering.
Groeten Arjen
-
Dat dus! Om even een indruk te geven. Als je op de webcam kijkt dan is een klein stukje verderop de tunnelbak maar liefst 15 meter diep! Bron: een van de werkmannen.
-
Hieronder een kaart. De rode pijlen geven de in-/uitgang van de autotunnel aan, de groene die van de fiets- en wandeltunnel.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tunnel_8.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tunnel_8.jpg)
-
En er rijdt al weer wat..... Ze liggen dus op schema!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tunnel-3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tunnel-3.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/tunnel-4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/tunnel-4.jpg)