Alle verhalen over gecombineerd rijden van analoog / digitaal en eventueel 2-rail en 3-rail: Vergeten. Even niet aan denken. Gewoon simpel houden.
Een feit is wel dat sommige zaken simpeler te doen zijn dan met analoog. Deze zijn al genoemd bijvoorbeeld: Altijd verlichting aan ook bij stilstaan, …...
Ik zal ook eens een beurs gaan bezoeken en nog meer op internet om te kijken naar handmatige of digitale / elektrische wissels.
Dacht een stuk of 4 ? Dat de digitale centrale op moment niet echt meer aan kan en dat je dan een soort van booster ofzo moet gaan kopen. Booster moet ook als de baan heel erg groot is dacht ik. Maar geen idee hoe groot heel erg groot is
Het grote voordeel van handmatig digitaal rijden ten opzichte van handmatig analoog rijden is dat je elke trein op elk willekeurig spoor kunt stil zetten en met een andere trein verder kunt rijden.Bij analoog moest je elk spoor waar je een trein zou willen stilzetten om vervolgens met een andere trein verder te rijden stroomloos kunnen schakelen. Bij digitaal hoeft dat niet meer.Plus dat bij digitaal de verlichting in de treinen (ook de stilstaande treinen) gewoon aan kunnen blijven (maar ook uitzetten als je dat wilt).
Je kan bij wijze van spreken iedere loc op hetzelfde spoor met ieder een eigen rijregelaar bedienen.
… maar dan digitaal bijna altijd gemakkelijker.
Lijkt me dat je gewoon met stroom op de baan van locomotief kan gaan wisselen en dus oude van de baan haalt en nieuwe voor de wagons plaatst zonder dat stroom telkens van de baan moetGroetjes