Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

loc rijdt niet met multimaus. door bjorn33
Vandaag om 23:01:42
No Poirot needed. door Huup
Vandaag om 22:55:34
23 augustus modelspoorbeurs Houten door ModelWessel
Vandaag om 22:44:08
RTM in 0m door Jan den Haan
Vandaag om 22:43:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 22:28:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:26:23
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Sven
Vandaag om 21:45:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 21:32:58
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
Vandaag om 21:31:40
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 21:27:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 21:08:28
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door Reinout van Rees
Vandaag om 21:04:03
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 20:59:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:52:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door basjuh1981
Vandaag om 20:37:40
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Jeronimos
Vandaag om 20:13:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 20:09:45
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:27:53
Trix DXI van DC naar AC door Ben
Vandaag om 18:58:23
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 18:42:26
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:29:38
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:52:29
Roco 2025 door hmmglaser
Vandaag om 17:30:38
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Josephes
Vandaag om 16:45:31
Dönsdorfer Bauberichte door wob
Vandaag om 16:45:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:53:09
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 15:36:13
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 14:37:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door 1795
Vandaag om 14:36:25
Albert Modell 2025 door Maarten.T
Vandaag om 13:43:54
  

Auteur Topic: Aansluitkast ATB-vv  (gelezen 12280 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3988
Re: Aansluitkast ATB-vv
« Reactie #75 Gepost op: 12 October 2019, 21:58:17 »
 Zeker wel !
Of is 1500V geen hoogspanning ?
 Je kent het schakelschema toch wel ?
Alle vier de einden van de  bvl secties komen daar naar binnen en zitten met maximaal schakelaars aan elkaar op een rail.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26739
    • Pagina van klaas
Re: Aansluitkast ATB-vv
« Reactie #76 Gepost op: 12 October 2019, 22:00:15 »
Je hebt gelijk. Het zal de afscherming rond de schakelinstallatie zijn die geaard is.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re: Aansluitkast ATB-vv
« Reactie #77 Gepost op: 12 October 2019, 23:07:35 »

Klopt, en ook de laagspanningsvoorzieningen in een schakelstation hebben een aarde nodig. Er gaan ook minkabels een schakelstation binnen, omdat de snelschakelaars die nodig hebben als referentie voor het inschakelen.
Met vriendelijke groeten, altijd.

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 508
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re: Aansluitkast ATB-vv
« Reactie #78 Gepost op: 12 October 2019, 23:15:25 »
Zeker wel !
Of is 1500V geen hoogspanning ?
 Je kent het schakelschema toch wel ?
Alle vier de einden van de  bvl secties komen daar naar binnen en zitten met maximaal schakelaars aan elkaar op een rail.
Peter

Peter,

Officieel is 1500 Volt geen hoogspanning en valt deze onder de NEN3140. Deze laagspanningsnorm geld voor installaties voor ten hoogste 1500V DC en 1000VAC

De huidige bovenleidingsspanning is echter rond de 1800 VDC en valt daarmee volgens de norm onder de NEN3840.
Uit het verleden is de 1500V voor NS dus NEN3140 en daarbij laagspanning. Ooit is dit zo bepaald zodat NS niet aan de hoogspanningsnormen hoefde te voldoen.

Groeten Bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996