Waar t mij hier meer om ging is niet zozeer de lijst spullen waarvan ik t handig vind als ze in een winkel zouden liggen (want das altijd persoonlijke voorkeur en dat snap ik natuurlijk ook wel), maar meer of ik nou de enige ben die dat spul mist en t wat apart vindt dat je in bladen leest over t bouwen van de mooiere banen en dat je daarvoor overal moeizaam spul bij elkaar moet trekken dat gewoon in een modelbouwzaak had kunnen liggen en dat dat dus al jaaaaren zo is.
elektro:- diodes, 1N4007 of hoe heet die? (zo'n zwart tonnetje, bij modelspoorvoltages en vermogens tamelijk bomvrij ding iig)- smd-leds 0603 (klein maar redelijk soldeerbaar) felwit warmwit rood groen geel blauw- assortiment weerstandjes- strokenprint- wat kleine stekkertjes. Zegmaar t materiaal van een achtpolige decoderaansluiting, maar dan op stroken. - soldeer (low melt zou leuk zijn, normaal soldeer kom je dr bij de bouwmarkt ook al aan)- zilverkleurige klikklakschakelaartjes (zal een mooie naam hebben, die dingen uit ouwe vliegtuigen zegmaar)
zou hebben die hierboven genoemd zijn. Gewoon in iedere stad zo een winkel, te beginnen bij Groningen graag.
..Je gaat naar een modelpoorwinkel om treinen te kopen.
En kant en klare bouwpakketten
En ja ik heb specifiek iets tegen vollmer ja.
Volgens mij is dat een voorraadje standaardspul dat de zelfombouwert in huis kan hebben. Eén keer voor een paar tientjes bestellen bij Conrad (of voor veel minder bij Ali) en je zit gebeiteld. Eén keer per jaar aanvullen. Daar hoeven we de treinenwinkel niet mee lastig te vallen.
Hier zit vast een mooi verhaal achter. Ik ga er even voor zitten.