Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Frans Peeters
Vandaag om 12:19:56
Roco Plan T door gtw6016
Vandaag om 12:18:12
Br 38 Piko Superen. door Wim Vink
Vandaag om 12:18:01
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door maartenvdb
Vandaag om 12:17:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 12:13:31
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 11:55:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:55:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:51:02
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 11:42:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:19:17
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door willyTEE
Vandaag om 11:18:20
Microstepper motoren voor armseinpalen door Bert Senden
Vandaag om 10:41:57
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Martijn1974
Vandaag om 10:20:56
20 jaar BNLS door Simplex
Vandaag om 09:56:09
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:27:58
wisselaandrijving MTB door henk
Vandaag om 06:34:56
Roco 290 digtaliseren door Lobomotion69
Vandaag om 02:58:55
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 00:26:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
05 July 2025, 23:59:25
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door Peter.v.L
05 July 2025, 22:25:24
Bauarbeiten im gange door 741230
05 July 2025, 21:35:09
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
05 July 2025, 21:27:49
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
05 July 2025, 20:31:44
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
05 July 2025, 20:22:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
05 July 2025, 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 July 2025, 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
05 July 2025, 19:26:58
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
05 July 2025, 18:24:10
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
05 July 2025, 17:13:49
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
05 July 2025, 14:41:08

Auteur Topic: Dachbodenheim in N - zijlijnstation  (gelezen 215066 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: Dachbodenheim in N - zijlijnstation
« Reactie #60 Gepost op: 27 March 2008, 14:05:59 »
Hans het ziet er weer goed uit, je zou die Br212 nog kunnen superen en verouderen, dat zou het( naast de al genoemde lantaarnpaal ;D) helemaal afmaken.

Nog wat voorbeeldjes voor je Br212;
voorbeeld foto1
voorbeeld foto2
voorbeeld foto3
voorbeeld foto4
voorbeeld foto5
voorbeeld foto6
Wat mij opvalt is dat de meeste locs die rode rangeerstangen hebben en dat ik er eentje tegen kwma met witte. Voor de foto's ben ik gaan zoeken bij railfaneurope( viel beetje tegen), historischebahn forum van drehscheibe en bij bahnen-wuppertal.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Hansepansje

• Offline Offline
    • Perrongeluk - van de regen uit de drup
« Reactie #61 Gepost op: 29 March 2008, 07:43:25 »
... je zou die Br212 nog kunnen superen en verouderen...

Het 'schilderen' van m'n rollend materieel laat ik voorlopig nog even liggen (al ben ik met je eens dat dit erg mooi kan zijn). Zelfs in de hobby moeten keuzes gemaakt en prioriteiten gesteld, nietwaar? :)
Eerst focus ik op het verder werken aan de baan. Dan is er straks gewoon meer 'omgeving' waarin de treinen tot hun recht komen. Nu is het nog teveel een 'technische baan'.

Groets, Hans

PS
Als je materieel foto's zoekt, moet je ook eens kijken op deze website. Ook voor scenery is hier genoeg inspiratie te vinden.
Dachbodenheim: N-spoor, Fleischmann Piccolo, HCCM elektronica, eigen software

Hansepansje

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 29 March 2008, 09:20:22 »
@All,

Zoals gezegd: verder werken aan de baan heeft momenteel de aandacht. In dat kader wordt de helling achter het station verder bebost.
Na het aanbrengen van de ‘bodembegroeiing’ op de rest van de helling ziet het er als volgt uit.

Er ligt weer een voorraadje loofbomen klaar, dus er kan weer geplant worden. Aan de slag!

Op het stukje helling vlak boven het vervallen overslaggebouw zijn vroeger de loofbomen gekapt. Maar inmiddels zijn hier een serie naaldbomen gegroeid.
Hiervoor gebruik ik kant-en-klare steekdennen van Busch.
Standaard lijken ze me teveel op kleine groene ‘rageborstels-in-puntvorm’. Daarom ‘pimp’ ik ze voordat ik ze op hun plek zet, door ze met spuitlijm te besproeien en er dan nog wat heel fijne groene turf over te strooien. Daar knappen ze enorm van op.

Als de naaldbomen op hun plek staan, worden ook de laatste loofbomen op hun plek gezet. Alweer een heel ander gezicht dan een paar foto’s terug, nietwaar? :)

Vanuit ‘Preiser perspectief’ gaat het geheel al leuke plaatjes opleveren.

De achtergrond begint hiermee z’n voltooiing te naderen. Nu kan er van achter naar voren worden gewerkt om de boel verder aan te kleden.

Wordt vervolgd.

Groets, Hans

Gerhard Overweg

• Offline Offline
« Reactie #63 Gepost op: 29 March 2008, 10:50:31 »
Heel mooi Hans! :) , ik ga ook eens proberen met de dennebomen van mij die zien er ook nl. erg stekelig uit  :D,mooi is dat toch als je van je baan gave foto's kunt maken vooral de kleuren op de berg  passen goed in het geheel...toppie :)

Gr, Gerhard

Hansepansje

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 30 March 2008, 22:07:40 »
@All,

Nog even een plaatje vanaf de andere kant. Op het kopspoor een railbus, oftewel ‘Retter der Nebenbahnen’.

Groets, Hans

Frank!

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 30 March 2008, 22:10:54 »
Hans,

Wat een heerlijk sfeertje. Die laatste foto is ook weer een erg goede. Je hebt ook een behoorlijk tempo, zo komt een modelbaan nog eens 'af'. Ik ben benieuwd hoe de rest van de baan eruit komt te zien.

Groeten,

Frank

marco haringa

• Offline Offline
  • Modulebaan "immergut"
« Reactie #66 Gepost op: 31 March 2008, 19:05:47 »
Hans die laatste foto is echt super met die railbus :D

Groetjes marco
N Spoor Nijmegen

N spoor digitaal loconet met IB en koploper.Alle loks omgebouwd op faulhabermotoren.
NS,DB,SBB.

Beusi

• Offline Offline
  • Pindakaas is lekker
« Reactie #67 Gepost op: 31 March 2008, 19:10:07 »
Prachtig :o

Hansepansje

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 02 April 2008, 22:49:26 »
@All,

Niet veel kunnen doen aan de baan, helaas :(  Dus vanuit een andere hoek nog maar even een foto dan.

Groets, Hans

Hansepansje

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 20 April 2008, 14:17:11 »
@All,

Eindelijk weer gelegenheid gevonden om verder te gaan met het station. De vier perronlantaarns die ik al een poos had liggen, hebben nu hun plek gekregen.
Natuurlijk heb ik ze al even provisorisch aangesloten, en ook in het donker ziet het station er nu aardig uit.

Verder had ik een tijd geleden al eens een blad laten afdrukken bij de Copyshop (thuis heb ik nou eenmaal geen kleuren laserprinter) met daarop wat borden voor op de baan. Daarbij zaten ook borden met spoornummers. De eerste twee hiervan heb ik inmiddels aan een lantaarnpaal gepriegeld.

Langs het spoor ook nog wat extra groen gezet. En dan ziet het er nu als volgt uit:

Nu ben ik in afwachting van een bestelling van een paar steunmuren, zodat ik daar mallen van kan gaan maken. Alleen heeft de firma Faller kennelijk geen haast met leveren, want mijn bestelling laat al weken op zich wachten. En een levertermijn afgeven, ho maar :(
Als iemand een winkel weet die van Faller de spullen met nummers 272640, 272643 en 272650 wél op voorraad heeft, dan houd ik me aanbevolgen voor een tip! Ik kan met bordjes priegelen nog wel even verder, maar zou graag weer een volgende echte stap maken.

Groets, Hans

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 20 April 2008, 16:16:08 »
Hoi Hans ik zie dat jij die Br614 in meerdere kleuren hebt, wel eens aan gedacht die stellen te mixen? Dat gebeurde in het echt ook vaak zat er werd zelfs ook gemixt met bakken van de Br624/634 zoals in deze link te zien is.

Nog een mix foto , en nog één en met 3 huisstijlen, met rode 924/34 bak, en oranje/grijs+blauw/beige.

Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 20 April 2008, 16:20:38 door neudalhausenstadbahn. Reden: links aangepast »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Hansepansje

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 23 April 2008, 19:02:31 »
... wel eens aan gedacht die stellen te mixen? ...

Nee eigenlijk niet. Maar gezien de foto's die je doorgeeft zou het niet vreemd zijn om dat eens te doen als dat zo te pas komt.
Ik vraag me alleen of een 'mix' uitzondering of regel is. Ik kan me zo voorstellen dat als er een treinstel samengesteld moet worden en men heeft de keus uit gelijk gekleurde - dan wel andere bakken, dat men dan kiest voor gelijk gekleurde bakken.
In het echie heb ik deze 'mixen' nog niet gezien, maar wel een aantal gelijk gekleurde bakken. En omdat ik ze in model ook gelijk gekleurd heb, denk ik dat ik ze vooreerst maar even in 'kleurharmonie' laat rondrijden.

Groets, Hans

Bust3R ÖBB

• ÖBB in N
  • Offline Offline
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
« Reactie #72 Gepost op: 24 April 2008, 12:18:55 »
ahum...

ik ben even een tijdje niet meer op het forum geweest, maar heb zo te zien we dingen gemist :P
Dit ziet er echt super strak uit  :D
Ik zit nu al te wachten op een volgende (foto) update, keep going the good work  ;)
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 24 April 2008, 12:47:24 »
Nee eigenlijk niet. Maar gezien de foto's die je doorgeeft zou het niet vreemd zijn om dat eens te doen als dat zo te pas komt.
Ik vraag me alleen of een 'mix' uitzondering of regel is. Ik kan me zo voorstellen dat als er een treinstel samengesteld moet worden en men heeft de keus uit gelijk gekleurde - dan wel andere bakken, dat men dan kiest voor gelijk gekleurde bakken.
In het echie heb ik deze 'mixen' nog niet gezien, maar wel een aantal gelijk gekleurde bakken. En omdat ik ze in model ook gelijk gekleurd heb, denk ik dat ik ze vooreerst maar even in 'kleurharmonie' laat rondrijden.

Groets, Hans
Op jou vraag regel of uitzondering, ik heb die zelf zelf maar weinig gezien maar met enige regelmaat kom ik mix foto's tegen. Het zijn en blijven losse bakken met ieder een eigen nummer, en een bedrijf zet in eerste instantie nummers in. Dus ik denk dat het regelmatige wat langer ingezette uitzonderingen zijn. ik zou het op een modelbaan dus wel bij 1 mix setje houden en niet verschillende laten rijden.

Groetjes Michiel

Hansepansje

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 07 June 2008, 10:30:36 »
@All,

’t Is weer even geleden sinds m’n laatste update. Het vinden van de geschikte steunmuren schiet niet op. Ik ben al in diverse zaken geweest, maar nog niks naar m’n zin kunnen vinden (plastic, model van natuurstenen muur) :(.
Dus maar even wat (letterlijk) kleine klusjes opgepakt, waaronder het wat verder aankleden van het station.

Op internet heb ik de afgelopen tijd wat leuke borden verzameld en deze op een goede laserprinter laten afdrukken op extra dik en glad papier (160 grams). Weer een voordeel van schaal N: er gaan heeeeeel veel borden op een A4 :).

Hierboven een plaatje van een paar borden die ik op het station heb neergezet.
Het plaatsen is erg eenvoudig: een paar spelden op de juiste lengte knippen met een tang en op hun plek prikken. Likje grijze verf erover, laten drogen en dan met een drupje lijm de borden erop plakken.

Groets, Hans