Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237120 keer)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #225 Gepost op: 15 september 2020, 12:07:22 »
En dan die initialen... *zucht*

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #226 Gepost op: 15 september 2020, 19:06:26 »
Even een ervaring met DHL uit Duitsland (daar doen ze heel veel met DHL). Van de verkoper netjes een track & trace code gekregen, binnen twee dagen was het pakket "in het land van bestemming". Via de duitse site een verwijzing naar de nederlandse site gevolgd, binnen een dag bericht dat het de volgende dag bezorgd zou worden. Nou was ik er die volgende dag niet dus direct op "anders bezorgen" geklikt en het pakket naar een servicepunt in de buurt gedirigeerd. Het duurde een dag extra maar via de mail kreeg ik direct een bericht toen het er lag, met openingstijden erbij. Klein minpuntje: bij het ophalen hoefde ik alleen maar mijn naam te zeggen en een kruisje te zetten, en ik kreeg het zo mee. Nou ja, vooruit dan maar  ;)

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #227 Gepost op: 15 september 2020, 19:42:40 »
En dan die initialen... *zucht*

Welke?

Steijn

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #228 Gepost op: 15 september 2020, 21:23:38 »
DHL Initialen:

DHL = Doe Het Langzaam
 DHL = Doe Het Lopend
 DHL = Duurt Het Langst
 DHL = Drop it, Hide It, Lost it
 DHL = Doe Het Later
 DHL = Delivery Halfway Lost
 DHL = Damn Heavy Load
DHL = Deliver Horribly Late
DHL = Down Hill Logistics
DHL = Das heisst langsam

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #229 Gepost op: 15 september 2020, 21:28:38 »
Citaat van: IJsselsteyn
Welke?

Welke weet ik niet precies meer, maar je moet denken aan zoiets als dit.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #230 Gepost op: 15 september 2020, 22:55:43 »
DHL Initialen:

DHL = Das heisst langsam

Soms wel soms niet. Wacht al 8 dagen op een boekje uit Berlijn, maar wat losse Ade onderdelen uit omgeving Hamburg waren al na 3 dagen binnen.
Groeten,
Richard

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #231 Gepost op: 16 september 2020, 10:52:27 »
DHL is onderdeel van Deutsche Post. Veel zendingen uit Duitsland komen dus via het normale postnetwerk. Snelheid is hier van minder groot belang, maar het kost dan ook bijna niks. Daarnaast is er DHL Parcel, dat gespecialiseerd is in eCommerce, oftewel het (tegen zo laag mogelijke kosten) bij mensen thuis afleveren van spullen die via internet worden besteld. Al voor de coronaperikelen groeide deze markt met tientallen procenten per jaar. Niet alleen voor DHL Parcel, maar ook voor de andere bezorgdiensten, zoals DPD, GLS, PostNL en noem maar op. Sinds de coronapandemie zijn de aantallen zendingen helemaal geëxplodeerd. Het is best lastig om deze enorme groei bij te houden en steeds voldoende personeel, materieel en sorteercapaciteit beschikbaar te hebben. Dat er groeistuipen zijn is dus best begrijpelijk, en er gaat heus wel eens wat fout. Daarmee is natuurlijk niet alles geëxcuseerd, maar het geeft wel wat achtergrond. Nog steeds gaat ruim meer dan 99% gewoon goed. Alleen: de mensen bij wie alles goed gaat hoor je niet of nauwelijks, en mensen met klachten wél, en dat geeft wel eens een vertekend beeld. Daarbij komt nog: grote webshops betalen bij de pakketbedrijven vaak maar een paar dubbeltjes per verzending, de concurrentie is immers moordend, en voor die paar dubbeltjes wordt het spul de halve wereld of half Europa doorgesleept en thuis aan de deur afgeleverd. Je vraagt je wel eens af hoe het kan voor dat geld. Toch zie je wel eens dat ontvangers van pakketten ("Gratis Verzonden!") een soort VIP-behandeling verwachten (ik zeg niet dat er hier mensen zijn die er zo over denken!) en bijvoorbeeld exact, tot op tien minuten precies, willen weten wanneer hun pakket komt, of ze willen zelfs van tevoren gebeld worden. Tja, dat kan niet voor dat geld. Dit neemt niet weg dat sommige fouten niet goed te praten zijn, bijvoorbeeld als sommige bezorgers de pakketten in de kliko achterlaten of 'niet thuis' invoeren als ze helemaal niet geweest zijn. Dat komt bij alle pakketbedrijven voor, maar het is vooral een resultaat van de enorme groei van de branche en de druk op de bezorgcapaciteit.

Er is trouwens ook DHL Express, met een eigen luchtnetwerk. Daar gaat het meer om snelheid: vaak kunnen pakketten al binnen één dag aan de andere kant van de wereld worden afgeleverd. Maar dit is dan ook meestal een heel stuk duurder. Het is voor consumenten niet altijd meteen zichtbaar met welke DHL-divisie je te maken hebt. Zelfde geldt eigenlijk voor FedEx en UPS, die hebben ook meerdere divisies.

 
« Laatst bewerkt op: 16 september 2020, 11:16:19 door Vislijn »

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #232 Gepost op: 16 september 2020, 11:06:00 »


@Martin Welberg
Heb je nog nooit wat uit China besteld ofzo? Je weet nooit wanneer het komt. Het kan 2 weken zijn, het kan 4 weken zijn.

Ja, ik heb wel eens wat in China besteld. Krijg dan meestal een dag of 2 voor levering een tijdsframe van PostNL of wat dan ook waarin ze gaan bezorgen. Dat geeft me in ieder geval tijd zat om eventueel wat te wijzigen..

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3692
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #233 Gepost op: 28 oktober 2020, 18:42:40 »
Hallo ,
Toevallig  zag  ik in mijn Spambox dat ik onlangs een bericht had gekregen van zogenaamd DHL dat ik aan het einde van de middag  van die dag een bestelling zou ontvangen.
Nu loopt er toevallig een bestelling bij een Duitse Firma ,waar ik een dezer dagen meer van zal horen. Het bericht van 20 okt. was dus niet zo gek, maar XS4all had het wel in de spambox gezet..
Maar nu komt het: Ik moest betalen ,om het pakket bezorgd te krijgen ,een soort invoerrechten betaling.
Volkomen onzin ,want dit soort betalingen is nooit nodig.
Dit was het email adres van de zogenaamde DHL :  " DHL Express <bedienung@dhlexpress.de "
Hier dus nooi t op reageren !
Gr ,Peter


NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #234 Gepost op: 28 oktober 2020, 19:06:18 »
Bedankt Peter. (y)
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #235 Gepost op: 29 oktober 2020, 17:25:48 »
Heeft iemand het volgende al eens meegemaakt? Ik snap er niets van dat dit zomaar kan ???
De straatnamen zijn ter privacy aangepast. Alleen de plaatsnaam maak ik bekend.

Gisteren een pakketlabel bij PostNL aangemaakt. Adres: Stationsstraat 1, 12345, Heimstetten, Duitsland.
In de middag bij het PostNL punt in mijn straat ingeleverd. Rond 21:30 is het pakket voor het eerst gescand in het sorteercentrum van PostNL. Daarbij zijn de afmetingen en het gewicht onder andere zichtbaar geworden op de track en trace pagina. Tot mijn verbazing zie ik opeens staan dat het adres gewijzigd is: Havenstraat 1, 12345, Kirchheim bei München, Duitsland. De Havenstraat 1 bestaat ook en ligt twee straten verderop bij de ontvanger. De klantenservice is dan al niet meer telefonisch bereikbaar tenzij je socialmedia hebt (dan kun je nog wel contact hebben) >:(, heb ik dus niet.

Ik heb het adres van de geadresseerde via Google Maps opgezocht. Google zegt dat de plaatsnaam Kirchheim bei München is. Als ik de ontvanger zijn straatnaam invoer met daarachter Heimstetten dan kom je op hetzelfde adres uit. Misschien komt door de plaatsnaam (mogelijk oude benaming) dat het adres opeens aangepast is. Toch vreemd van de straatnaam. De ontvanger geeft aan dat Heimstetten als plaats klopt.

Ik verbaas mij ook over de reactie van de PostNL klantenservice medewerker. "Ik ontvang dagelijks meerdere meldingen over adressen die zoals bij u gewijzigd zijn". Ik had vorig jaar ook al eens met een meneer uit Arnhem een issue. Hij gaf aan dat zijn adres 1C (voorbeeld) is. PostNL ontkende dat er een 1C bestaat. Toen maar bij de tweede verzending van hetzelfde pakket afgesproken met de ontvanger het bij een afhaalpunt te laten bezorgen.

De klantenservice medewerker gaf aan niets te kunnen doen. Pas als de bezorger van Hermes (in Duitsland) constateert dat er iets mis is tussen wat op het pakketlabel staat en wat ik zijn scanapparaat staat kan er wat gedaan worden (als de bezorger dan niet al een retourproces in gang heeft gezet als degene dat kan). Het betreft een aangetekend pakket. Maar dat maakt geen ene (...) uit. De post (welke organisatie dan ook) neemt geen verantwoordelijkheid is mijn eigen ervaring. Standaard of aangetekend, geen verschil. Gelukkig nog nooit ervaringen gehad met verstuurde aangetekende pakketen en het invullen van een schade of verlorenformulier. Je zult vast niet de volledige waarde terugkrijgen.
Ik heb contact opgenomen met de koper (betreft een eBay verkoop) en heb aangegeven dat hij het best een redirect naar een afhaalpunt kan indienen via de track en trace pagina van Hermes. Dat is makkelijker en sneller dan hulp krijgen van de organisatie die verantwoordelijk is voor het transport en bezorging.
Met vriendelijke groet, Christiaan

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #236 Gepost op: 29 oktober 2020, 20:30:44 »
Aangetekend maakt wel degelijk uit. Als het pakket verloren gaat, kun je de kosten op PostNL verhalen. Toegegeven: dat is niet eenvoudig, maar het kan wel. Moet je (ik spreek uit ervaring) wel een lange adem voor hebben.

Steijn

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #237 Gepost op: 29 oktober 2020, 20:39:11 »
Komt mij wel bekend voor. Ik had een pakje voor Guernsey (Kanaal eilanden). Is hier met het juiste adres verstuurd. Pakje is in aangeboden geweest in Londen en Liverpool. Vraag mij niet waarom. Na 6 weken uiteindelijk gearriveerd op Guernsey. Ook hier was tussendoor het adres gewijzigd door de computer van de zowel de Nederlandse als Engelse post verzorger.

Dat krijg je als je computers etiketten laat vertalen zonder na controle.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #238 Gepost op: 29 oktober 2020, 21:07:00 »
Nou

Ik denk dat het systeem alleen naar de combinatie postcode en huisnummer kijkt. Zo gaat het hier uit. Ik kan op veel sites alleen postcode en huisnummer invullen, en dan rolt mijn adres er meteen uit.

Dus naam van plaats en naam van straat is niet relevant, waarschijnlijk omdat ze denken/weten dat de combinatie postcode en huisnummer uniek is, terwijl straatnaam kan wijzigen.

Maar blijft raar.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #239 Gepost op: 29 oktober 2020, 21:10:02 »
Zo werkt de postcode/huisnummer in NL, maar niet in alle landen. Een postcode in Duitsland kan n heel dorp bevatten, in UK nog wel meer.