Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door spoorijzer
Vandaag om 09:49:35
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:45:21
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:43:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 09:24:30
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 09:13:28
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 09:12:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Maartenw
Vandaag om 09:11:57
z21 Start opkrikken door spoorijzer
Vandaag om 09:07:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:58:53
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan door ChrisNL
Vandaag om 08:27:26
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:32:29
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 05:33:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jelmer
Vandaag om 02:09:03
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht door Bahn-AG
08 December 2025, 23:32:47
Vermogen centrale door Ronald Halma
08 December 2025, 23:20:44
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Gerard van de Weijer
08 December 2025, 22:38:32
Extra functie in Zimo MS450P22 door Herb73
08 December 2025, 22:21:41
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
08 December 2025, 22:00:40
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
08 December 2025, 21:49:23
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
08 December 2025, 21:46:54
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door henk
08 December 2025, 21:32:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Olaf
08 December 2025, 21:30:15
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door Hans1963
08 December 2025, 21:05:22
BNLS Module “Wijhe” door Eric B
08 December 2025, 21:05:07
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
08 December 2025, 21:01:36
GoVolta treindienst naar Berlijn door borotof
08 December 2025, 20:37:46
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
08 December 2025, 20:35:26
Cranicher Altbahn door Arjen52
08 December 2025, 20:33:31
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
08 December 2025, 20:10:24
Aandrijving Roco 1189 krokodil door Klaas Zondervan
08 December 2025, 19:17:31
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 386819 keer)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1893
  • Roco Fccpps vriend
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2265 Gepost op: 08 December 2025, 17:20:59 »
Ook ik heb al eens een pakket 15km verder moeten afhalen. En natuurlijk geen enkele verklaring waarom dit daar is afgeleverd.

Zo'n ervaring had ik met DHL. Het ophaalpunt in de buurt zou dicht zijn, dus "we bezorgen het bij een pakketpunt in de buurt". En er zijn er diverse op 3-5 kilometer afstand. Ik woon op de Veluwe maar het werd afgeleverd bij een winkel ergens in Friesland (130 km verderop). Hoe dan  :o ? Een verklaring krijg je niet. Dus maar contact opgenomen met die winkel, een paar Euro overgemaakt en het is alsnog naar mij verstuurd maar dat dit kan is onbegrijpelijk.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3240
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2266 Gepost op: Vandaag om 07:39:32 »
130 kilometer? Nou, dan zal ik mijn vrouw geruststellen dat het nog erger kan..... Wel service van die winkelier overigens!

De winkel waar wij kwamen gaf aan dat er heel veel pakketjes over de schutting waren gegooid. Maar een klacht indienen is ook lastig.......

Maartenw

  • Online Online
  • Berichten: 544
    • Valleitrein
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2267 Gepost op: Vandaag om 08:41:15 »
In zo'n geval zou je als verzender toch je bezorgkosten terug willen claimen. Een vol pakketpunt mag toch geen reden zijn voor een retour? Haden ze ook nog een extra bezorgpoging aan huis kunnen proberen als er echt geen ander pakketpunt in de buurt zou zijn.

Vanzelfsprekend, maar dat geeft best veel rompslomp.
De werkelijke reden wordt nogal eens verdoezeld. Dus krijg je de melding 'geweigerd door afzender'.
En die weet van niks.
Maar voor zulke pakketten betalen wij (als webwinkel) nog eens verzendkosten als retourzending.

Of een pakket wordt als beschadigd gemeld. Maar komt ongeschonden retour. Dan moet je wel foto's aanleveren als bewijs. Ik ben toen ook behoorlijk boos geworden. "Jullie zeggen als reden dat het pakket beschadigd is en om mijn verzendkosten terug te krijgen moet ik foto's sturen van als bewijs. Dat is toch de omgekeerde wereld?"

De werkelijke reden is vaak dat ze te laat bij een afhaalpunt zijn of de pakketautomaat is vol.
Als een pakketpunt 17:30 dicht is en je lees de melding door afzender geweigerd om 19:30 dan weet je dat er iets al niet klopt...
Of laat in de avond op de bezorgdag als beschadigd gemeld...

Misschien wel iets om rekening te houden voor jullie als kopers:
Verwacht je een wat groter pakket? Verzend dan liever niet naar pakketautomaat, maar kies je favoriete fysieke parcelshop.
Het blijkt namelijk dat grotere pakketten meestal niet in het automaat terecht komen.
Immers zijn grote vakken maar beperkt beschikbaar en hele grote al helemaal niet. Echter houden de systemen daar geen rekening mee. Komt de pakketbezorger achter als hij daar staat en kan een pakket bij een ongewenst punt of zelfs retour gaan.

O ja, het komt helaas ook nog voor dat een klant iets heel anders aantreft in 'zijn' vak. Een pak kleding voor iemand anders... Wat doe je dan? Dus nog een voordeel van een fysiek punt.
Met vriendelijke groet, Maarten

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4848
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2268 Gepost op: Vandaag om 08:49:49 »
Of bestel gewoon niks tussen half november en januari, en verstuur ook geen retourzending in die periode  ;)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Maartenw

  • Online Online
  • Berichten: 544
    • Valleitrein
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2269 Gepost op: Vandaag om 09:04:01 »
Ja, dat is ook een goede tip.  ;D
Bestellingen verspreiden over het hele jaar is  (y)

We kregen vanuit de verzendbedrijven een maand geleden al het advies om de retourperiode te verlengen tot na de jaarwisseling.
Nu, dat is in deze branche wat minder aan de orde, maar bij kleding totaal anders:

"In Nederland wordt ongeveer 25% tot 40% van de online bestelde kleding geretourneerd, met uitschieters naar 40-50% bij damesmode, wat significant hoger is dan andere productcategorieën."
Met vriendelijke groet, Maarten

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7978
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Maartenw

  • Online Online
  • Berichten: 544
    • Valleitrein
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2271 Gepost op: Vandaag om 09:14:22 »
Ja, dat is helaas veelvoorkomend bij kleding. Het hele jaar door overigens, maar rond de feestdagen zeker.

Dus inderdaad leuke tip van de pakketbedrijven, theoretisch best logisch, maar in de praktijk lokt het misbruik uit.
Met vriendelijke groet, Maarten

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4848
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2272 Gepost op: Vandaag om 09:26:50 »
Inderdaad wederkerend probleem die retourzendingen, ook meermaals besproken in dit draadje zo rond deze periode ;-).

Die pakketten gaan in dezelfde stroom mee, en dragen bij aan de verzadiging van de het proces. Het komt voor dat de retouren van Black Friday de leveringen van Sinterklaas zo in de weg zitten.

Black Friday had beter in april kunnen zijn ofzo.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27022
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2273 Gepost op: Vandaag om 09:43:28 »
Black Friday helemaal afschaffen. Blijkt voor een groot deel nep te zijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.