Nu duurt een rit van bijvoorbeeld Leeuwarden naar Amsterdam ruim twee uur.
De nachtmerrie van Henk komt uit https://www.lc.nl/friesland/Rijk-start-onderzoek-naar-haalbaarheid-Lelylijn-25057290.html
Het zou mij trouwens niet verbazen als ook de maximumsnelheid van treinen op termijn naar beneden moet. Gewoon als bijdrage aan de vermindering van uitstoot. Want extra hard rijden kost extra veel energie. En elektriciteit wordt ook ergens opgewekt.
In de nieuwe opzet rijden de Sprinters door Schiphol over de binnensporen en gaan de IC's over de buitensporen, de wissels komen te liggen tussen Zuid en Riekerpolder aansluiting.
Het zou mij trouwens niet verbazen als ook de maximumsnelheid van treinen op termijn naar beneden moet. Gewoon als bijdrage aan de vermindering van uitstoot. Want extra hard rijden kost extra veel energie. En elektriciteit wordt ook ergens opgewekt.Wolter
Het aanleggen van wissels die er nooit gelegen hebben is iets anders dan het terugleggen van eerder verwijderde wissels, waar je het eerst over had.