Als ik het goed heb begrepen,was NS niet echt happig meer op die lijn,een lijntje wat ze liever kwijt dan rijk waren ( iets met kosten dekking/te weinig centen vanuit de overheid om er meer mee te doen dan men deed,qua extra treinen laten rijden etc)Vandaar dat men de lijn zonder veel heimwee,heeft verlaten,waarna men met de ombouw kon beginnen.Hoe staat het momenteel eigenlijk met het goederen vervoer naar vlaardingen,is dat eindelijk echt goed werkend qua beveiliging e.d. en rijd men weer een beetje op het niveau van voor de ombouw ?
.......iets met kosten dekking/te weinig centen vanuit de overheid om er meer mee te doen dan men deed,qua extra treinen laten rijden etc
Ik zie nog geen foto's bij het verhaal...Dus bij deze. ( edit, foto's zijn gemaakt op 19 Mei )Vriendelijke groet Ruud B.
Tja, overheden en centjes verstandig uitgeven blijft altijd een moeilijk punt. Ik vraag me af wat er met de helft van het nu uitgegeven budget had kunnen worden gedaan voor de bestaande lijn om daar meer reizigers te trekken.Groeten,Bert
Als onderdeel van het metronetwerk is de lijn een betere versie geworden van wat het al heel lang is: een lijn met vooral regionale betekenis. Enfin, dat vinden de gebruikers kennelijk ook.
Wat nu wel voorgoed verdwenen is, is de mogelijkheid voor internationaal treinverkeer bijv. vanuit Engeland. Dat alleen zal ongetwijfeld te weinig zijn geweest ....Groeten,Bert
Dat zal ongetwijfeld Henk maar ik vraag me echt af of de kosten tegen de baten opwegen en of er wellicht andere keuzes met minder vergaande financiële consequenties hadden kunnen worden gemaakt om hetzelfde doel te bereiken. Dat zullen we alleen nooit te weten komen en is voor deze lijn ook niet relevant meer. De lijn ligt er en gelukkig wordt er goed gebruik van gemaakt dus al het bestede geld is zeker niet geheel weggegooid.
Als ik het goed heb begrepen,was NS niet echt happig meer op die lijn,een lijntje wat ze liever kwijt dan rijk waren ( iets met kosten dekking/te weinig centen vanuit de overheid om er meer mee te doen dan men deed,qua extra treinen laten rijden etc)Vandaar dat men de lijn zonder veel heimwee,heeft verlaten,waarna men met de ombouw kon beginnen.
Ik heb ook wat foto's gemaakt in Hoek van Holland. Groeten Ruud B.
Klopt niet hoor. NS wilde wel, maar de provincie had anders besloten.