bijmekaar dus plus mokkataart. heel. veel. mokkataart.
Floris, ik bedoel niet dat het elektrospul ergens te koop is, maar dat ik het niet logisch vind dat een treinenwinkel dat op voorraad moet hebben. De wensen van de doorsnee modelspoorhobbyïst op elektrovlak zijn misschien beperkt, maar weer niet allemaal hetzelfde. Het wordt nog een aardig assortiment om iedereen min of meer blij te maken. Kijk maar naar wat een elektrostalletje op Houten meesleept. Dat is echt allemaal basisschakelspul, niet gericht op de eletronicazelfbouwer.Ik vind het veel logischer als iedereen zijn eigen beperkte elektrowensen op voorraad houdt.Dat brengt me nog op een vraag. Styreen is styreen, denk ik. Het lijkt me niet raar als een winkel wat grotere vellen in het aanbod heeft. Maar hoe kieskeurig is de zelfbouwende mens als het op de andere producten aankomt? Het lijstje van Floris Dilz is duidelijk, maar niet heel specifiek. Hoe gevarieerd moet het basisaanbod worden om niet alleen Floris, maar iedereen min of meer tevreden te houden? Ik denk best groot.Kijk, ik woonde vroeger op fietsafstand van M&B en tegenwoordig op fietsafstand van Kuijpers. Daar ben ik blij mee, want twee winkels die oprecht de bedoeling hebben het aanbod breed te houden. Staan ook vast open voor suggesties. Maar als dat type winkel niet volledig aan de wensen voldoet, dan zal daar wel een zakelijke reden voor zijn, denk ik dan maar.
Ik zou juist zeggen leg die kitjes ergens in een groot internethandelmagazijn in de noordoostpolder waar je wel een compleet programma kwijt kan en leg een winkel vol met compacter spul.
Tja, als t erover gaat wat ik állemaal wil hebben kan t idd een erg grote winkel worden, daarom beperk ik me tot wat basale dingen die me haalbaar lijken, waar ik hier mee kom is al een compromis. Dat ze niet t hele assortiment van GM&S gaan voeren snap ik ook wel. En blijkbaar heb jij mazzel dat de winkel aan je behoefte voldoet, prima, maar je blijft vervolgens in een kringetje doorredeneren dat het DUS maar raar is dat dat voor mij niet geldt met het idee "jamaar niet iedereen die bij die winkel binnenstapt is Floris." Ja, maar ik ben niet henk. En dr zijn meer mensen niet henk. of uh wacht...
Of het nou waar is of niet, of het nou objectief of subjectief is, er een verschil is tussen plakkers spoorders en bouwers: het zal niet de eerste sector zijn die decennialang het aanbod laat bepalen door iets als - zo doen we het hier nu eenmaal - en niet door de behoeftes van klanten; bestaande en potentiele.
Als ik in een kringetje ronddraai, doe je het zelf ook. Maar dat is volgens mij niet het geval. Het gaat er niet om wat Henk wil of wat Floris wil, maar of er genoeg vraag is naar een 'basisassortiment zelfbouw' zeg maar en hoe groot dat assortiment dan moet zijn. Juist omdat niet iedereen hetzelfde basisidee heeft, kan dan nog best groot zijn wil het enige zin hebben.
Misschien is de vraag wel of er inmiddels voldoende zelf(om)bouw is om daarvoor meer in de schappen van de algemene treinenwinkel te leggen. En hoeveel vraag meer aanbod hier gaat creëren.