Zou je de exacte topotijdreis locatie hier willen plaatsen?
Deze 2228 is de latere 2223, na de ATB-vernummeringen. Geen idee of er veel foto's met zijn oude nummer zijn.
In de bosjes rechts speelde ik als jonge jongen vaak samen met mijn vrienden en vriendinnen, je kon er goed verstoppertje spelen tussen de struiken en dan de treinen van héél dichtbij voorbij zien komen.
In de bosjes rechts speelde ik als jonge jongen vaak samen met mijn vrienden en vriendinnen, je kon er goed verstoppertje spelen tussen de struiken en dan de treinen van héél dichtbij voorbij zien komen. Niemand die jou zag. Je kon vanuit dit punt een heel stuk baan overzien, van de bocht bij Westerveld in het zuiden tot bijna Velsen-IJmuiden Oost in het noorden. Soms, als de wind de goede kant op stond en het verder stil was, hoorde je heel in de verte de vistreinen al aankomen met hun 2200'en ervoor, lang voordat je ze kon zien. Dat loeiende geluid vergeet ik nooit. Als je dan bij Westerveld de bomen dicht zag gaan, dan wist je dat je het goed gehoord had. Iets later zag je de trein daar dan met een flinke vaart de hoek om komen. Tijd om de schuilplek tussen de struiken weer in te nemen.