Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Jan-Peter
Vandaag
om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0
door
Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje
door
Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften
door
Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan
door
cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief?
door
Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken
door
Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange
door
ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715
door
vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0
door
Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
6
Omlaag
Auteur
Topic: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV (gelezen 15066 keer)
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8397
Re: Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
«
Reactie #15 Gepost op:
12 april 2020, 14:09:10 »
En dan zet je je werkspoormodule dwars op de onderzijde van deze baan. Het is niet als in het echt, maar wel leuk (vind ik)
Groet,
Michel
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8417
Re: Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
«
Reactie #16 Gepost op:
12 april 2020, 14:12:48 »
@Koen,
laat het lokloodsje weg, spul staat volgens mij gewoon in de open lucht. Anders kun je het nog altijd parkeren onder de brug. Als die maar breed genoeg is.
«
Laatst bewerkt op: 14 april 2020, 21:28:40 door Jeronimos
»
Gelogd
Jeroen
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
«
Reactie #17 Gepost op:
12 april 2020, 21:40:00 »
Thanks,
Het plan kan nog wel een beetje bijgeschaafd worden.
Ik zal me ook wat meer verdiepen in het ijzergietproces wat er allemaal voor nodig is en wat de moeite waard is om uit te beelden.
Gr Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
«
Reactie #18 Gepost op:
12 april 2020, 23:31:08 »
Idee om ook hier 1 hal open uit te werken met blik op de gieterij.
Gele blok stelt havenkraan voor.
Rode blok rechts een stukje woonwijk met café.
@Jeronimos
De basis ligt vast maar de opties nog niet. Kan nog een hoop schuiven.
De titel van dit topic mag van mij omgegoten worden naar:
Industrie module de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #19 Gepost op:
16 april 2020, 11:14:04 »
Hoi,
Het is voor mij concreter geworden om van dit thema een thuisbaantje te gaan maken.
Tenzij nog iemand een idee heeft dit in een Bnls module om te gieten, dat mag, het zit nog in de rubriek "plannen".
Variant 2.0 Demka gieterij.
De sporen iets meer naar binnen, iets gedraaid.
Kanaal wat aangepast.
Gebouwen gesplitst, nu 1 x gieterij, 1 x productie.
Kan variëren in soort en hoogte gebouwen, altijd mooi als er een wagon naar binnen kan voor laden/lossen.
De schrootbaan vrije baan gegeven, ik ga hiervoor het Vollmermodel (Artnr: 5780) inzetten of een variant erop maken.
Er kan nu gewisseld worden tussen schroot-gieterij-productie, aan afvoer over spoor en water.
Ondertussen dendert de hoofdlijn door over de Demka brug, hier zal ik nog een exemplaar voor willen zoeken.
Rechts rukt de stad Utrecht op.
Linksvoor onder de brug een stukje Hollands polderlandschapje, naast de zware industrie ligt Utrecht ook in een fraai polderlandschap, als je heel goed zoekt tussen alle industrie hedentendage kun je die landelijke rust terugvinden
Zo ligt achter de fabriek de rivier de Vecht, die stroomt vanaf de Oude gracht in het Centrum, langs de wijk Zuilen richting Breukelen.
Met mooie natuur en grote villa's. Uiteindelijk kom je dan ook bij de Loosdrechtse plassen uit.
Slechts een paar kilometer er vandaan.
Maar dat terzijde.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 16 april 2020, 11:33:22 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8397
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #20 Gepost op:
16 april 2020, 11:29:12 »
Citaat van: NS264 op 16 april 2020, 11:14:04
Tenzij nog iemand een idee heeft dit in een Bnls module te gieten, dat mag.
Gewoon in de opstelling de bak een kwartslag draaien, dan kunnen de treinen gewoon over de brug heen denderen en heb je een extra diepe bak om in te kijken
Maar ik weet niet hoe creatief en flexibel het BNLS-moduleconcept hierin is...
Leuk ontwerp, al zou ik de naam van het 'kanaal' veranderen. Die is onder de brug namelijk niet breder dan een sloot. Of je moet je brug 'zwevend' ophangen. Door um aan de achterkant te bevestigen en te laten zweven over je emplacement. Dan kan je het stukje linksvoor omzetten in water ipv land. Fietsspaken schijnen daarvoor nog wel eens handig te zijn. Deze kan je dan verbergen in je brug.
Groet,
Michel
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #21 Gepost op:
16 april 2020, 11:39:20 »
De breedte van het kanaal is nog variabel.
Hij ligt schuin om hem niet helemaal uit te hoeven beelden. Ik kan die hoek sowieso wat breder maken als nodig is voor landschap.
Is wel mooi als je als thuisbouwer met je ogen ook in het landschap getrokken wordt.
Maar wat je zegt is wel optioneel.
Ik weet al wel dat de voorwaarden dwarsleggen van de module dat niet zullen toe laten puur vanwege de opstelling en ws ruimtegbrek op een tentoonstellig.
Zou hem wel apart kunnen bouwen als modulebaan, zodanig dat ie thuis op vaste plek staat.
Daar kan ik de tijd voor nemen tot de beurzen weer op gang komen.
Gr Koen.
«
Laatst bewerkt op: 16 april 2020, 11:42:02 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
meino
Offline
Berichten: 2088
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #22 Gepost op:
16 april 2020, 11:45:09 »
Koen
je kunt natuurlijk ook gewoon je eigen tentoonstellingsbaan er van maken los van het BNLS concept. Zoiets als bijv. "Voorde dok" van Samuel. Je concept zou zich daar uitstekend voor lenen.
Groet Meino
Gelogd
A clean desk is a sign of an empty mind
Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #23 Gepost op:
16 april 2020, 11:47:11 »
Dat is zeker een optie, zou zo maar kunnen dat Voorde-dok een van mijn inspiratiebronnen is
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Edsko Hekman
Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
BNLS trambaan-deelnemer
Offline
Berichten: 8386
Nooit uitgeklust....
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #24 Gepost op:
16 april 2020, 13:24:06 »
Koen,
Bij de forumbaan kunnen we sinds dik een jaar ook met rails achterin de bak rijden.
Als ik je plan zo bekijk, rij je van "voorin" naar "achterin" en/of vica versa. Al zit daar natuurlijk wel een zekere mate van afspraken in mbt het plaatsen van de rail.
Even uit mijn hoofd is de rail afstand achterin de bak dezelfde als voor in de bak. Dus de eerste rail hartafstand op de BB tot de voorkant ligt op 175mm van de achterzijde. Bas van Kesteren heeft de precieze maatvoering.
Maar maak het plan niet per se pas aan de bnls modules. Als op zichzelf staande baan is dit ook prima geschikt. Voorde Dok is een mooi voorbeeld van hoe het kan idd. De keuze is aan jou.
Gr.
Edsko
Gelogd
Grasland
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #25 Gepost op:
16 april 2020, 14:19:41 »
Denk dat dit baantje ook gewoon mooi thuis gemaakt kan worden maar danig dat ie ook mobiel kan.
Weet niet hoe vaak ik mee ga doen aan een beurs/tentoonstelling.
Wat thema betreft sluit ie mooi aan op de Werkspoorindustrie.
Beetje fantasie er bij toevoegen, de Demkabrug als verbindende factor en het plaatje is compleet.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8397
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #26 Gepost op:
16 april 2020, 14:26:52 »
Als ik jou zo hoor, zou ik um gewoon lekker voor thuis bouwen en voor de rest maar zien.
Zo is ook mijn laatste baantje ontstaan.
Hoe lang is het geheel (exclusief Fiddle-yard)
Groet,
michel
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8474
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #27 Gepost op:
16 april 2020, 14:28:57 »
Totaal 2,80 meter. Lijkt me wijs om de FY op minstens op 1 meter te houden voor als je een iets langere goederentrein hebt.
Hou ik bijna 2 meter over.
Ook dat is variabel.
«
Laatst bewerkt op: 16 april 2020, 14:30:58 door NS264
»
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
tothebeach
Michel
Offline
Berichten: 8397
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #28 Gepost op:
16 april 2020, 14:37:32 »
Leuke lengte. Daar kan je een hoop mee doen, qua rangeerbaantje. En een fiddle-yard van 1m is voldoende voor de langste trein tussen de twee wissels op het eerste spoor lijkt me.
Groet,
Michel
Gelogd
La Fabrique
Dioramaatje 009
Schrijfblokkarton, etc... (h0)
Website Rangeerbanen
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 2994
Re: Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV
«
Reactie #29 Gepost op:
16 april 2020, 14:42:25 »
Koen, leuk project dit maar zelf zou ik het ook als losstaande baan houden, precies wat ik ook doe met mijn Weesperpoort baantje. Gebouwd voor thuis maar wel modulair en snel op te bouwen/ afbreken dus als ik zin heb in een beursdeelname kan de baan zo mee.
Gelogd
Groeten,
Richard
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
6
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Industriemodule: "de Demka gieterij", HO tijdperk III/IV