Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 13:48:42
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:47:16
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
VAM65
Vandaag
om 13:29:35
Al mijn goede ideeën...
door
RobGood
Vandaag
om 13:24:22
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 13:21:18
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
MartinRT
Vandaag
om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 12:57:17
Raadplaatje
door
Keska
Vandaag
om 12:43:13
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf
door
AlbertG
Vandaag
om 12:10:11
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Martijn193
Vandaag
om 11:52:11
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
RBlok
Vandaag
om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:14:31
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 10:12:46
Cranicher Altbahn
door
Eric v C
Vandaag
om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn
door
Eric v C
Vandaag
om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
3dbuildr
Vandaag
om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
Vandaag
om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:33:32
Station Roodeschool
door
Sven
Vandaag
om 08:56:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Arjen B.
Vandaag
om 07:37:56
Gewoon wat busfoto's
door
GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
door
T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om
door
Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug
door
Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
6
Omlaag
Auteur
Topic: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV (gelezen 15223 keer)
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8419
Re: Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
«
Reactie #15 Gepost op:
12 april 2020, 14:09:10 »
En dan zet je je werkspoormodule dwars op de onderzijde van deze baan. Het is niet als in het echt, maar wel leuk (vind ik)
Groet,
Michel
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8427
Re: Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
«
Reactie #16 Gepost op:
12 april 2020, 14:12:48 »
@Koen,
laat het lokloodsje weg, spul staat volgens mij gewoon in de open lucht. Anders kun je het nog altijd parkeren onder de brug. Als die maar breed genoeg is.
«
Laatst bewerkt op: 14 april 2020, 21:28:40 door Jeronimos
»
Gelogd
Jeroen
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8530
Re: Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
«
Reactie #17 Gepost op:
12 april 2020, 21:40:00 »
Thanks,
Het plan kan nog wel een beetje bijgeschaafd worden.
Ik zal me ook wat meer verdiepen in het ijzergietproces wat er allemaal voor nodig is en wat de moeite waard is om uit te beelden.
Gr Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8530
Re: Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
«
Reactie #18 Gepost op:
12 april 2020, 23:31:08 »
Idee om ook hier 1 hal open uit te werken met blik op de gieterij.
Gele blok stelt havenkraan voor.
Rode blok rechts een stukje woonwijk met café.
@Jeronimos
De basis ligt vast maar de opties nog niet. Kan nog een hoop schuiven.
De titel van dit topic mag van mij omgegoten worden naar:
Industrie module de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8530
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #19 Gepost op:
16 april 2020, 11:14:04 »
Hoi,
Het is voor mij concreter geworden om van dit thema een thuisbaantje te gaan maken.
Tenzij nog iemand een idee heeft dit in een Bnls module om te gieten, dat mag, het zit nog in de rubriek "plannen".
Variant 2.0 Demka gieterij.
De sporen iets meer naar binnen, iets gedraaid.
Kanaal wat aangepast.
Gebouwen gesplitst, nu 1 x gieterij, 1 x productie.
Kan variëren in soort en hoogte gebouwen, altijd mooi als er een wagon naar binnen kan voor laden/lossen.
De schrootbaan vrije baan gegeven, ik ga hiervoor het Vollmermodel (Artnr: 5780) inzetten of een variant erop maken.
Er kan nu gewisseld worden tussen schroot-gieterij-productie, aan afvoer over spoor en water.
Ondertussen dendert de hoofdlijn door over de Demka brug, hier zal ik nog een exemplaar voor willen zoeken.
Rechts rukt de stad Utrecht op.
Linksvoor onder de brug een stukje Hollands polderlandschapje, naast de zware industrie ligt Utrecht ook in een fraai polderlandschap, als je heel goed zoekt tussen alle industrie hedentendage kun je die landelijke rust terugvinden
Zo ligt achter de fabriek de rivier de Vecht, die stroomt vanaf de Oude gracht in het Centrum, langs de wijk Zuilen richting Breukelen.
Met mooie natuur en grote villa's. Uiteindelijk kom je dan ook bij de Loosdrechtse plassen uit.
Slechts een paar kilometer er vandaan.
Maar dat terzijde.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 16 april 2020, 11:33:22 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8419
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #20 Gepost op:
16 april 2020, 11:29:12 »
Citaat van: NS264 op 16 april 2020, 11:14:04
Tenzij nog iemand een idee heeft dit in een Bnls module te gieten, dat mag.
Gewoon in de opstelling de bak een kwartslag draaien, dan kunnen de treinen gewoon over de brug heen denderen en heb je een extra diepe bak om in te kijken
Maar ik weet niet hoe creatief en flexibel het BNLS-moduleconcept hierin is...
Leuk ontwerp, al zou ik de naam van het 'kanaal' veranderen. Die is onder de brug namelijk niet breder dan een sloot. Of je moet je brug 'zwevend' ophangen. Door um aan de achterkant te bevestigen en te laten zweven over je emplacement. Dan kan je het stukje linksvoor omzetten in water ipv land. Fietsspaken schijnen daarvoor nog wel eens handig te zijn. Deze kan je dan verbergen in je brug.
Groet,
Michel
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8530
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #21 Gepost op:
16 april 2020, 11:39:20 »
De breedte van het kanaal is nog variabel.
Hij ligt schuin om hem niet helemaal uit te hoeven beelden. Ik kan die hoek sowieso wat breder maken als nodig is voor landschap.
Is wel mooi als je als thuisbouwer met je ogen ook in het landschap getrokken wordt.
Maar wat je zegt is wel optioneel.
Ik weet al wel dat de voorwaarden dwarsleggen van de module dat niet zullen toe laten puur vanwege de opstelling en ws ruimtegbrek op een tentoonstellig.
Zou hem wel apart kunnen bouwen als modulebaan, zodanig dat ie thuis op vaste plek staat.
Daar kan ik de tijd voor nemen tot de beurzen weer op gang komen.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 16 april 2020, 11:42:02 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
meino
Offline
Berichten: 2105
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #22 Gepost op:
16 april 2020, 11:45:09 »
Koen
je kunt natuurlijk ook gewoon je eigen tentoonstellingsbaan er van maken los van het BNLS concept. Zoiets als bijv. "Voorde dok" van Samuel. Je concept zou zich daar uitstekend voor lenen.
Groet Meino
Gelogd
A clean desk is a sign of an empty mind
Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8530
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #23 Gepost op:
16 april 2020, 11:47:11 »
Dat is zeker een optie, zou zo maar kunnen dat Voorde-dok een van mijn inspiratiebronnen is
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Edsko Hekman
Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
BNLS trambaan-deelnemer
Offline
Berichten: 8406
Nooit uitgeklust....
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #24 Gepost op:
16 april 2020, 13:24:06 »
Koen,
Bij de forumbaan kunnen we sinds dik een jaar ook met rails achterin de bak rijden.
Als ik je plan zo bekijk, rij je van "voorin" naar "achterin" en/of vica versa. Al zit daar natuurlijk wel een zekere mate van afspraken in mbt het plaatsen van de rail.
Even uit mijn hoofd is de rail afstand achterin de bak dezelfde als voor in de bak. Dus de eerste rail hartafstand op de BB tot de voorkant ligt op 175mm van de achterzijde. Bas van Kesteren heeft de precieze maatvoering.
Maar maak het plan niet per se pas aan de bnls modules. Als op zichzelf staande baan is dit ook prima geschikt. Voorde Dok is een mooi voorbeeld van hoe het kan idd. De keuze is aan jou.
Gr.
Edsko
Gelogd
Grasland
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8530
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #25 Gepost op:
16 april 2020, 14:19:41 »
Denk dat dit baantje ook gewoon mooi thuis gemaakt kan worden maar danig dat ie ook mobiel kan.
Weet niet hoe vaak ik mee ga doen aan een beurs/tentoonstelling.
Wat thema betreft sluit ie mooi aan op de Werkspoorindustrie.
Beetje fantasie er bij toevoegen, de Demkabrug als verbindende factor en het plaatje is compleet.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8419
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #26 Gepost op:
16 april 2020, 14:26:52 »
Als ik jou zo hoor, zou ik um gewoon lekker voor thuis bouwen en voor de rest maar zien.
Zo is ook mijn laatste baantje ontstaan.
Hoe lang is het geheel (exclusief Fiddle-yard)
Groet,
michel
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8530
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #27 Gepost op:
16 april 2020, 14:28:57 »
Totaal 2,80 meter. Lijkt me wijs om de FY op minstens op 1 meter te houden voor als je een iets langere goederentrein hebt.
Hou ik bijna 2 meter over.
Ook dat is variabel.
«
Laatst bewerkt op: 16 april 2020, 14:30:58 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8419
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #28 Gepost op:
16 april 2020, 14:37:32 »
Leuke lengte. Daar kan je een hoop mee doen, qua rangeerbaantje. En een fiddle-yard van 1m is voldoende voor de langste trein tussen de twee wissels op het eerste spoor lijkt me.
Groet,
Michel
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 3007
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #29 Gepost op:
16 april 2020, 14:42:25 »
Koen, leuk project dit maar zelf zou ik het ook als losstaande baan houden, precies wat ik ook doe met mijn Weesperpoort baantje. Gebouwd voor thuis maar wel modulair en snel op te bouwen/ afbreken dus als ik zin heb in een beursdeelname kan de baan zo mee.
Gelogd
Groeten,
Richard
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV