Voor de elektronen maakt het inderdaad geen zak uit wat voor kleur de draden hebben. Maar voor jezelf is het wel handig om rood en grijs aan de goede spoorstaven te verbinden.
Niet alles is even simpel bij ons nootje..
Het is lullig om dit alweer te moeten beamen voor mij.(indien minder leuk bedoelt,is t nog lulliger dat je dat er maar weer even in moet wrijven in t openbaar )Het demonstreert daarom wederom voor mij wat me steeds vaker tegenhoud om iets te vragen als ik er zelf echt niet uitkom.Degene die serieus hebben meegedacht,bedankt voor uw geduld met deze simpele ziel. Hier mag een slot op,los t wel op t.z.t.
Het demonstreert daarom wederom voor mij wat me steeds vaker tegenhoud om iets te vragen als ik er zelf echt niet uitkom.
Hier mag een slot op, los t wel op t.z.t.
Zelfde gedachte, een kant je rode en grijze omdraaien..
Maar dat moet toch geen zak uitmaken als je digitaal rijd,zoals ik van plan ben.Al zijn de draden roze
Waar ik me persoonlijk wel een beetje aan stoor is, dat je eerst Lenz nog allerlei verwijten gaat maken.
Dat laatste is dan ook de enigste reden waarvoor er 2 verschillende draad kleurtjes worden gebruikt
Vragen zijn er om gesteld te worden. Zeker "als ik er zelf echt niet uitkom". Maar het zou een stuk eleganter zijn om ruiterlijk te erkennen, dat je een, in mijn ogen, beetje domme beginnersfout hebt gemaakt. Ook stommiteiten zijn er om gemaakt te worden.
Hoezo t.z.t. ?Je hebt de oplossing toch van diverse kanten gekregen ? Ik vind dit een beetje minachtend naar de mensen die je geholpen hebben. Dat rechtvaardigt misschien enige geuite bedenkingen over de persoon tijgernootje. Misschien is luisteren niet je sterkste kant, maar dat kun je oefenen.
Dit dus, Floris. Niet meer en minder
Floris, als je nog aanwezig bent; na al de geboden oplossingen kun je nog een keer kijken op www.wiringfordcc Daar worden diverse oplossingen geboden voor het (digitaal) bedraden van wissels en kruisingen.
Als je het best met iemand voor hebt maar de man wil niet luisteren dan kun je een redelijke zucht of andere reactie verwachten.
Consequent kleurgebruik houdt het wel zo overzichtelijk, daarom zitten er in de installatie van een huis ook bruine, blauwe, zwarte en geel-groene draden.Ik was tot voor enkele jaren ook vrij slordig met het gebruik van kleuren (aaaah, maakt niet uit jôh) maar uiteindelijk heb ik daar een punt achtergezet en bij Reichelt maar eens wat grote spoelen kabels besteld en daar consequent mee aan de slag gegaan. Dan maar een rijtuigje minder kopen maar je zult er van versteld staan hoeveel prettiger en overzichtelijker het werkt.
En vanuit m'n eigen bouwdraadje,wat dus door mensen blijkbaar niet word bekeken.....
Je hebt je bouwdraadje in dit topic genoemd, maar even een tip daarover: als je dat doet, geef dan meteen een link naar dat draadje, of vertel op zijn minst hoe dat draadje heet. Ik heb het uiteindelijk gevonden, maar via een zoektocht in je profielgegevens. En daar ben ik even mee bezig geweest.