Doel:€250.00
Donaties:€160.00

Per saldo:€-90.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 07-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 23:19:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 23:18:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 23:11:25
Ronald bouwt een 2-turnout Inglenook door PeMBW
Vandaag om 23:09:22
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 22:58:40
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 22:53:46
Kalkwagens van NS door Benelux795
Vandaag om 22:17:57
RC poetstrein radiografisch bestuurd in h0 door MOVisser
Vandaag om 22:13:53
Metalen hekjes Roco 2200 door Husky
Vandaag om 22:01:58
RhB H0m, Albulisch door Frank 123
Vandaag om 21:37:31
Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029 door henk
Vandaag om 21:17:25
trix decoder door Bahn-AG
Vandaag om 20:41:26
Artitec DE1 met Esu loksound 3.5 door Ton013
Vandaag om 20:40:23
Nationaal Modelspoor Museum en de MSG/Den Bosch door Caterpillar
Vandaag om 20:15:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 19:45:50
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 19:45:10
Houtkaai, H0/H0e door NS264
Vandaag om 19:41:13
Pfarrerwinkel bahn door basjuh1981
Vandaag om 19:38:25
MODELSPOOR 2024 by MTD - 19 & 20 oktober 2024 in Edegem (B) door bollen neus
Vandaag om 19:11:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Reinout van Rees
Vandaag om 19:00:21
ECOS centrale perikelen door Bor de Wolf
Vandaag om 17:37:42
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 17:00:19
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Benelux795
Vandaag om 16:58:12
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 16:31:38
Piko NS 1000 door StefanNL_Plays
Vandaag om 16:27:12
Snelheid regelen decoder 611573 door Ben
Vandaag om 14:56:32
Eanos/ Eaos in model door ES44C4
Vandaag om 14:51:33
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door borotof
Vandaag om 14:46:53
Schip vaart tegen spoorbrug bij Alphen aan den Rijn, nog uren geen treinverkeer door VAM65
Vandaag om 13:23:15
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door MvGestel
Vandaag om 13:13:39

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 284454 keer)

Teun60

• Offline Offline
Met vriendelijke groet,
Teun

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1831 Gepost op: 03 July 2024, 19:22:25 »
Was vandaag wel weer blij met DHL, netjes binnen het tijdvak.

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #1832 Gepost op: 03 July 2024, 22:12:30 »
Koen, je kunt nog steeds gewoon ouderwets met elkaar regelen dat de koper zelf overmaakt en de verkoper zelf verzend. Dat kan verder nog steeds buiten MP om. Al het voornoemde is als je via MP betaald en verstuurt.
Inderdaad, dat werkt gelukkig ook heel goed.

Verder weinig te klagen hoor, 99% van de pakketjes wordt netjes op tijd bezorgd, zowel van wat ik verkoop als wat ik koop.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #1833 Gepost op: 04 July 2024, 09:10:37 »
En ook dit kan een reden zijn waarom een pakket vertraagd, beschadigd of helemaal niet wordt bezorgd:
https://www.gelrenieuws.nl/2024/07/twee-gewonden-bij-ongeval-angerlo-berm-bezaaid-met-pakketten.html
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1834 Gepost op: 09 July 2024, 17:16:13 »
Het was weer zover met Postnl. Pakketje voor de deur gelegd zonder aan te bellen. ::)

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #1835 Gepost op: 09 July 2024, 17:35:06 »
 Wij hadden er weer een luie ertussen zitten... Pakket is bij u bezorgd. Eeeeeeeuh, deurbel niet gehoord. Geen PostNL wagen gesignaleerd. En nog geen vijf minuten later de melding: U kunt uw. Postpakketje ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL punt, met dat en dat adres.... What the hay is going on here  :o >:(

Gr: Menno(1846)
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Cor--24

• Offline Offline
  • Vier het leven, het duurt maar even.
« Reactie #1836 Gepost op: 09 July 2024, 18:12:36 »
Ik heb steeds vaker het idee, dat PostNL ook analfabeten aanneemt. Ik heb op de site duidelijk een neerzettoestemming gegeven (geldt voor alle pakketten) en op de deur staat het ook nog eens.
Nee, we konden je pakket vandaag niet bij je bezorgen. We brengen het naar een PostNL-punt.
En probeer maar eens een klacht in te dienen. AI-chatbot, hier ook aai!chatbot genoemd, die op hetzelfde niveau functioneert als de bezorgers. Wordt je na weet ik niet hoeveel MB-data verder, verbonden met de medewerker, die nog 12 anderen eerst de absolutie moet geven en krijg je dan te horen, dat ze niets voor je kunnen doen.

Of dit alles nu beter en sneller is?? ??? ???

Mvg.

Cor

NL-modelspoor

• Offline Offline
    • Windhoven
« Reactie #1837 Gepost op: 09 July 2024, 20:30:52 »
Al geef jij 100x neerzet toestemming. Als de winkel/verzender daar geen toestemming voor geeft (vaker met pakketten van hogere waarde) dan kan het inderdaad zijn dat je het alsnog af moet halen. Het hoeft niet altijd aan PostNL te liggen.
Johan

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #1838 Gepost op: 09 July 2024, 21:29:09 »
Daar is meestal ook een krabbel voor nodig. Dan brengen ze het pakketje sowieso naar een PostNL punt, bij een niet thuis...

Gr: Menno(1846)
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1839 Gepost op: 09 July 2024, 23:33:38 »
Ik heb steeds vaker het idee, dat PostNL ook analfabeten aanneemt. Ik heb op de site duidelijk een neerzettoestemming gegeven (geldt voor alle pakketten) en op de deur staat het ook nog eens.

Ik vraag me sterk af of ze überhaupt kijken naar wat je op de site (of in de app) aangeeft.
Ik heb nl. aangegeven dat ik het standaard op een bezorgpunt bezorgd wil hebben, maar ze zetten het altijd voor de deur neer, vaak zonder aanbellen.

Echt goed werken doet die app trouwens niet, want je kunt dan aangeven of je tevreden bent met de bezorging, ik geef dan een duimpje naar beneden. Dan komt een pop up "de chat wordt gestart"en daarna kom je terug op het hoofdscherm.

En chatbots zuigen idd. De klantenservice ook, die kunnen meestal alleen maar de standaard vragen beantwoorden. Een negatieve waardering over de klantenservice geven werkt trouwens als een trein. Heb ik een tijdje geleden eens gedaan, kreeg vrijwel direct een email van een echte medewerker, die ook echt iets kon doen. (Had dubbel betaald voor een importzending uit Japan, de klantenservice deed niet veel (zeiden wel dat ze het gingen oplossen,  maar dat gebeurde niet). Ik kreeg toen een mail dat ik de klantenservice kon waarderen, gaf een 1 op een schaal van 10, wat een prima resultaat opleverde).
Al geef jij 100x neerzet toestemming. Als de winkel/verzender daar geen toestemming voor geeft (vaker met pakketten van hogere waarde) dan kan het inderdaad zijn dat je het alsnog af moet halen. Het hoeft niet altijd aan PostNL te liggen.
Mwah. Ik heb ook al een paar keer gehad dat een pakket waar ik voor moest tekenen gewoon voor mijn deur werd gezet.
« Laatst bewerkt op: 09 July 2024, 23:35:11 door WimC »

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #1840 Gepost op: 10 July 2024, 07:32:00 »
Het lijkt iig wel heel random. Voor zowel DHL als Postnl heb ik als voorkeur een servicepunt. Zonder dat ik kan ontdekken waarom gebeurt het zelden. En het is niet zo dat het alleen met handtekening zetten zo is.

Handtekening werkt trouwens ook niet. Vaak zat dat ze het prima vonden dat een buurman tekende, of dat ze zelf een krabbel zetten als iets door een brievwnbus paste. En als ze het ergens anders achterlaten, kom er dan maar eens achter waar....

Nee, verzenden wordt steeds meer een tombola....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

MeZZiN

• Offline Offline
    • MeZZiN
« Reactie #1841 Gepost op: 10 July 2024, 09:45:56 »
Hier is het af toe ook een ramp:
-> dhl pakketten overal op het erf achtergelaten Meterkast / brievenbus (300+ euro pakketen) / schuurtje / fiets tas. Ben pakket soms een paar dagen kwijt voordat ik ze vind. (heb ook wel wat meer erf dan de meeste)
-> Postnl  voor de deur neer zetten (had het met een macbook van 4000 euro) heel gedoe gehad met dat hij het recht had om te doen. Gebeld met Postnl en we hebben nu een nettere bezorger.
- in het algemeen gewoon niet aanbelen / of totaal niet wachten na 1 seconden

De laatste tijd is postnl vaak een dag latere dan de planning is.

laat nu het meeste naar pakket punt gaan is makkelijker en veiliger.

HuubvG

• Midden-Groningen
  • Offline Offline
« Reactie #1842 Gepost op: 10 July 2024, 10:31:27 »
Niet alle pakketten worden naar een afhaalpunt gebracht. Bepaalde stoffen en producten worden alleen thuis bezorgd.

Handtekening zetten is een lachertje, althans bij DHL. Chauffeur heeft alvast mijn handtekening gezet, roept die mij toe op de vraag: moet ik geen handtekening zetten? Medewerker afhaalpunt haalt schouders op en kijkt me aan alsof die zeggen wil: mijn foon, afblijven, na mijn opmerking: o u zet zo voor mijn neus mijn handtekening?
Oude Fleischmann treinen vanaf 1962, Train Jaune vanaf 2002 en nog wat knutselplannen

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1843 Gepost op: 10 July 2024, 11:51:32 »
Nou een positieve dan maar weer  :) 19 juni op Ebay usa gekocht; een Athearn Gasturbine. Betaald en opgestuurd via global shipping van Ebay. Wist niet wie dan de bezorger zou worden in NL, dat wordt dan bij Ebay in de tracking niet aangegeven. Gistermorgen bericht via DPD dat zij het pakket ontvangen hadden. App gedownload, nummer ingegeven en zie, hij staat er netjes in. Vanmorgen een mail met de verwachte bezorgtijd en dat klopte ook allemaal. Netjes aan huis in het voorspelde uur, ik was aanwezig dus no problemo.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #1844 Gepost op: 15 July 2024, 16:30:33 »
Vanmiddag een pakje afgehaald bij een afhaalpunt van postnl. Bleek daar al een week te liggen, maar de verzender had daar pas gisteren bericht van gehad en direct mij getipt. Als ik een dag later was geweest, hadden ze het weer teruggestuurd naar de afzender.
Was een doosje van 30 mm dik, maximale maat voor brievenbusdoosjes is 32 mm. Had dus makkelijk door de brievenbus gepast.
Mijn voorzichtige conclusie is dat de bezorger helemaal niet bij mij aan de deur is geweest.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.